Skip to main content
Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 

 

 

Dankjewel voor je snelle reactie @Teresa van Odido 
En fijn dat er alsnog actie wordt ondernomen op het vergroten van de letters in de TV gids

Verder begrijp ik je antwoord niet

Pas na de TV App update waren de letters in de TV gids veel te klein om te lezen op een normale afstand. Dat maakte dat de mediabox voor mij onbruikbaar werd (ik ben niet de enige die daar last van heeft)

Daarbij wil ik best geloven dat er geen fouten in de gids staan, maar dat heeft volgens mij weinig/niets te maken met de huidige onbruikbaarheid van dit Odido product op een 40” tv scherm.

Tot aan de laatste update was ik er blij mee/werkte de mediabox goed
Odido geeft m.i. ook nergens een minimum schermgrootte aan voor gebruik van dit product

Graag je reactie

 




 


We hebben een nieuwe versie (2.0.4477) van de Android TV app beschikbaar voor ‘Open Testing’ . In deze nieuwe versie hebben we diverse probleemoplossingen en verbeteringen doorgevoerd:

- De leesbaarheid van de TV gids is flink verbeterd door de lettergrootte te verhogen en de kleuren op de achtergrond te wijzigen.
- De navigatie in de mini-gids is aangepast. Met OMHOOG] ga je voortaan naar een hoger zendernummer en met OMLAAG]  naar een lager zendernummer.
- Via de TV gids krijg je voortaan ook voor live programma's de programma detailpagina te zien. Hierdoor kan je Begin Gemist starten zonder eerst live tv te hebben gezien (handig als je de tussenstand niet wilt weten). Ook kan je in deze pagina voor live programma's makkelijker een opname inplannen, wijzigen of verwijderen.
- Het opnamescherm is nu ook in te stellen als startscherm in de app. Dit kan je aanpassen in de instellingen van je kijkprofiel.

 

Zodra deze versie live staat, zal ik het melden. We wachten nu namelijk nog op goedkeuring vanuit Google.

 

 


De nieuwe versie is zojuist gepubliceerd. Vandaag zal versie 2.0.4477 dus beschikbaar komen voor de Open Test.


Hoi @Hans-Juriën  Jullie hebben hard gewerkt weer!

Vanwege de kleine letters in de gids zit ik op mijn Chromecast Tv nog op versie 1.4.4250.

Ik heb daarnet geprobeerd om de nieuwe versie 2.0.4477 te installeren, maar Google Play geeft op beide enkel versie 2.0.4307 aan om te installeren als ik zoek op “odido tv”. Ook op de Odido Mediabox.

Zie ik iets over het hoofd?

En wil je het overzicht publiceren van alle huidige key mappings die horen bij deze laatste versie van Odido TV app (2.0.4477)?

Alvast bedankt


@HJHome heb je geprobeerd deze nieuwe test versie te installeren via de link: https://play.google.com/apps/testing/com.tmobile.tv.nl ? Want in de Google Play store kan je alleen de huidige productie versie vinden. 

 


@Hans-Juriën

Dankjewel weer, die link werkte wel ;-)

Ik heb vandaag getest met de TV App Beta versie 2.0.4477 op mijn Chromecast.
De Gids is beter leesbaar, maar de letters zijn helaas nog te klein (zie foto's. gemaakt op ~220cm afstand).

Daarna heb ik mijn mini keyboard aangesloten op mijn Chromecast om te testen welke toetsen werken zoals ik in dit topic had gevonden.
En ook vergeleken met de Odido Media Box/versie 2.0.4307.

Bij het kijken van "Live TV" op beide apparaten/versies werken deze toetsen hetzelfde:
- Page Down (vorige zender) en Page Up (volgende zender) => dank jullie wel!
- alle letters; behalve c, l en r
Ik mis alleen de letter c. In TV App versie 2.0.4307 kon ik daarmee de Rode knop toewijzen aan de snelkoppeling naar “Opties: Toevoegen aan favorieten/Geluid en Ondertiteling / Kwaliteit".
Voor mij een snelle manier om de Doven Ondertiteling aan/uit te zetten.

En ik vond één toets die wel beschikbaar is in de Odido Media Box/versie 2.0.4307 en niet in Chromecast/TV App Beta versie 2.0.4477:
- Op de mediabox kan ik met de toets "F2" snel heen en weer schakelen tussen de laatste 2 actieve zenders (fijn)
- Op de Chromecast doet de "F2" toets niets

 

Daarmee zijn dit mijn vragen voor de nieuwe versie van de TV App:
1. is het mogelijk dat er i.p.v. 6 weer 5 zenders op een pagina worden weergegeven, zoals in versie 1.4.4250? Ik denk dat de Gids dan wel weer leesbaar is op een 40" scherm  
2. Is het mogelijk dat jullie de letter c weer toevoegen en "F2" ook beschikbaar maken?

Hoor ik graag

Vanwege de Gids/kleine letters en de ontbrekende toetsen ben ik op mijn Chromecast terug naar Odido TV versie 1.4.4250

 


Ik heb de beta-versie ook geïnstalleerd (versie2.0.4477) in de hoop dat de terugknop  op mijn Google TV afstandsbediening weer zou werken, maar helaas is dit nog niet opgelost.

Buiten het feit dat “afsluiten” niet direct een functie is om direct bij de hand te hebben, werkt de knop nog onlogisch:

  1. Ik druk op cursor naar onder.
  2. Zenderinformatie komt in beeld
    1. Naar onder drukken zender naar -1 (bv van NPO3 naar NPO2)
    2. Naar boven drukken zender naar +1 (bv van NPO2 naar NPO3); beiden onlogisch maar okee
    3. Naar links en naar rechts, resp. vorige en volgende programma
    4. Druk ik terug (knop met pijl naar links), dan verdwijnt zenderinformatie.

T.o.v.:

  1. Ik druk op cursor naar boven.
  2. Zenderinformatie en menu aan bovenkant komen in beeld
    1. Naar links en rechts kan ik door het menu aan de bovenkant scrollen.
    2. Druk ik op terug, dan krijg ik een afsluit-optie in beeld.

Ook als ik naar cursor naar rechts druk, krijg ik zenderlijst en met terug verdwijnt dit weer.

Als ik naar links druk, krijg ik zenderinfo en menu en met terug verdwijnt dit weer.

Alleen als ik naar boven druk krijg ik de afsluit-optie.

 

Ook als ik live tv kijk, is terug “Afsluiten”.

Waarom is terug kort indrukken niet vorige zender en lang indrukken afsluiten?


We hebben een nieuwe versie (2.0.4477) van de Android TV app beschikbaar voor ‘Open Testing’ . In deze nieuwe versie hebben we diverse probleemoplossingen en verbeteringen doorgevoerd:

- De leesbaarheid van de TV gids is flink verbeterd door de lettergrootte te verhogen en de kleuren op de achtergrond te wijzigen.
- De navigatie in de mini-gids is aangepast. Met .OMHOOG] ga je voortaan naar een hoger zendernummer en met nOMLAAG]  naar een lager zendernummer.
- Via de TV gids krijg je voortaan ook voor live programma's de programma detailpagina te zien. Hierdoor kan je Begin Gemist starten zonder eerst live tv te hebben gezien (handig als je de tussenstand niet wilt weten). Ook kan je in deze pagina voor live programma's makkelijker een opname inplannen, wijzigen of verwijderen.
- Het opnamescherm is nu ook in te stellen als startscherm in de app. Dit kan je aanpassen in de instellingen van je kijkprofiel.

 

Zodra deze versie live staat, zal ik het melden. We wachten nu namelijk nog op goedkeuring vanuit Google.

 

 

Grappig wou net een bug melden in de mini gids. Wie heeft verzonnen dat omhoog een zender omhoog is? Zo onlogisch nu. Voor mij is de mini gids een kleine versie van de grote gids. In de grote versie is omhoog en omlaag omdraaien ook niet logisch (heeft de oranje concurrent al eens gedaan , geen suc6) die waarom zou het omdraaien bij de mini gids wel logisch zijn?


@Hans-Juriën

Dankjewel weer, die link werkte wel ;-)

Ik heb vandaag getest met de TV App Beta versie 2.0.4477 op mijn Chromecast.
De Gids is beter leesbaar, maar de letters zijn helaas nog te klein (zie foto's. gemaakt op ~220cm afstand).

Daarna heb ik mijn mini keyboard aangesloten op mijn Chromecast om te testen welke toetsen werken zoals ik in dit topic had gevonden.
En ook vergeleken met de Odido Media Box/versie 2.0.4307.

Bij het kijken van "Live TV" op beide apparaten/versies werken deze toetsen hetzelfde:
- Page Down (vorige zender) en Page Up (volgende zender) => dank jullie wel!
- alle letters; behalve c, l en r
Ik mis alleen de letter c. In TV App versie 2.0.4307 kon ik daarmee de Rode knop toewijzen aan de snelkoppeling naar “Opties: Toevoegen aan favorieten/Geluid en Ondertiteling / Kwaliteit".
Voor mij een snelle manier om de Doven Ondertiteling aan/uit te zetten.

En ik vond één toets die wel beschikbaar is in de Odido Media Box/versie 2.0.4307 en niet in Chromecast/TV App Beta versie 2.0.4477:
- Op de mediabox kan ik met de toets "F2" snel heen en weer schakelen tussen de laatste 2 actieve zenders (fijn)
- Op de Chromecast doet de "F2" toets niets

 

Daarmee zijn dit mijn vragen voor de nieuwe versie van de TV App:
1. is het mogelijk dat er i.p.v. 6 weer 5 zenders op een pagina worden weergegeven, zoals in versie 1.4.4250? Ik denk dat de Gids dan wel weer leesbaar is op een 40" scherm  
2. Is het mogelijk dat jullie de letter c weer toevoegen en "F2" ook beschikbaar maken?

Hoor ik graag

Vanwege de Gids/kleine letters en de ontbrekende toetsen ben ik op mijn Chromecast terug naar Odido TV versie 1.4.4250

 


Te klein? Hier versie 2.0.4307 maar moest even wennen op 55” op 2,5 meter afstand is het duidelijk leesbaar, hoop niet dat ze de letters in de gids nog groter maken.


Reageer