Skip to main content

Hoi, het lijkt of bij het opnemen van series dat ook herhalingen worden opgenomen, ook al is de originele aflevering al opgenomen en zichtbaar in de opnamelijst. Dat is niet zo slim. Kan dit aangepast worden?

Hi @Luke the Duke, ik begrijp je helemaal dat het niet handig is! Als ik je goed begrijp, heb je dan ook dezelfde aflevering dubbel in je opnames staan? Of heb je als je een aflevering hebt gekeken dat je deze verwijdert en deze vervolgens opnieuw erin staat zodra er een herhaling van de aflevering op tv is?

In dit laatste geval, klopt dit helemaal. Dit heeft te maken met dat alles wordt opgenomen vanuit de naam van het programma. Als een naam nog niet voorkomt in de opnames dan wordt deze opgenomen. Als de aflevering met dezelfde naam wel bestaat, zou deze niet dubbel opgenomen moeten worden. Ik heb net in je tv-account gekeken en ik zie dit nog niet gelijk terug bij een opname. Om welk programma gaat het precies?

Wat je eventueel ook kan doen, is als je programma alleen om een bepaald tijdstip uitzendt, om een handmatige opname in te plannen. Dit kun je doen bij Opnames > Geplande opnames > Handmatige opname. Dan kun je je opnamereeks een naam geven, zender kiezen, herhaling en het tijdstip. Wellicht is dit ook een optie voor jou en weet je dan zeker dat je geen herhalingen hebt! 😊

 


Hoi, ik zal eens een screenshot maken en hier uploaden.

 


Hoi, ik zal eens een screenshot maken en hier uploaden.

 

Door drukte ben ik hier nog niet aan toe gekomen, excuus.

Wel heb ik gezien dat als je een aflevering van een opgenomen serie bekijkt en daarna wist, dat een  eventuele herhaling van die aflevering daarna opnieuw wordt opgenomen. Aan de ene kant misschien logisch, maar mogelijk toch simpel te voorkomen door een database bij te houden waarin reeds opgenomen EN bekeken afleveringen worden bijgehouden. Al was het maar om ecologische redenen en om schijfruimte te besparen.

 

Anyway, we redden ons zo, maar er blijft ruimte om verder te perfectioneren.

 


Reageer