Beantwoord

TV kijken in de EU

  • 3 May 2024
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

Tijdens mijn verblijf in Guadeloupe/franse antillen (maakt deel uit van de eurozone) had ik het volgende probleem:

TV online kijken werkte normaal over mijn data bundel.

Bij wifi verbinding kon geen enkele zender nog bekeken worden, met de melding: deze content kan op deze locatie niet bekeken worden. Terwijl dit wel kan via mijn data bundel, wat niet de bedoeling is wegens te groot data verbruik. De wifiverbinding is uitstekend (glasvezel).

Daarbij komt dat bij mijn vorige provider (KPN) ik op hetzelfde wifinetwerk probleemloos alle zenders kon bekijken. Gezien ik eind dit jaar weer enkele maanden in Guadeloupe verblijf is het wel belangrijk dat ik daar ook via wifi TV online van Odido kan gebruiken, zoals jullie propageren: kijk overal in de EU TV! Zoniet, biedt Odido mij dan voor die maanden een gratis unlimited abonnement?

Ik heb al weken geleden tel. contact gehad met de service desk; die zouden mij binnen de 3 dagen hier een antwoord op geven. Maar, ik wacht nog altijd.

icon

Beste antwoord door eric 4 May 2024, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Alleen tv anywhere kun je gebruiken met andere internet verbindingen. 

@Freddylef hoi

Via de mobile data verbinding werkt het wel.

Via de lokale wifi werkt het niet.

Het kan zijn dat de internet verbinding daar iets blokkeert.

Als je de app voor smart tv bedoeld die werkt niet buiten je thuisnetwerk.

Dat is dan wel op te lossen via een vpn naar je thuisnetwerk.

 

 

De internet verbinding blokkeert niets, want met mijn vorig abonnement bij KPN kon ik wel alle zenders bekijken, via hetzelfde wifinetwerk. De fout ligt dus wel degelijk bij Odido.

Zijn er dan verschillende apps Odido om TV te kijken? Ik zie alleen maar de app “Odido TV”, en geen app Odido smart TV?

Alleen tv anywhere kun je gebruiken met andere internet verbindingen. 

Ik vind nergens een app TV anywhere?

@Freddylef hoi

Via de mobile data verbinding werkt het wel.

Via de lokale wifi werkt het niet.

Het kan zijn dat de internet verbinding daar iets blokkeert.

Als je de app voor smart tv bedoeld die werkt niet buiten je thuisnetwerk.

Dat is dan wel op te lossen via een vpn naar je thuisnetwerk.

 

 

De internet verbinding blokkeert niets, want met mijn vorig abonnement bij KPN kon ik wel alle zenders bekijken, via hetzelfde wifinetwerk. De fout ligt dus wel degelijk bij Odido.

Zijn er dan verschillende apps Odido om TV te kijken? Ik zie alleen maar de app “Odido TV”, en geen app Odido smart TV?

Reputatie 7
Badge +14

Misschien dat de IP range die dat lokale netwerk gebruikt niet als UE bij Ripe staat geregistreerd?

Misschien dat de IP range die dat lokale netwerk gebruikt niet als UE bij Ripe staat geregistreerd?

Maar hoe kan het dan dat met KPN abonnement wel alles doorkomt via hetzelfde lokale netwerk?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Freddylef 

Misschien gebruikt KON geen whitelist? Odido laat alleen EU geregistreerde ip adressen toe.

De app heet trouwens " Odido online TV", niet alleen Odido tv, die is voor gebruik op eigen netwerk.

 

Reageer