Skip to main content

Een week geleden overgestapt naar Odido. Monteur heeft alles aangesloten en werkend opgeleverd. De Amino Aria 7X TVBox is met een HDMI kabel verbonden met een soundbar en daar vandaan met een HDMI kabel verbonden met de tv. Dit is gedaan om radio te kunnen luisteren zonder de tv aan te zetten. Met de afstandsbediening (de nieuwe met de roze knop) kon ik het volume regelen van de soundbar en met de tv-knop de tv in/uit schakelen. Ook als de tv uitstond werkte de volumeregeling op de soundbar. Na een stroom onderbreking moest alles weer opnieuw opgestart worden. Daarna werkte de volume regeling niet meer. Ik heb de tv box en de ab gereset en de ab opnieuw gekoppeld aan de tv, zonder resultaat. Mijn vraag is hoe kan ik de tv koppelen aan de tv-knop en de soundbad aan de volume regeling op de ab. Ik las ergens dat de oude afstandsbediening dit wel kon, maar de nieuwe niet. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn want het heeft vijf dagen gewerkt. Iemand een suggestie?

Hoi @FvD17, welkom op de Odido Community! 🙋‍♂️

Jouw topic is per ongeluk in een onbestemde bak verdwenen en ik heb ‘em er nu handmatig uit kunnen plukken. Sorry voor de late reactie! Is jouw vraag al beantwoord? Zo niet: je kunt de Odido ab koppelen aan jouw smart tv door de onderstaande stappen te doorlopen: 

  1. Stap 1

    Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in. Wacht totdat de knop TV box 2 keer knippert.

  2. Stap 2

    Druk vervolgens de TV power-knop in en blijf deze ingedrukt houden totdat de tv uitschakelt.

  3. Stap 3

    Zet je tv weer aan met de TV power-knop en druk op de stop-knop om de instellingen op te slaan. De knop TV box knippert nu 2 keer. De instellingen zijn goed opgeslagen.

    Knippert de knop 5 keer? Dan is er iets misgegaan. Klik in de video op 'oplossing' of lees verder. We leggen je uit hoe je de afstandsbediening kan koppelen met TV codes.

Om de soundbar te koppelen aan de Odido ab heb je een directe aansluiting op de box en/of tv nodig. Als jouw soundbar bestuurt wordt door je tv (qua volume) dan zou de Odido ab, mits gekoppeld aan tv, ook gewoon de volumeniveaus moeten kunnen reguleren. 


Hoi @FvD17, welkom op de Odido Community! 🙋‍♂️

Jouw topic is per ongeluk in een onbestemde bak verdwenen en ik heb ‘em er nu handmatig uit kunnen plukken. Sorry voor de late reactie! Is jouw vraag al beantwoord? Zo niet: je kunt de Odido ab koppelen aan jouw smart tv door de onderstaande stappen te doorlopen: 

  1. Stap 1

    Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in. Wacht totdat de knop TV box 2 keer knippert.

  2. Stap 2

    Druk vervolgens de TV power-knop in en blijf deze ingedrukt houden totdat de tv uitschakelt.

  3. Stap 3

    Zet je tv weer aan met de TV power-knop en druk op de stop-knop om de instellingen op te slaan. De knop TV box knippert nu 2 keer. De instellingen zijn goed opgeslagen.

    Knippert de knop 5 keer? Dan is er iets misgegaan. Klik in de video op 'oplossing' of lees verder. We leggen je uit hoe je de afstandsbediening kan koppelen met TV codes.

Om de soundbar te koppelen aan de Odido ab heb je een directe aansluiting op de box en/of tv nodig. Als jouw soundbar bestuurt wordt door je tv (qua volume) dan zou de Odido ab, mits gekoppeld aan tv, ook gewoon de volumeniveaus moeten kunnen reguleren. 

Bedankt voor je reactie. Probleem zat in de koppeling tussen de tv en de soundbar. Alles werkt weer.


Reageer