Skip to main content

Hoi, 

 

Ik hoop dat ik hier op de juiste topic ben, maar ik heb twee vragen betreffende de T-Mobile app voor Samsung Smart TV's:

1. Hij besturingssysteem voor smart TV's van Samsung heet Tizen en ik heb nog geen Odido app voorbij zien komen na een zoekopdracht. Weet iemand of de Odido app voor dit platform nog gaat komen?

2. Misschien Kijk ik verkeerd, maar zodra ik de T-Mobile app voor de genoemde TV heb gestart zie ik nergens een mogelijkheid om deze app te kunnen verlaten. Wat als resultaat heeft dat er de volgende keer dat ik de app open Ik steevast een time out optreedt en dat ik de app opnieuw moet starten. Waar vind ik überhaupt de mogelijkheid om de app te kunnen verlaten?

 

Bedankt 

Hey @Michel281, ik geef je hier graag meer duidelijk over. 

1. Hij besturingssysteem voor smart TV's van Samsung heet Tizen en ik heb nog geen Odido app voorbij zien komen na een zoekopdracht. Weet iemand of de Odido app voor dit platform nog gaat komen?

Dit klopt. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat de Odido app in de store zal komen. Onder andere Samsung tv's. We zijn er druk mee bezig!

2. Misschien Kijk ik verkeerd, maar zodra ik de T-Mobile app voor de genoemde TV heb gestart zie ik nergens een mogelijkheid om deze app te kunnen verlaten. Wat als resultaat heeft dat er de volgende keer dat ik de app open Ik steevast een time out optreedt en dat ik de app opnieuw moet starten. Waar vind ik überhaupt de mogelijkheid om de app te kunnen verlaten?

Als het goed is als je op de "terug” knop drukt krijg je de melding of je de app wilt verlaten. Anders kun je via de “Home” knop naar een andere app gaan.

 

Hopelijk heb ik je vragen kunnen beantwoorden. 


Hey @Michel281, ik geef je hier graag meer duidelijk over. 

1. Hij besturingssysteem voor smart TV's van Samsung heet Tizen en ik heb nog geen Odido app voorbij zien komen na een zoekopdracht. Weet iemand of de Odido app voor dit platform nog gaat komen?

Dit klopt. Voor een aantal tv merken duurt het wat langer voordat de Odido app in de store zal komen. Onder andere Samsung tv's. We zijn er druk mee bezig!

2. Misschien Kijk ik verkeerd, maar zodra ik de T-Mobile app voor de genoemde TV heb gestart zie ik nergens een mogelijkheid om deze app te kunnen verlaten. Wat als resultaat heeft dat er de volgende keer dat ik de app open Ik steevast een time out optreedt en dat ik de app opnieuw moet starten. Waar vind ik überhaupt de mogelijkheid om de app te kunnen verlaten?

Als het goed is als je op de "terug” knop drukt krijg je de melding of je de app wilt verlaten. Anders kun je via de “Home” knop naar een andere app gaan.

 

Hopelijk heb ik je vragen kunnen beantwoorden. 

IIk reageer ook de optie 2. Als ik inderdaad op de backtoets druk ga ik wel stappen terug, maar nooit dat ik het programma aan de hand van de prompt kan verlaten want die verschijnt simpelweg niet. Als ik op de backtoets druk dan kom ik terug in de live uitzending en daar blijft hij gewoon staan ongeacht hoe vaak ik op de backtoets druk. 


@Michel281 Dank je wel voor het laten weten. Het is voor nu inderdaad niet mogelijk om de app te verlaten met de back knop. Ik heb dit ook net voor je getest. Dit is zeker een goed punt voor ons wensenlijstje om dit mogelijk te maken. Dank voor het delen! Je kunt voor nu dan het beste via de home knop terug gaan naar het menu van jouw smart-tv. Werkt dit wel? Of krijg je vervolgens als je onze app weer opent, weer dezelfde melding? Mocht dit zo zijn, kun je hier een foto delen van de melding en eventueel een filmpje maken van de stappen die je doorloopt om dit te krijgen en dit delen via een wetransfer link? Dan kan ik dit doorzetten naar ons tv-team. Want continue de melding krijgen is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt alvast!


@Michel281 Dank je wel voor het laten weten. Het is voor nu inderdaad niet mogelijk om de app te verlaten met de back knop. Ik heb dit ook net voor je getest. Dit is zeker een goed punt voor ons wensenlijstje om dit mogelijk te maken. Dank voor het delen! Je kunt voor nu dan het beste via de home knop terug gaan naar het menu van jouw smart-tv. Werkt dit wel? Of krijg je vervolgens als je onze app weer opent, weer dezelfde melding? Mocht dit zo zijn, kun je hier een foto delen van de melding en eventueel een filmpje maken van de stappen die je doorloopt om dit te krijgen en dit delen via een wetransfer link? Dan kan ik dit doorzetten naar ons tv-team. Want continue de melding krijgen is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt alvast!

Dank je wel voor het bevestigen van wat ik heb vastgesteld. Ik zat te zijner tijd een filmpje opnemen, deze6 uploaden naar pCloud en vandaar kan ik een link met jullie delen waar geen authentificatie op bestaat. Dat is veel effectiefe dan alle volplempen met mp4tjes.

 

Dit probleem bestaat namelijk ook op andere platformen zoals op de Google Chromecast met TV! 


@Michel281 Dank je wel voor het laten weten. Het is voor nu inderdaad niet mogelijk om de app te verlaten met de back knop. Ik heb dit ook net voor je getest. Dit is zeker een goed punt voor ons wensenlijstje om dit mogelijk te maken. Dank voor het delen! Je kunt voor nu dan het beste via de home knop terug gaan naar het menu van jouw smart-tv. Werkt dit wel? Of krijg je vervolgens als je onze app weer opent, weer dezelfde melding? Mocht dit zo zijn, kun je hier een foto delen van de melding en eventueel een filmpje maken van de stappen die je doorloopt om dit te krijgen en dit delen via een wetransfer link? Dan kan ik dit doorzetten naar ons tv-team. Want continue de melding krijgen is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt alvast!

Eigenlijk vind ik het onzinnig dat ik een screenshot of een filmpje moet maken terwijl de probleembeschrijving kristalhelder is: in de app, maakt niet uit wat je doet, met de backspace toets van de afstandsbediening kom je niet tot de prompt of je de app wil verlaten of niet Je blijft gevangen in het live TV-scherm! 


De back knop is bedoeld om naar de vorige zender terug te gaan. (De normale functie)

Zo werkt dat ook op Android TV toestellen Philips en Sony met de Odido TV app.

Met home verlaat je de app.

De back toets werkt wel als je nog niet gezapt hebt.

Je kunt dan de app afsluiten.

@Demi van Odido@Tommie van Odido Mijn voorstel is dan ook dat de back toets bij ingedrukt te houden je het scherm krijgt om de Odido TV app te sluiten.

Ik hoop dat dit door gezet kan worden aan het Odido TV team.

 


De back knop is bedoeld om naar de vorige zender terug te gaan. (De normale functie)

Zo werkt dat ook op Android TV toestellen Philips en Sony met de Odido TV app.

Met home verlaat je de app.

De back toets werkt wel als je nog niet gezapt hebt.

Je kunt dan de app afsluiten.

@Demi van Odido@Tommie van Odido Mijn voorstel is dan ook dat de back toets bij ingedrukt te houden je het scherm krijgt om de Odido TV app te sluiten.

Ik hoop dat dit door gezet kan worden aan het Odido TV team.

 

Dank je wel voor het uitgebreide antwoord. Wat ik niet snap is dat de app altijd zou moeten weten waar je begint In de app, onafhankelijk of je al gezapt hebt of niet. Al drukkend op Back zou je toch uiteindelijk bij het beginpunt uitkomen. Door lang te drukken op de backtoets is natuurlijk niet logisch want het startpunt is toch altijd bekend binnen de app?

Als je eenmaal terug bent bij het startpunt en vervolgens nog een keer op de backtoets drukt moet de prompt verschijnen. 


Ik heb de nieuwe Odido TV app gevonden op Google Chromecast TV en geïnstalleerd. Daarbij merk ik dat je na het opstarten wel de prompt krijgt nadat je op de backtoets drukt, maar als je al gezapt hebt en je komt terug met de backtoets naar het startpunt, althans dat dacht ik, verschijnt de prompt om de app te verlaten inderdaad helemaal niet meer! 


Ik heb de nieuwe Odido TV app gevonden op Google Chromecast TV en geïnstalleerd. Daarbij merk ik dat je na het opstarten wel de prompt krijgt nadat je op de backtoets drukt, maar als je al gezapt hebt en je komt terug met de backtoets naar het startpunt, althans dat dacht ik, verschijnt de prompt om de app te verlaten inderdaad helemaal niet meer! 

Dat had ik ook al gemeld.

Werkt nu de home knop van je Samsung afstandsbediening om uit de app te gaan.?

Hdmi cec.


Ik heb de nieuwe Odido TV app gevonden op Google Chromecast TV en geïnstalleerd. Daarbij merk ik dat je na het opstarten wel de prompt krijgt nadat je op de backtoets drukt, maar als je al gezapt hebt en je komt terug met de backtoets naar het startpunt, althans dat dacht ik, verschijnt de prompt om de app te verlaten inderdaad helemaal niet meer! 

Dat had ik ook al gemeld.

Werkt nu de home knop van je Samsung afstandsbediening om uit de app te gaan.?

Hdmi cec.

Het was slechts een bevestiging!

ls ik de Odido app opgestart heb en ik druk meteen op de backtoets dan verschijnt de prompt onmiddellijk. Als ik echter al heb zitten zappen en keer terug met behulp van de backtoets dan blijf ik loopen en verschijnt de prompt helemaal niet meer.

Wat ik wel heel goed vind is dat ik de Smart Remote van Samsung wel kan gebruiken in de Odido TV app wat niet mogelijk was in de T-Mobile TV app op de Google Chromecast met TV. 


Dat klopt.

Je komt dan telkens weer op het vorige Kanaal.

Gebruik je nu de afstandsbediening van je Samsung tv om de Chromecast Google TV te bedienen.?

Dan zal je met home knop uit de app moeten komen.

Niet altijd werkt dit bij mijn oude Philips TV ook niet.

 

 

 


Dat klopt.

Je komt dan telkens weer op het vorige Kanaal.

Gebruik je nu de afstandsbediening van je Samsung tv om de Chromecast Google TV te bedienen.?

Dan zal je met home knop uit de app moeten komen.

Niet altijd werkt dit bij mijn oude Philips TV ook niet.

 

 

 

Ga ik proberen


Dat klopt.

Je komt dan telkens weer op het vorige Kanaal.

Gebruik je nu de afstandsbediening van je Samsung tv om de Chromecast Google TV te bedienen.?

Dan zal je met home knop uit de app moeten komen.

Niet altijd werkt dit bij mijn oude Philips TV ook niet.

Met de Home toets op mijn Samsung Remote kom je niet uit de app maar activeer je de Smart Hub van Sansung's Tizen. Helaas! 


Ik ben niet bekend met Samsung en weet niet welke je hebt.

Probeer eens de knop midden in bij de pijlen.

I.i.g. kun je wel met de home knop van de Chromecast afstandsbediening uit de app.

 

 

 


Ik ben niet bekend met Samsung en weet niet welke je hebt.

Probeer eens de knop midden in bij de pijlen.

I.i.g. kun je wel met de home knop van de Chromecast afstandsbediening uit de app.

 

 

 

Moet helaas weer een setje AAA batterijen halen. Zodra ik die heb kan ik het je laten weten. 


Ik ben niet bekend met Samsung en weet niet welke je hebt.

Probeer eens de knop midden in bij de pijlen.

I.i.g. kun je wel met de home knop van de Chromecast afstandsbediening uit de app.

 

 

 

Moet helaas weer een setje AAA batterijen halen. Zodra ik die heb kan ik het je laten weten.

Heb je enig idee wanneer de Odido TV app voor Samsung's Tizen uitkomt? 🤔 


@Michel281 

Nee helaas geen idee wanneer.

 


Ik ben niet bekend met Samsung en weet niet welke je hebt.

Probeer eens de knop midden in bij de pijlen.

I.i.g. kun je wel met de home knop van de Chromecast afstandsbediening uit de app.

 

 

 

Moet helaas weer een setje AAA batterijen halen. Zodra ik die heb kan ik het je laten weten.

Heb je enig idee wanneer de Odido TV app voor Samsung's Tizen uitkomt? 🤔 

Tizen is de softwareschil, het OS, van mijn Samsung TV en de Home-toets van de Smart Remote is onverbrekelijk verbonden met de zog. Smart Hub, het bedieningspaneel van Tizen. 

 

Ik heb de QE55Q90R Smart TV.

 

Langere tijd drukken op de Backtoets zou een elegante oplossing kunnen zijn om de prompt om de app te kunnen verlaten op te roepen. 


Ik ben niet bekend met Samsung en weet niet welke je hebt.

Probeer eens de knop midden in bij de pijlen.

I.i.g. kun je wel met de home knop van de Chromecast afstandsbediening uit de app.

 

 

 

Goedemiddag ,

Zou het een idee zijn om in het menu (linksboven, pijltje naar links) onder bijvoorbeeld Account een extra optie op te nemen met de naam App verlaten of Afsluiten of wat dan ook zodat je van de hele complexe gedachtengang met betrekking tot het gebruik van de Backtoets of de Home toets de app werkelijk kunt verlaten af bent? 


@Michel281

Dat zal inderdaad ook een mooie optie zijn gewoon in het menu app sluiten ja of nee.

 

 

 


@Michel281

Dat zal inderdaad ook een mooie optie zijn gewoon in het menu app sluiten ja of nee.

 

 

 

Zou je dit dan kunnen voorstellen aan de afdeling of personen die daarvoor verantwoordelijk is of zijn?

Bedankt! 


@Michel281

Odido leest ook mee op dit forum.

@Jason van Odidozou je deze wens Namens ons in de wensen lijst kunnen zetten.

Ik zie dit als een goede toevoeging om de Odido TV app af te kunnen sluiten via het menu.

 


@Michel281

Dat zal inderdaad ook een mooie optie zijn gewoon in het menu app sluiten ja of nee.

 

 

 

Op het moment dat ik de Odido TV app voor Google Chromecast met TV installeerde las ik dat het vereist zou zijn om een gamepad te installeren. Waarom dat nodig is moet Odido mij even uitleggen.

Ik heb dit genegeerd en ik kon gewoon de gegevens invullen en de boel werkt... 🤔 


@Michel281 

Vreemd ik heb die melding niet gehad.

Ik denk eerder dat het een Google dingetje is.

Een game controller heb je niet nodig.

Wat wel fijn werkt met de Chromecast Google TV de kpn bluetooth afstandsbediening.

Zie dit topic.

 

 


@Michel281

Dat zal inderdaad ook een mooie optie zijn gewoon in het menu app sluiten ja of nee.

 

 

 

Hoi, 

Onder Accounts zou je een App verlaten-optie als in het onderstaande voorbeeld kunnen opnemen:

 


Reageer