Chromecast Google TV (normale) afstandsbediening

  • 15 June 2023
  • 14 reacties
  • 2002 Bekeken

Beste forum leden.

Wil je een goede afstandsbediening bij de Chromecast Google TV gebruiken voor de T-mobile TV app.

En werkt de tv afstandsbediening niet goed via hdmi cec.

Dan is dit een mogelijke oplossing.

Je wilt gewoon kunnen zappen in de T-mobile TV app en de cijfer toetsen en gids toets gebruiken.

Het betreft de Kpn tv+ afstandsbediening.

Deze is hier te bestellen voor 20 euro.

Het koppelen ga naar instellingen in de Chromecast naar bluetooth en voeg afstandsbediening toe.

Op de Kpn afstandsbediening hou je knop 7 en 9 een paar seconden ingedrukt.

Nu wordt hij zichtbaar dan moet je koppelen. (Deze stap moet je soms 2 keer doen)

Je kunt de basis functie van het tv toestel zelf ook in de afstandsbediening zetten.

Dit staat vermeld in de bijgevoegde handleiding.

Chromecast aan of uit zetten = uit Kpn knop / aan willekeurige andere knop.

! Let op dit wordt niet ondersteund maar werkt bij mij perfect op een Chromecast Google TV 4k model.

Diegene die belangstelling heeft succes.👍

Rood omrand werkt niet.

 


14 reacties

Reputatie 3

Goed gevonden!  De tv gids is namelijk heel omslachtig te bereiken via de Google Chromecast tv afstandsbediening en met jouw oplossing met 1 druk op de knop. Kun je nu de afstandsbediening van de chromecast volledig weglaten? 

Met de Google Chromecast tv afstandsbediening kan ik de T-mobile tv niet afsluiten door op back te drukken, kan dat wel met de Kpn afstandsbediening? 

@Ferdi1968

De afstandsbediening van de Chromecast heb ik eenmaal gebruikt om de Kpn tv+ afstandsbediening te koppelen met bluetooth.

De afstandsbediening van de Chromecast gebruik ik niet meer.

Wat betreft terug gaan dat werkt hetzelfde als op de Chromecast afstandsbediening de home knop

Net nog een Kpn afstandsbediening gekoppeld met mijn andere Chromecast.

Dat werkte out of the box batterijen plaatsen afstandsbediening toevoegen Kpn afstandsbediening onder de noemer IPTV_RC2 deze naam kan ook KPN afstandsbediening L8 zijn.

Dat is afhankelijk van de serie.

 

Krijgt de KPN afstandsbediening ook zijn firmware updates die momenteel nog redelijk frequent door KPN (via de TV+ Box) naar de afstandsbediening gelusht worden?

Krijgt de KPN afstandsbediening ook zijn firmware updates die momenteel nog redelijk frequent door KPN (via de TV+ Box) naar de afstandsbediening gelusht worden?

Nee.

Reputatie 3

@Ferdi1968

De afstandsbediening van de Chromecast heb ik eenmaal gebruikt om de Kpn tv+ afstandsbediening te koppelen met bluetooth.

De afstandsbediening van de Chromecast gebruik ik niet meer.

Wat betreft terug gaan dat werkt hetzelfde als op de Chromecast afstandsbediening de home knop

Net nog een Kpn afstandsbediening gekoppeld met mijn andere Chromecast.

Dat werkte out of the box batterijen plaatsen afstandsbediening toevoegen Kpn afstandsbediening onder de noemer IPTV_RC2 deze naam kan ook KPN afstandsbediening L8 zijn.

Dat is afhankelijk van de serie.

 

Dank voor je reactie! Nogmaals, heel goed gevonden, maar eigenlijk vind  ik het nog steeds heel vreemd dat we zulke acties uit moeten voeren om een normale afstandsbediening te kunnen gebruiken. Ziggo Go, Amazon Prime, Netflix, Youtube, Disney Plus, Videoland, Sky Showtime alle grote merken kunnen we bedienen met onze normale afstandsbediening van de tv. De belangrijkste reden waarom ik een normale afstandsbediening wil is omdat de TV-gids met ÉÉN DRUK op de knop verschijnt. Vanuit dat overzicht zie ik het programma en kan ik snel naar de zender zappen. Ik weet niet of je gebruik maakt van andere streamingsdiensten, werkt de  afstandsbediening die bij de tv hoort daar wel bij, zoals bijvoorbeeld Netflix of Youtube als je die afspeelt op de Google Chromecast TV?

@Ferdi1968

Het blijft raar werken met afstandsbediening en knoppen.

Zo werken mijn Sony bravia tv en Philips tv die draaien op Android tv met hun eigen afstandsbediening perfect.

Bij de Nokia 8000 box werkt de gids knop niet.

Bij de Nvidia Shield tv pro met Logitech Harmony werkt de gids knop ook niet.

Bij de Chromecast Google TV werkt de Kpn afstandsbediening perfect.

Ook met Netflix videoland Discovery plus F1tv apps prima.

De NOTUS UC afstandsbediening werkt ook goed maar is moeilijk in te stellen.

Daarom hier in dit topic de voorkeur voor de Kpn tv+ afstandsbediening.

 

 

 

Reputatie 3

 


Ferdi1968: Dan moet ik ook maar overstappen op een KPN afstandsbediening, zit niks anders op. Goed dat je dat zegt van die Harmony dan hoeft ik dat ook niet te proberen. Heb je nog een foto van die tweede KPN afstandsbediening of is dat dezelfde als de eerste?

 

 

 

@Ferdi1968 

Je hoeft niet het hele bericht aan te halen.

Wordt dit topic erg lang.😃

Het is dezelfde afstandsbediening als die in de link. (Er is geen verschil)

Ik vindt deze perfect werken tegenover de afstandsbediening van de Chromecast zelf.

 

Het rare is als ik de bluetooth afstandsbediening van de box 8000 koppel aan de Chromecast werkt de gids knop ook niet.

Koppel ik de Kpn afstandsbediening aan de Nvidia Shield tv pro werkt de gids knop niet.

Het is vaag.

 

Reputatie 3

Je hebt genoeg apparatuur om te testen zo te zien. Ik ben op de Google afstandsbediening aan het proberen de knop van Netflix aan te passen naar de "Tv-gids" via de Button Mapper, maar wil niet echt lukken omdat ik die functie er niet bij zie staan, als me dat lukt ben ik ook tevreden.

Met die app ben ik ook bezig geweest.

Maar dat werkte hier ook niet lekker.

Volgens mij is de T-mobile tv app meer gericht op tv toestellen met Android TV/ Google TV denk ik.

Omdat het bij mijn Sony en Philips Android TV prima werkt.

 

 

Reputatie 6
Badge

Inmiddels ook binnen en na wat gehannes ook werkend 👍. Wilde in eerste instantie niet verbinden nadat ie wel gepaired was. Na opnieuw pairen weer hetzelfde dus daarna de Chromecast opnieuw opgestart maar nog steeds onmogelijk verbinding te maken (sprong direkt terug naar het devices menu). Nu weer helemaal opnieuw gepaired en deze keer wel meteen verbinding.

@apis4 

Mooi dat het werkt.

De 1e keer had ik ook 2x met knop 7 en 9.

Bij de andere Chromecast werkte het gelijk .

Reputatie 3

Het werkt bijna meteen out of de box, koppelen en klaar. Alleen ik moet nog wel de afstandsbediening met code 340 koppelen aan de Sony tv zodat de aan/uit knop helemaal linksboven werkt. Bedankt voor het melden op dit forum.

Beste forum leden.

Wil je een goede afstandsbediening bij de Chromecast Google TV gebruiken voor de T-mobile TV app.

En werkt de tv afstandsbediening niet goed via hdmi cec.

D…………..

Zaterdagavond 12-8 om 20:39 besteld en maandag om 12:26 ontvangen😀
Nu nog even zien te koppelen…. maar dan moet ik eerst mijn vrouw van de TV ontkoppelen en dat zal niet meevallen, dus maar nachtelijke arbeid.
Bedankt Peter!!

Reageer