Skip to main content
Beantwoord

Slecht geluid bij Netflix via Odido Mediabox

  • 25 november 2024
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Sinds een aantal dagen hebben wij slecht geluid wanneer wij Netflix gebruiken via de Odido mediabox. Voornamelijk tijdens dialogen in series en films is er een duidelijke ruis hoorbaar onder het audiospoor.

Zelf hebben wij e.e.a. al geprobeerd, maar helaas nog zonder resultaat.

  • Geluid van normale televisiezenders (NPO 1, NPO 2, ...) en andere apps via Odido mediabox (Youtube, HBO Max, Spotify, ..) geven goed geluid.
  • De Netflix app via een aparte Chromecast of via een Xbox klinkt wel goed.
  • De softwareversie van de Odido mediabox is up-to-date.
  • Zowel de TV als de Odido mediabox zijn een tijdje van de stroom afgehaald om zo een ‘reset’ te doen.
  • Het aan-/uitzetten van ‘Media Tunneling’ in de instellingen van de Odido mediabox heeft geen resultaat.

Ervaren meer mensen dit probleem? Ik hoor graag hoe we dit kunnen oplossen!

Beste antwoord door StijnBerkmortel

Tommie van Odido schreef:

Kan je eens proberen om Dolby op Stereo te zetten bij de instellingen ​@StijnBerkmortel, helpt dat? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Hi Tommie, zojuist geprobeerd!

Het wisselen van Dolby naar Stereo had helaas geen effect. Ook weer terugzetten naar Dolby geen effect. Het lijkt zo dat tijdens het gebruik van Stereo het zelfs nog iets heftiger is dan bij gebruik van Dolby.

Het omzetten van Automatisch naar Passthrough daarentegen lijkt het geluid te verbeteren! Zoals het er nu naar uit ziet is de ruis/limiter op Netflix verleden tijd. Andere apps en TV klinken nog steeds normaal.

Netflix lijkt nu in verhouding t.o.v. reguliere TV of andere apps wat zachter te klinken dan de rest. Niet dramatisch, maar als daar nog een snelle fix voor zou zijn hoor ik het graag! :)

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 26 november 2024

Hi ​@StijnBerkmortel, welkom op onze Community!

Dat is natuurlijk niet prettig als je een leuke film of serie aan het kijken bent. Ik ben benieuwd of je extern audio apparatuur hebt aangesloten, als dit het geval is zou je deze willen loskoppelen om te testen of het geluid via de tv boxen wel goed is op Netflix? 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 november 2024

Hey Tommie, we hebben geen externe audioapparatuur aangesloten. Audio komt via de speakers uit de tv.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 27 november 2024

Kan je eens proberen om Dolby op Stereo te zetten bij de instellingen ​@StijnBerkmortel, helpt dat? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 29 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Kan je eens proberen om Dolby op Stereo te zetten bij de instellingen ​@StijnBerkmortel, helpt dat? Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Hi Tommie, zojuist geprobeerd!

Het wisselen van Dolby naar Stereo had helaas geen effect. Ook weer terugzetten naar Dolby geen effect. Het lijkt zo dat tijdens het gebruik van Stereo het zelfs nog iets heftiger is dan bij gebruik van Dolby.

Het omzetten van Automatisch naar Passthrough daarentegen lijkt het geluid te verbeteren! Zoals het er nu naar uit ziet is de ruis/limiter op Netflix verleden tijd. Andere apps en TV klinken nog steeds normaal.

Netflix lijkt nu in verhouding t.o.v. reguliere TV of andere apps wat zachter te klinken dan de rest. Niet dramatisch, maar als daar nog een snelle fix voor zou zijn hoor ik het graag! :)


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 1 december 2024

@StijnBerkmortel Super fijn om te lezen dat de alternatieve oplossing heeft gewerkt en het geluid van Netflix nu ook optimaal is! 😀

Voor nu weet ik hier nog geen ‘betere’ oplossing voor. Ik ben blij dat het werkt!
 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag.

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen