Beantwoord

TV app op chromecast met google tv

  • 19 May 2024
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Ik krijg in het buitenland de volgende melding na het inloggen op de odido tv app: "je kan niet inloggen. want odido tv werkt alleen met een vaste internetverbinding op dit apparaat".

In Nederland was ik al ingelogd en werkte het.

Ik heb het volgende gedaan:

App verwijderd en opnieuw geinstalleerd/via WiFi van hotel en via mijn ned. 4g abo dezelfde melding.

Netflix/f1tv en videoland werken wel via hotel wifi. De app doet het wel op mijn mobiel en tablet.

icon

Beste antwoord door Okidokidough 19 May 2024, 20:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @GUAPPA, fijn dat je hier melding van maakt, ik zie je ook graag in het buitenland genieten van de Odido online TV App! Ervoer je dit probleem toevallig in Duitsland? Kon je in het buitenland ook je tablet uittesten? Werkt de webbrowser wel tv.odido.nl/? Ik neem aan dat je ook geen VPN gebruikt?

Ik ben benieuwd, ik duik hier heel graag voor je in! 🙂

Hoi Cal,

Ik ben momenteel niet in Duitsland maar in Spanje. Op mijn tablet doet de app het wel. Op de chromestick met google tv lukt het via de open browser wel via tv.odido.nl (om ca. 16:40 uur). Ik gebruik geen VPN.

Reputatie 2
Badge +2

De app op smart tv's, en dus ook op de chromecast met Google TV, werkt enkel op internetverbinding van Odido thuis (wat de app dus een "vaste internetverbinding" noemt). In het buitenland kun je die app dus nooit gebruiken. 

Je kunt in het buitenland enkel tv kijken via de browser of via de mobiele app. Wel kun je vanaf de mobiele app weer casten naar je chromecast bijvoorbeeld. 

 

Het zou handiger zijn als alle medewerkers het weten.  Nu ben ik tijdens mijn vakantie bezig geweest met niets. Aangezien ik in eerste instantie telefonisch contact heb opgenomen om te vragen of het überhaupt mogelijk was om het in het buitenland te doen omdat het niet met de chromecast met google tv lukte. Ook via de community kreeg ik dat antwoord in 1e instantie niet. En omdat ik vaak in het buitenland ben was dat ook 1 van de redenen  om over te stappen. Dus vermelden op de website lijkt me ook geen overbodige luxe.

 

En ter informatie je kan via een hotel netwerk niet casten dus zou dat via 4g moeten.

Reageer