Regelmatig TV uitval/freeze in Utrecht

  • 16 November 2023
  • 13 reacties
  • 118 Bekeken

Ik ben nu enkele maanden glasvezelklant. De TV valt regelmatig uit en sinds gisterenavond is dat elke 10 minuten. Probleem treedt op bij zowel live kijken als bij afspelen uit de cloud 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hoi @PeterJeanine, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je onze klanten service al gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten zullen dit grondig gaan onderzoeken. Zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgenomen! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @PeterJeanine, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je onze klanten service al gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten zullen dit grondig gaan onderzoeken. Zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgenomen! 

Fingers crossed. Omstreeks 8 september ook al gemeld. Toen is er ook een ticket gemaakt. Geen enkele verbetering gemerkt, integendeel. Probleem wordt steeds erger. Steeds frequenter uitval TV. En nu valt de radio ook geregeld uit.

De stemming tov Odido wordt er hier in huis niet beter op, op deze manier... 

Volgend hoofdstuk:

Bericht van Guidion dat er een monteur komt kijken. Van Odido zelf niets gehoord…

Monteur komt, constateert dat de Amino stb vervangen moet worden. Monteur heeft deze niet op voorraad dus deze dient door Odido opgestuurd te worden.

Dat was zo'n 2 weken geleden. Nog steeds niets van Odido gehoord noch iets ontvangen. 

Gaat lekker zo. Zitten nog steeds met beeldfreeze en ontzettend trage stb

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeterJeanine, goed dat je dit aankaart. Ik heb je een nieuwe Mediabox opgestuurd. Je ontangt hier zo direct een bericht over. Hopelijk werkt deze wel volgen verwachting. Alvast veel kijkplezier! 

Goh, wel mailtje ontvangen dat er een nieuwe box verstuurd wordt. En ook een mail dat ik de oude moet terugsturen. Toch ontbreekt er nog steeds iets, namelijk de nieuwe box zelf. Geen taal of teken van ​koerier, postbode of ander verzendbedrijf.

Het lijkt me een beetje een zootje bij Odido. 

En de klachten persisteren.... 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PeterJeanine, ik help je heel graag snel aan een nieuwe TV Box alleen zie ik dat je inmiddels je antwoord binnen hebt! Gisteravond heb je van ons de DHL Track & Trace code ontvangen en de Mediabox zal zeer binnenkort bij je thuisbezorgd worden.

Ik weet zeker dat de nieuwe Mediabox je goed zal bevallen en ik wens je alvast veel kijkplezier en mooie feestdagen toe! 😃

Nieuwe ontwikkeling. 

Gisteren 4K mediabox ontvangen. Aansluiten en opstarten. 

Goh, mediabox kan belangrijke systeemupdate niet downloaden. En zonder deze systeemupdate werkt de box niet.

Half uur met klantenservice gebeld. Niet opgelost. Er wordt weer een ticket aangemaakt voor de technische dienst. En ik moet de oude Amino weer gaan gebruiken en afwachten.

Weer een uur van mijn leven verloren met Odido gedoe. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PeterJeanine, dat is natuurlijk niet waar wij op zitten te wachten, sorry voor deze verrassing! Heb je de Mediabox direct op het modem aangesloten of via een omweg zoals via de Wifi, stroomnetadapters, of een eigen switch of router? Soms moet de Mediabox bij de eerste keer bekabeld aangesloten worden op het modem om de update goed op te halen. Nadat de update is opgehaald kan je de Mediabox zorgeloos op een andere manier aansluiten.

Ik hoop dat je hiermee snel toch mooi beeld hebt, zo niet wij zijn druk bezig om exact te achterhalen waar dit misgaat, dit komt helemaal goed!

Rechtstreeks op modem aangesloten met ethernet kabel. Op diezelfde manier is de Amino ook aangesloten

Goh, inmiddels heb ik hier 3 tv boxen liggen (1 oude Amino en 2 nieuwe Robotics). En ook al voor de 3e keer een monteur op bezoek gehad. En is er iets verbeterd? Nee. Ik kijk nog steeds via de Amino met dezelfde klacht: Beeldfreeze. Gisterenavond zelfs elke 5 a 10 minuten.

De monteurs krijgen die Robotics ook niet aan de praat, deze blijft weigeren om een systeemupdate uit te voeren. En verder kunnen ze niets. Ik kreeg van de laatste monteur zelfs het advies om zelf maar weer de klantenservice te bellen want hij kon zelf niets wijzigen. Stuur mij dan geen monteur, beste Odido, want dit kost alleen maar tijd en geld. Los het gewoon op aan jullie kant of stuur een monteur met meer bevoegdheden, apparatuur en kennis.

Nu dus weer een uur aan de lijn gehangen met klantenservice. En ik zou benaderd worden door Odido technische dienst. Je kan het al raden: niet benaderd door Technische Dienst…

En als klap op de vuurpijl een mailtje dat ik mijn TV box terug moet sturen binnen 8 dagen. Of contact opnemen met, u raadt het al, de klantenservice. 

 

Ik heb het helemaal gehad met die zogenaamde service van Odido. Iedereen doet maar wat en ondertussen zit ik nog steeds met de oorspronkelijke klacht, al maandenlang. Volgens mij ligt het (die Beeldfreeze) ook niet aan problemen in mijn installatie maar aan een probleem bij de cloud van Odido. Want probleem treedt op bij afspelen uit de cloud op piekuren en bij populaire programma's. Kijk daar maar eens na in plaats van het lastig vallen van jullie klanten. Ik wil zo langzamerhand weg bij Odido en zou ook graag compensatie willen voor het verminderde kijkplezier, slechte service, urenlange telefoontjes met Odido en het afwachten tot monteurs constateren dat ze het probleem niet kunnen oplossen. 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterJeanine Wat betreft de update van de  Mediabox die mislukt, hebben we voor nu één voorbeeld eerder van ontvangen van dat de update uitgevoerd wordt, maar niet voltooid. Ervaar je dit ook? Zou je een screenshot ook willen sturen van het scherm dat je ziet waarin ook te zien is welke versie er gedownload moet worden? Verder ben ik ook benieuwd of je bij opstarten van de Mediabox een TMNL logo ziet of dat dit wel Odido is. Wil je mij daarnaast ook een privébericht sturen met het serienummer van deze Mediabox, dan kan ik ook controleren of dit klopt met wat wij hebben. 

 

Wat betreft de kwaliteit op de Amino TV Box, ik zie in de lijnmeting van zojuist dat de kwaliteit in orde moet zijn. Wel valt mij op dat deze TV Box al ruim 25 dagen niet van de stroom is afgehaald. Zou je deze voor 30 seconden van de stroom willen afhalen en daarna opnieuw willen aansluiten? Ervaar je dit probleem dan nog steeds?

 

Verder wordt de TV Box die nu wel werkt, terugverwacht door het systeem. Ik heb dit nu handmatig voor jou afgemeld, je ontvangt hier wellicht ook een e-mail over, zodat je zeker weten geen boete krijgt en de TV Box kunt blijven gebruiken totdat de Mediaboxen werkend zijn. Zodra de Mediaboxen werkend zijn, dan pas hoef je de andere TV Box pas terug te sturen. Wel zo eerlijk natuurlijk. 

Probleem is opgelost. Er is weer een Guidion monteur geweest en die heeft contact gehad met jullie backoffice. Weigeren van de update had te maken met de virusbescherming van Thuis Veilig Online, ook geleverd door Odido.

Bescherming tijdelijk uitgeschakeld, en toen ging de aanmelding goed en ging de update draaien... 

We kijken inmiddels al een paar dagen via de nieuwe mediabox.

Neem dit aub op in jullie protocollen. Scheelt een hoop ongemak.

 

Moet ik de Amino box terugsturen? 

Reputatie 7
Badge +3

@PeterJeanine Dank je wel voor je terugkoppeling en feedback, dit nemen wij zeker mee. Ik ben blij om te lezen dat het is opgelost en je van de Mediabox aan het genieten bent! 😀

De Amino Box mag je inderdaad terugsturen, in dit topic lees je precies hoe je dit doet: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

 

 

Reageer