Skip to main content
Beantwoord

ongevraagde audiodescriptie

  • 11 september 2024
  • 9 reacties
  • 209 Bekeken

Als ik een programma rechtstreeks kijk dan wordt buitenlandse tekst ondertitelt. Als ik halverwege in het programma schakel en op de knop druk om alles van het begin te kijken dan komt er plotseling audiodescrciptie bij. Ook als ik een programma opneem en terug kijk krijg ik ongevraagd audiodescriptie. Ik vind dat zeer hinderlijk. Hoe kom ik daar van af?

Beste antwoord door Martin Dolman

Hi Astrid, De nieuwe media box die mij toegestuurd werd vertoonde gelukkig bovenstaande, zeer hinderlijke, mankementen niet meer. Helaas kan ik je niet verder helpen. 

 

M.vr.gr. Martin

Bekijk origineel

9 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1967 reacties
  • 12 september 2024

Hi @Martin Dolman, dat is niet lekker inderdaad. Ik help je graag verder! Kan het zo zijn dat je per ongeluk de dovenondertiteling hebt aangezet? Deze triggert namelijk de audiodescriptie. Je kan deze in de instellingen uitschakelen bij de audioinstellingen. Als je dit hebt uitgezet, zou je het niet meer moeten ervaren. Laat je weten of het hiermee lukt? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 september 2024

Goedemorgen Demi,

Dank voor je reactie. Graag een aanwijzing waar deze dovenondertiteling uitgezet kan worden. Ik neem aan in het tv-kastje? En hoe wordt het daar genoemd? Het blijft vreemd dat het zich bij live kijken niet voordoet, maar wel bij opgenomen programma's of bij kijken vanaf het begin.

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 13 september 2024

Hi @Martin Dolman, als je tv kijkt via de Mediabox kan je op de pijltjestoets omhoog klikken om het menu zichtbaar te maken. Vervolgens kan je klikken op het poppetjes icoon. Aan de zijkant zie je hier “Ondertiteling en Audio” staan. Als je hierop klikt is de eerst optie gelijk de ondertiteling. Deze kan je vervolgens helemaal uit zetten. Laat je het weten als dit heeft geholpen? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 september 2024

Hi Nora, dank voor je reactie. Ik ga het proberen en zal .a.s. maandag reageren.

Goed weekend!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 september 2024

Goedemiddag Nora, 

Omdat je aanwijzingen niet correspondeerden met het aanwezige tv kastje, heb ik gebeld met Odido. Het bleek dat ik een verouderd tv kastje had en geen mediabox. Deze wordt nu opgestuurd en dan zou het probleem verholpen zijn.

Met vriendelijke groeten, Martin


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 16 september 2024

Ah bedankt voor de verduidelijking @Martin Dolman, hopelijk is het daarna opgelost! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo, ik heb sinds een paar weken een nieuwe media box. Ik krijg ook steeds ongevraagd audiodescriptie. Ook met de tips hierboven genoemd krijg ik het niet uitgezet.

Bij Ondertiteling en audio heb ik alles uitstaan. Ik word er heel erg kriegelig van. :-(

Groetjes Astrid


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Hi Astrid, De nieuwe media box die mij toegestuurd werd vertoonde gelukkig bovenstaande, zeer hinderlijke, mankementen niet meer. Helaas kan ik je niet verder helpen. 

 

M.vr.gr. Martin


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 12 februari 2025

Hi ​@Astridd_nl, ik zie dat jij een los topic bent gestart. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, om niet langs elkaar heen te praten!

@Martin Dolman Wat fijn dat de nieuwe Mediabox het heeft opgelost, geniet ervan!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen