Hi @StijnBerkmortel, welkom op onze Community!
Dat is natuurlijk niet prettig als je een leuke film of serie aan het kijken bent. Ik ben benieuwd of je extern audio apparatuur hebt aangesloten, als dit het geval is zou je deze willen loskoppelen om te testen of het geluid via de tv boxen wel goed is op Netflix?
Hey Tommie, we hebben geen externe audioapparatuur aangesloten. Audio komt via de speakers uit de tv.
Kan je eens proberen om Dolby op Stereo te zetten bij de instellingen @StijnBerkmortel, helpt dat? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Kan je eens proberen om Dolby op Stereo te zetten bij de instellingen @StijnBerkmortel, helpt dat? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Hi Tommie, zojuist geprobeerd!
Het wisselen van Dolby naar Stereo had helaas geen effect. Ook weer terugzetten naar Dolby geen effect. Het lijkt zo dat tijdens het gebruik van Stereo het zelfs nog iets heftiger is dan bij gebruik van Dolby.
Het omzetten van Automatisch naar Passthrough daarentegen lijkt het geluid te verbeteren! Zoals het er nu naar uit ziet is de ruis/limiter op Netflix verleden tijd. Andere apps en TV klinken nog steeds normaal.
Netflix lijkt nu in verhouding t.o.v. reguliere TV of andere apps wat zachter te klinken dan de rest. Niet dramatisch, maar als daar nog een snelle fix voor zou zijn hoor ik het graag! :)
@StijnBerkmortel Super fijn om te lezen dat de alternatieve oplossing heeft gewerkt en het geluid van Netflix nu ook optimaal is!
Voor nu weet ik hier nog geen ‘betere’ oplossing voor. Ik ben blij dat het werkt!
Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag.