Hoi,
Op aangeven van mede comunity leden heb ik de "Android TV" app geïnstalleerd.
Nu ben ik aan het kijken of deze "Android TV" app qua afstandsbediening de Odido TV box kan vervangen, omdat de Odido TV Box volledig kan worden bediend met een afstandsbediening/er geen smart Telefoon voor is benodigd.
Inmiddels heb ik onderstaande toetsen kunnen achterhalen, waarmee ik mijn universele afstandsbediening heb geprogrammeerd.
Tot nu toe lijk ik in de Android TV app binnen "Live TV" enkel nog de "CH+/CH-" functionaliteit te missen. Daarmee bedoel ik dat je met live beelden kunt zappen tussen de vorige zenders ("CH-") en de volgende zenders ("CH+") zonder tussenkomst van een menu/extra handelingen. Zoals ook kan op de door Odido geleverde TV Box en voor de "Android TV" app staat beschreven bij de "Uitleg over de afstandsbediening" van Samsung en LG TV's.
Kan iemand mij de (toetsenbord) codes geven voor bovenstaande "CH+/CH-" functionaliteit?
Of - als deze er nog niet is - die toevoegen aan de "Android TV" app?
Alvast bedankt
------
Mijn TV: "Sharp LC-40FI3122E", met als Afstandsbediening: "One4All Contour 8 urc1280"
https://www.oneforall.com/universal-remotes/urc-1280-contour-8#/step-1
Gevonden Codes door een toetsenbord aan te sluiten op mijn Android TV Box, i.c.m. de Android TV App:
<toetsenbord key> = <functionaliteit> => <Toegevoegd aan Afstandsbediening knop> (<opmerking>)
Bij het kijken van "Live TV"
0-9 = Snel schakelen naar TV kanaal nummer => Toegevoegd aan de knoppen "0 t/m 9"
b = Snelkoppeling naar “Wilt u dit programma vanaf het begin kijken” => Toegevoegd aan "Blauwe" knop
c = Snelkoppeling naar “Opties: Toevoegen aan favorieten/Geluid en Ondertiteling / Kwaliteit" => Toegevoegd aan "Rode" knop
d = Schakelen tussen "Tv", "Radio" en "TV/Radio" => niet toegevoegd
g = Snelkoppeling naar “TV Gids” => Toegevoegd aan "GUIDE" knop
i = Snelkoppeling naar “Info” => Toegevoegd aan "INFO" knop
m = Snelkoppeling naar “Menu" (opent met "Menu" of de laatst geactiveerd keuze in het menu) => Toegevoegd aan "MENU" knop
l = Snelkoppeling naar “Opnames” => niet toegevoegd (Niet getest/heb ik geen abo op)
r = Record => toegevoegd aan "REC" knop (verder niet getest, want daar heb ik geen abo op)
Page Down = vorige zender => Toegevoegd aan "CH-" knop (WERKT NIET)
Page Up = volgende zender => Toegevoegd aan "CH+" knop (WERKT NIET)
In de TV Gids
- a = 24 uur vooruit => Toegevoegd aan "Groene" knop
- d = 24 uur achteruit => Toegevoegd aan "Gele" knop
- Page Down = 1 scherm terug in de gids => Toegevoegd aan "CH-" knop (WERKT WEL)
- Page Up = 1 scherm verder in de gids => Toegevoegd aan "CH+" knop (WERKT WEL)
Werkende functionaliteit via mijn originele TV afstandsbediening:
- Media knoppen (Play/Pause, Stop, Rewind en Forward -als toegestaan/van toepassing -)
- Pijltjes knoppen (Links, Omhoog, Rechts en Omlaag) en de "OK" knop
- Volume Omhoog, Volume Omlaag en Volume Mute