Skip to main content
Beantwoord

opnemen lukt niet

  • 26 januari 2025
  • 7 reacties
  • 58 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Woe 22/1/25 is door monteur internet + tv geïnstalleerd door monteur. Alles leek te werken na installatie. Echter lukt het opnemen van tv programma’s niet (opname functie wel besteld). Reeds 3x gebeld, meerdere malen reset uitgevoerd op advies echter geen succes. We zijn blijkbaar niet te enige als ik rondkijk op dit forum. Waarom is het dan zo moeilijk op te lossen? 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Aniben, ik kan me goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk van de opname functie gebruik wil gaan maken! Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat deze bundel inderdaad goed aan staat. Dit is na het telefonische contact met ons al voor je doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn dit nu voor je aan het onderzoeken om ervoor te zorgen dat het opnemen weer gaat werken zoals het zou moeten. Zodra hier een update van is, laten we dit aan je weten! 

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8380 reacties
  • 26 januari 2025

Opnemen wordt in de cloud gedaan. Dus ligt niet aan de installatie bij jou thuis. 

Je ziet dus de optie opnemen niet in de digitale tvgids naar voren komen? Ook niet bij bijvoorbeeld Nederland 1?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025

Nee niet als we op de tv via de mediabox kijken.

via de app op bv iPad staat de functie er wel, indien we deze inschakelen komt de melding dat we geen opname abonnement hebben (wat we wel hebben afgesloten)


peter-keetfm

@Aniben Hoi

Heb je al geprobeerd de TV box even van de spanning te halen door de adapter er voor minimaal 30 seconden er uit te halen. (Herstart)

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Zeker, reeds meerdere malen. Dit op advies van Odido medewerker na telefonisch contact.  


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1536 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Hi ​@Aniben, ik kan me goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk van de opname functie gebruik wil gaan maken! Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat deze bundel inderdaad goed aan staat. Dit is na het telefonische contact met ons al voor je doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn dit nu voor je aan het onderzoeken om ervoor te zorgen dat het opnemen weer gaat werken zoals het zou moeten. Zodra hier een update van is, laten we dit aan je weten! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi Nora, dank voor je antwoord. Ik weet dat er aan gewerkt wordt. Mijn vraag is hoe het komt dat ik van zoveel odido  gebruikers lees dat er problemen zijn met de opnamefunctie bij start van abonnement. Een probleem wat al lang bestaat en blijkbaar nog steeds naar een specialist doorgezet moet worden. Hier moet toch een goede (en snelle) oplossing voor zijn?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3853 reacties
  • 28 januari 2025

@Aniben Ik begrijp dat je graag wil weten hoe het precies zit, maar hoe graag ik het je ook zou willen vertellen. Weet ik niet hoe dit precies in elkaar steekt, dat is echt iets voor de technische dienst. Wel weet ik dat er veel factoren kunnen zijn die meespelen bij zulke issues en dat dit per aansluiting, TV, firmware etc. kan verschillen. 

Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat dit wordt opgelost, zodat je fijn kan genieten van de opnamefunctie! 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? Ik sta voor je klaar! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen