Skip to main content
Beantwoord

volume tv werkt niet meer via afstandbediening

• 20 december 2024
  • 13 reacties
  • 171 Bekeken

Sinds twee weken werkt de bediening van de tv volume niet meer op de odido afstandbediening. Als ik via de menu instellingen de setting van afstand bediening van bediend volume media apparaat naar bediend volume tv zet werkt het weer even. Een dag later is deze instelling weer weg. Ontkoppelen afstandbediening helpt niet, reset mediabox ook niet. Tv ontvanger gaat regelmatig van zelf aan en zet vervolgens via earc de tv ook aan.ondanks herhaaldelijk uitdrukken. Uit knop pp afstand bediening zet de ontvanger en tv tegelijk uit, meestal maar soms ok alleen ontvanger. Ik dacht dat het een probleem bij mij was naar goede vrienden van mij die op mijn aanraden ook voor odido glasvezel gelozen hebben ervaren exact het zelfde 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Ruud van Maarseveen zou je eens de batterijen van de afstandsbediening willen vervangen? Dit lijkt namelijk het probleem met de volumeknoppen helemaal op te lossen! Laat je me weten of dit heeft geholpen? 

Bekijk origineel

13 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • Antwoord
  • 21 december 2024

Hi ​@Ruud van Maarseveen zou je eens de batterijen van de afstandsbediening willen vervangen? Dit lijkt namelijk het probleem met de volumeknoppen helemaal op te lossen! Laat je me weten of dit heeft geholpen? 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025

Tijdens het koppelen van de afstandsbediening heeft de volumeregeling eenmalig gewerkt en daarna ineens niet meer. Niets in de instellingen lijkt te helpen. Ik ben een nieuwe klant en de afstandsbediening heeft nieuwe batterijen. Ik wil gewoon het TV volume bedienen met de Odido ab, niets ingewikkelds met soundbar ofzo. Hoe kan ik dit werkend krijgen? Ik heb een Philips TV

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 7 januari 2025

De batterijen zijn wel nieuw die erin zitten maar er kan een fout ontstaan bij de connectoren van de batterijen ​@Fluhr, kan je die als nog eens vervangen en kijken of het dan wel werkt? Anders kun je het volgende proberen: 

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 maart 2025

Goedenavond Odido,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn afstandsbediening reageerde nergens op en heb deze vervolgens ontkoppeld en weer gekoppeld zoals werd omschreven op de community. Dit heeft gewerkt, alleen het resultaat was daarna dat mijn volumeregeling niet meer werkt via de odido afstandsbediening terwijl deze altijd heeft gewerkt.... ik ben nu al 2 dagen bezig om dit weer werkend te krijgen maar niets werkt, ook complete reset van de mediabox schijnt niet zijn vruchten af te werpen. Hij herkent wel automatisch mijn tv ( Hisense) maar het koppelen lukt simpelweg gewoon niet, telkens krijg ik in beeld er ging iets niet goed probeer het nog een keer.

• 20 reacties
  • 1 april 2025

Ik heb hier sinds een week ook last van. Opnieuw koppelen etc helpt helaas niks. Alleen de volume en mute knop werken niet.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 april 2025

Ja vind ook vervelend dat er niemand van Odido reageert op mijn berichtje 🫤

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 2 april 2025

Hi ​@Tim 2023 & ​@Kitty111, dit is makkelijk op te lossen door een aantal stappen uit te voeren. Zouden jullie de volgende stappen willen uitproberen? Als het goed is moet de afstandsbediening dan weer normaal functioneren!

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
Kunnen jullie laten weten of het gelukt is?

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 2 april 2025

Goedemorgen Tommie,

Dank voor jou reactie, de bovenstaande stappen had ik allemaal al eens doorlopen en heeft jammer genoeg geen resultaten gebracht in het weer werkend krijgen van de afstandsbediening (koppelen met de Tv).

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 2 april 2025

Moet er wel bij vermelden dat stap 2 niet volledig kan doorlopen doordat het gedeelte van > over > en druk opnieuw opstarten ik het opnieuw opstarten niet te zien krijg....

Ik zie wel dat mijn tv uitgeschakeld kan worden met de Odido afstandsbediening, echter de volume werkt nog steeds niet

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 3 april 2025

Duidelijk, bedankt voor het uitvoeren ​@Tim 2023, dan heb ik nog een aantal stappen wat je kunt uitvoeren om dit te verhelpen:

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Kan je mij laten weten of dit geholpen heeft? 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 april 2025

Hi Tommie,

De keuzes die je opnoemt zijn bij mij niet zichtbaar??

Ik heb een nieuwe mediabox 

Ik zal een foto maken van mijn menu

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 april 2025

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2211 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@Tim 2023, ik geef je graag duidelijkheid hierover! Het staat bij jou inderdaad in het Nederlands. Als je hier op de foto kiest voor apparaatvoorkeuren, zou je het moeten kunnen vinden. Laat je me weten of het is gelukt? Ik hoor het graag! 😊

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen