Skip to main content
Beantwoord

tv app vraagt steeds om pincode

Sinds paar dagen vraagt de app elke keer de pincode in te voeren. Blijkbaar is er een update geweest en ik neem aan dat dit een bug is? Zijn er meer mensen met dit probleem en is bekend of hier aan wordt gewerkt door Odido? 
Ik heb een Samsung tv (tizen)

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Janschimmel, bedankt voor deze melding! Dit zou kunnen na de nieuwste firmware update. Ons TV team is hiermee bezig. Heb je de app als eens helemaal verwijderd en opnieuw gedownload? Zo ja, beantwoord dan onderstaande vragen:

• Je hebt een Samsung TV, welk model is dit en wat is het bouwjaar?
  • Welke versie van de app heb je? Check dit in de instellingen van de Odido TV app
  • Helpt het om je televisie helemaal van de stroom te halen?
  • Kan je jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel plaatsen?

Dankjewel!

Bekijk origineel

12 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 13 april 2025

Hi ​@Janschimmel, bedankt voor deze melding! Dit zou kunnen na de nieuwste firmware update. Ons TV team is hiermee bezig. Heb je de app als eens helemaal verwijderd en opnieuw gedownload? Zo ja, beantwoord dan onderstaande vragen:

• Je hebt een Samsung TV, welk model is dit en wat is het bouwjaar?
  • Welke versie van de app heb je? Check dit in de instellingen van de Odido TV app
  • Helpt het om je televisie helemaal van de stroom te halen?
  • Kan je jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel plaatsen?

Dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 april 2025

Hi Cheyenne,

Dank voor je reactie. App opnieuw installeren helpt niet. Nadat ik de stroom eraf heb gehaald en opnieuw

opstart vraagt hij vooralsnog niet meer om de pincode. Ik wacht het nog even een dagje af voor de zekerheid.. ik check het morgen nog een keer.

• Samsung qe55q95talxxn. Jaar 2020
  • app versie 20.5184

Jan

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 april 2025

Vanavond tv weer gestart en moet opnieuw de pincode invoeren. 

stekker eruit en opnieuw starten heeft dus niet geholpen. Ik hoop dat er nog een andere oplossing is.

groet,

jan

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 mei 2025

@Cheyenne van Odido 

Heb probleem is er nog steeds. Is er nog iets dat ik kan doen of is het wachten op een bug fix?

Jan

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Janschimmel, mijn oprechte excuses voor de stilte! Dit is niet hoe wij normaal te werk gaan, je reacties in dit topic moeten tussen wal en schip zijn gevallen. Het spijt mij voor dit probleem, dit is inderdaad bekend bij ons en we werken ontzettend hard aan een oplossing. We zijn bezig met een bug-fix, in samenwerking met Samsung. Wat je zou kunnen doen als tussenoplossing is onze Odido Online TV app streamen vanaf een mobiel apparaat, mocht je deze optie hebben. Ook kunnen we kijken naar tijdelijk kiezen voor onze Mediabox, ik kan dan de kosten voor 2 maanden vergoeden. Onze Mediabox kan je ook draadloos aansluiten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 mei 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido ,

Dank voor je feedback! Goed om te horen dat het een bekend probleem is en dat jullie hier aan werken.

Het tijdelijk gebruik van een mediabox zou voor ons een goede oplossing zijn!

Groet,

Jan

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi Jan, top! Dat kunnen we regelen. Ik heb het intern besproken en wil qua vergoeding wel een andere afspraak maken. Ik vergoed voor nu de kosten niet voor de Mediabox, maar doe dit achteraf wanneer de bug is opgelost. Zo weten we precies hoelang je voor de Mediabox hebt betaald. Is dit akkoord? Dan ga ik het regelen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 mei 2025

@Cheyenne van Odido 

ok dat lijkt me prima. Alleen hoe weet ik wanneer het probleem is opgelost?

jan 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Janschimmel, top! Ik heb de bestelling van de Mediabox in orde gemaakt. In ons systeem staat nu een duidelijke log dat je deze kosten achteraf vergoed zal krijgen. Dit komt dus goed. Ik wil je vragen voor nu de app af en toe op zijn werking te testen. Ik zal overleggen of er een melding op ons storingstopic komt te staan, zodat je het via deze weg in de gaten kan houden!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 mei 2025

Ik heb ook een Samsung en eenzelfde probleem met pincode elke dag.. ik hoor graag wanneer de software weer een update krijgt en we weer normaal TV kunnen kijken.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 mei 2025

Hier het zelfde probleem met samsung frame tv van 2019. Blojf ook graag op de.hoogte.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 13 mei 2025

Hey ​@Verkla & ​@Frank19, dankjewel voor jullie bericht! Dit is inderdaad een bekend probleem en we werken op dit moment aan een oplossing samen met Samsung en onze technische teams. Er wordt zo snel mogelijk een software-update uitgerold om dit euvel met de dagelijkse pincodeverificatie op te lossen. We houden je via de community op de hoogte zodra er nieuws is. Bedankt voor je geduld en het melden!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen