Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV
Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.
Hoe kan ik meedoen?
Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden:voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.
Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!
Feedback?
Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:
Model Android TV smart-tv of mediaplayer:
Android versie:
Wat werkt niet goed of kan beter:
Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:
Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje!
Bladzijde 5 / 6
Kunnen jullie in hemelsnaam een keer van mijn Source knop afblijven met jullie “verbeteringen”? Ik kom niet meer uit de tv app! Echt verschrikkelijk irritant dit. Die source knop heeft een andere functie, blijf daar vanaf!
@Esdamion kan je aangeven welke afstandsbediening jij hebt en bij welk merk toestel? En welke functie heeft de source knop bij jou gekregen? Dan kunnen wij nagaan wat hieraan gedaan kan worden.
De sourceknop doet helemaal niets in de Odido app op mijn Samsung UE49 smart tv. De afstandbediening is die van Samsung die bij de tv is geleverd @Hans-Juriën.
Ik merk nu ook dat mijn “settings” knop niet meer doet wat je zou mogen verwachten. Wat is dit voor app mensen? Zorg gewoon dat basisfuncties van de afstandbediening blijven doen wat ze behoren te doen.
De update is ook binnen gekomen op mijn Chromecast met Google TV 4K. Op zich werkt de app prima en ziet het er qua vormgeving beter uit. Echter irriteer ik mij aan het volgende: op mijn Samsung OLED QD S95B (Odido TV app geïnstalleerd op een aangesloten Chromecast Google TV 4K) wordt automatisch de 'game mode' geactiveerd, die bijv. ook automatisch aan gaat wanneer een game console wordt gebruikt of een game-app wordt geopend. Ik zet nu handmatig deze game mode uit, echter zou ik deze graag op auto hebben aangezien ik de game mode wel wil gebruiken bij games. Het is dus alleen niet de bedoeling dat de Odido TV app deze game mode activeert (wat nu dus wel gebeurt), de vorige versie van de app deed dit niet.
De update is ook binnen gekomen op mijn Chromecast met Google TV 4K. Op zich werkt de app prima en ziet het er qua vormgeving beter uit. Echter irriteer ik mij aan het volgende: op mijn Samsung OLED QD S95B (Odido TV app geïnstalleerd op een aangesloten Chromecast Google TV 4K) wordt automatisch de 'game mode' geactiveerd, die bijv. ook automatisch aan gaat wanneer een game console wordt gebruikt of een game-app wordt geopend. Ik zet nu handmatig deze game mode uit, echter zou ik deze graag op auto hebben aangezien ik de game mode wel wil gebruiken bij games. Het is dus alleen niet de bedoeling dat de Odido TV app deze game mode activeert (wat nu dus wel gebeurt), de vorige versie van de app deed dit niet.
Die game mode zag ik ook bij de vorige versie (LG TV).
Overigens nog wat anders:
Druk ik naar onder dan krijg ik de overlay en kan ik zappen. Druk ik naar boven dan kan dat niet, maar krijg wel de overlay. Druk ik dan op terug (om de overlay weg te halen, dan krijg ik de vraag of ik de app af wil sluiten).
Beste Odido, Ik heb gister op mijn Chromecast de nieuwe Odido TV app versie 2.0.4307 geïnstalleerd.
Op zich leek het er mooier uit te zien, maar ik miste:
De zap functie die het mogelijk maakte om te switchen tussen de huidige en vorige zender. a) Zouden jullie die functionaliteit willen toekennen aan bv. de letter “p”, zodat ik die kan inprogrammeren in mijn eigen afstandsbediening?
De functie om vooruit te spoelen met de rechter pijl (Gebruiken we vaak om reclames door te spoelen bij Terugkijken). Daarnaast zijn er diverse keyboard toewijzingen verdwenen en/of anders dan in de vorige versies beschikbaar waren (zie dit topic) b) Willen jullie het overzicht publiceren van alle huidige key mappings die horen bij de laatste versie van Odido TV app?
En tot slot was er een showstopper om Odido TV versie 2.0.4307 te blijven gebruiken, omdat helaas de letters in de gebruikers interface echt veel te klein zijn op onze 40inch TV. Zo is b.v. de TV Gids onleesbaar geworden. Willen jullie ervoor zorgen dat: c) de nieuwe Odido TV app ook te gebruiken is door klanten die geen mega grote tv hebben? d) de vorige versie van de Odido TV app blijft werken totdat dit is opgelost?
Alvast bedankt
Nog een andere “verbetering”. Geluid en beeld loopt nu steeds vaker ongelijk.
Hier exact hetzelfde probleem. Probleem zit echt in de app van Odido. Voorheen had ik nooit problemen en werkte de App van Odido zonder enig probleem.
Ik zou graag (ook) de oude versie beschikbaar hebben.
De huidige versie is niet productiewaardig.
Ook het geluid loopt niet synchroon. Vaak na weer te wisselen van kanaal loopt het geluid wel weer synchroon. Maar vaak is een herstart van de app nodig.
Ook het audio niveau verschilt per kanaal. Dat is niet consistent. Op het ene kanaal is het geluid beduidend zachter en op een andere weer te hard.
Al deze problemen dienen spoedig opgelost te worden. Anders gaarne de oude app weer vrijgeven. Dit geeft alleen maar frustraties.
Het is wel handig dat je nu heel makkelijk de app af kan sluiten /s
@HJHome dat met de zapfunctie tussen je laatst bekeken zender is aangepast naar als je op pijltje terug klikt dat je de app afsluit. Dit is nu zo gedaan zoals het overeenkomt qua functie met andere apps. Dat met vooruitspoelen merkte ik ook in mijn app. Ik kwam erachter met het doorspoelen dat je eerst op de ‘Ok’ knop moet klikken en vervolgens dan pijltje naar rechts moet doen om door te spoelen. Als je deze langer ingedrukt houdt, dan spoelt deze langere tijd door.
Over dat de interface te klein is, heb ik inderdaad ook al gemeld. Dit wordt meegenomen in de volgende update. Mijn tv is namelijk ook niet zo groot, waardoor het inderdaad erg klein werd. Vergeleken met hoe het hiervoor was.
@geutjesj Heb je specifieke voorbeelden van zenders waarop je dit ervaart? Dan kan ik dit verder doorzetten wat betreft beeld en geluid niet synchroon. Voor wat betreft het geluid, heb je de audio instellingen gezet op;
Audiosginaal: Dolby Digital (AC3)
Volume stereogeluid: 100
Mediatunneling: uit
Dit zijn de instellingen die ik heb staan en ervaar niet veel verschil in geluid. Heb je anders een voorbeeld van 2 zenders waarop het verschil groot is? Dan kan ik dit ook eventueel testen.
Of teruggaan naar de vorige versie mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Als het goed is, zou het moeten lukken door de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar gezien de versie al naar productie is, weet ik niet of dit nog kan. Momenteel is de product owner met verlof, maar ik heb de vraag in ieder geval uitgezet of dit mogelijk is!
Dankjewel voor je reactie @Demi van Odido
Ik kijk nu weer met de vorige versie, zodat ik de letters in de TV gids, etc. kan lezen. (door nieuwe versie te verwijderen, apk vorige versie te downloaden. Dan heb ik “automatisch apps updaten” uitgezet en apk vorige versie geïnstalleerd)
Kun je ook nog antwoord (laten) geven op mijn bovenstaande/deze vragen b en d?
Daarnaast zijn er diverse keyboard toewijzingen verdwenen en/of anders dan in de vorige versies beschikbaar waren (zie dit topic) b) Willen jullie het overzicht publiceren van alle huidige key mappings die horen bij de laatste versie van Odido TV app?
Willen jullie ervoor zorgen dat: d) de vorige versie van de Odido TV app blijft werken totdat dit is opgelost?
Hoor het weer graag
@HJHome dat met de zapfunctie tussen je laatst bekeken zender is aangepast naar als je op pijltje terug klikt dat je de app afsluit. Dit is nu zo gedaan zoals het overeenkomt qua functie met andere apps.
Maar nu werkt het ook niet logisch (zie eerder bericht) en er is nuttige functionaliteit verwijderd.
Zappen tussen NPO1 en Eurosport1 was één druk op de knop. Nu moet ik door de hele lijst scrollen om bij de andere zender te komen.
Ik snap ook werkelijk de gedachtegang niet om deze functie eruit te gooien voor een functie die je bijna nooit gebruikt.
@MichielD80
Dat kun je doen doormiddel van de TV toets.
Correctie dat is op de Odido TV box.
Foutje
Hoi @peter-keetfm
Ik heb net op de Odido media box getest of ik kon zappen tussen NPO1 en Eurosport1 met de "TV” toets => geniale tip, want werkt. Dankjewel weer ;-)
Weet jij toevallig ook welke toets dit is binnen de Odido TV app? (Met wat ik lees zou die app dezelfde functionaliteit moeten hebben als de Odido media box)
Hoop dat je dat weet, dan blijven er voor mij -denk ik- t.a.v. alleen nog de veel te kleine letters (o.a. Gids niet leesbaar) over.
Met de test op de Odido Media box (kwam een update) zag ik dat ook daar nu de letters veel te klein zijn net zoals in de Odido TV app 2.0.4307
@HJHome
Ik heb net even gekeken op mijn Philips Android TV.
En ook met buttonmapper app geprobeerd.
Maar kan het niet vinden een back knop voor keuze vorige zender.
Mijn Advies is dan ook naar Odido toe om de back knop 2 functies te geven.
Kort indrukken vorige zender.
Lang ingedrukt houden keuze app afsluiten.
Hoi @peter-keetfm
Dankjewel en jouw advies aan Odido. Vind ik logisch klinken voor zowel de Odido Media Box als de TV App om te kunnen blijven switchen tussen de laatste 2 bekeken tv zenders.
Heb ook op de Odido Media Box met Button Mapper gekeken welke code de Odido afstandsbediening/“TV” Toets daarop geeft. - Ik kreeg “F2” (132). Toen heb ik op mijn Chromecast de Odido TV app (versie 1.4.4250 waarin de "zap switch" wel werkt met de "Back"-toets) geüpdatet naar de laatste versie: 2.0.4307. Helaas werkte daarna bij mij de "F2"-toets nog steeds niet om te switchen tussen de laatste 2 bekeken tv zenders op mijn Chromecast met de Odido TV app
Ik dacht ook even slim te zijn en heb getest of de TV gids leesbaar werd door in Android de Tekstgrootte max te vergroten (130%) zowel op de Odido Media Box als mijn Chromecast met de TV App. Dat gaf op veel plekken grotere letters, maar helaas niet in de TV Gids. Die was nog steeds onleesbaar; denk dat die niet responsive is o.i.d.
Op mijn Chromecast ben ik nu dus weer terug naar Odido TV app versie 1.4.4250 (o.a. Gids leesbaar) Heb geen idee of en hoe ik dat kan doen op de Odido Media Box (o.a. Gids onleesbaar)
Soms ontbreekt er een zin bij de ondertiteling. Zie afbeelding 1. Als ik de NPo start neem (afbeelding 2), dan zie je de 2e ondertiteling regel wel. Kan dit opgelost worden? De Apple TV versie heeft dit probleem ook.
Verder onthoud de app soms de instelling Laat alleen favoriete zenders zien niet. Dan moet ik die weer heractiveren. Kan dit ook opgelost worden ? @Demi van Odido
@HJHome dat met de zapfunctie tussen je laatst bekeken zender is aangepast naar als je op pijltje terug klikt dat je de app afsluit. Dit is nu zo gedaan zoals het overeenkomt qua functie met andere apps. Dat met vooruitspoelen merkte ik ook in mijn app. Ik kwam erachter met het doorspoelen dat je eerst op de ‘Ok’ knop moet klikken en vervolgens dan pijltje naar rechts moet doen om door te spoelen. Als je deze langer ingedrukt houdt, dan spoelt deze langere tijd door.
Over dat de interface te klein is, heb ik inderdaad ook al gemeld. Dit wordt meegenomen in de volgende update. Mijn tv is namelijk ook niet zo groot, waardoor het inderdaad erg klein werd. Vergeleken met hoe het hiervoor was.
@geutjesj Heb je specifieke voorbeelden van zenders waarop je dit ervaart? Dan kan ik dit verder doorzetten wat betreft beeld en geluid niet synchroon. Voor wat betreft het geluid, heb je de audio instellingen gezet op;
Audiosginaal: Dolby Digital (AC3)
Volume stereogeluid: 100
Mediatunneling: uit
Dit zijn de instellingen die ik heb staan en ervaar niet veel verschil in geluid. Heb je anders een voorbeeld van 2 zenders waarop het verschil groot is? Dan kan ik dit ook eventueel testen.
Of teruggaan naar de vorige versie mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Als het goed is, zou het moeten lukken door de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar gezien de versie al naar productie is, weet ik niet of dit nog kan. Momenteel is de product owner met verlof, maar ik heb de vraag in ieder geval uitgezet of dit mogelijk is!
Dank voor je reactie en tips. Ik heb dit nagekeken, en de instellingen nagekeken of deze ingesteld stonden zoals door u aangegeven. Het issue dat het geluid vaak niet synchroon loopt komt voor bij verschillende TV zenders (NPO1, NPO2 en RTL4). Soms is het echt een miliseconden maar soms ook 1 tot 1.5 seconden.
Met het volume op 100% is de geluidsterkte per zender wel gelijk dus dat probleem is al wel opgelost.
Op onze Samsung TV kunnen we met dezelfde versie van de App op de ene TV wel de opnames terugkijken (vanuit de Odido app) maar op een andere Samsung TV met dezelfde Odido App (versie) blijft het terugkijken van opnames (RTL8) niet mogelijk. We krijgen alleen zwart beeld en geen geluid. Op de andere Samsung TV worden ze gek genoeg wel afgespeeld.
Ik kan de odido app niet vinden op 2 van mijn google hd TV adapters. Is de app offline gehaald?
Ik kan de odido app niet vinden op 2 van mijn google hd TV adapters. Is de app offline gehaald?
Heb je gezocht naar Odido TV.?
Gevonden tnx. Ik zocht inderdaad enkel op odido.
Kunnen jullie in hemelsnaam een keer van mijn Source knop afblijven met jullie “verbeteringen”? Ik kom niet meer uit de tv app! Echt verschrikkelijk irritant dit. Die source knop heeft een andere functie, blijf daar vanaf!
@Esdamion kan je aangeven welke afstandsbediening jij hebt en bij welk merk toestel? En welke functie heeft de source knop bij jou gekregen? Dan kunnen wij nagaan wat hieraan gedaan kan worden.
De sourceknop doet helemaal niets in de Odido app op mijn Samsung UE49 smart tv. De afstandbediening is die van Samsung die bij de tv is geleverd @Hans-Juriën.
Ik merk nu ook dat mijn “settings” knop niet meer doet wat je zou mogen verwachten. Wat is dit voor app mensen? Zorg gewoon dat basisfuncties van de afstandbediening blijven doen wat ze behoren te doen.
Hoe staat het met het oplossen van deze problemen? Als ik mijn tv settings wil aanpassen moet ik eerst de Odido app afsluiten, vervolgens iets als Netflix gaan openen om te kunnen zien wat het effect is van de aanpassingen in de settings, zodat ik daarna weer terug kan naar Odido met de aangepaste settings.
Als ik vanuit Odido naar HBO of een andere app wil, is het sneller om de tv uit en weer aan te zetten om mijn source knop te kunnen gebruiken, dat dat het is om de Odido app af te sluiten. Dit is serieus een reden om een andere tv provider te zoeken.
Hi @Esdamion, @Hans-Juriën is op dit moment met vakantie en door de onderbezetting kan het iets langer duren. Mijn excuses hiervoor. We zullen dit spoedig gaan onderzoeken en hopelijk oplossen!
Ik probeer de beta te testen op mijn nieuwe mediabox (Een H96Max) met android 14, maar google play laat me de beta niet downloaden. Hoe kan ik dit toch installeren, de tv box lijkt me volledig compatibel en de tv online app werkt er ook gewoon op?
Edward
Hoi @Tommie van Odido
Vandaag was de dag waarop ik mijn Odido TV en Internet moest verlengen (Gedaan). Daarbij heb ik dan toch mijn Mediabox opgezegd, omdat deze voor mij al tijden niet bruikbaar meer is door o.a. de veel te kleine/onleesbare letters in de TV-Gids op mijn 40” beeldscherm.
1. Welke compensatie vanuit Odido mag ik hierin verwachten? 2. Is er al zicht op een oplossing voor veel te kleine/onleesbare letters in de TV-Gids en het beschikbaar stellen de lijst met key mappings vanaf TV app versie 2.0.4307 ?
@HJHome Ik kan je niet compenseren voor de kleine letters, omdat dit is hoe de TV-gids er nu uit ziet. Er is geen fout in de gids.
Wel liggen er momenteel plannen om de optie in te bouwen dit te vergroten. Wanneer dit precies live gaat durf ik op dit moment niet te zeggen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.