Beantwoord

Nieuwe TV Box neemt niet meer op

  • 28 October 2023
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 3

2 weken geleden stopte mijn oude vertrouwde uit het Vodafone tijdperk afstammende tv box er mee. In het scherm stond dat ik een nieuwe tvbox zou hebben besteld en dat ik die moest aansluiten.

Ik had helemaal niets besteld, dus contact opgenomen met de klantenservice... er werd gelijk een nieuwe box opgestuurd.... daar zat ik eigenlijk niet op te wachten. ..maar goed.. na een paar dagen geen TV hebben kunnen kijken de nieuwe TV box ontvangen. Geen sorry of stukje tegemoetkoming, helemaal niks... geen stijl!

Maar goed, dat zal de norm wel zijn bij odido. 

Echter nu kan ik in een keer niet meer opnemen!! En schijnbaar moet ik deze optie aanzetten, maar dat kost me nu in een keer extra geld? 

 

Dus ik had een oude prima werkend box waar ik mee op kon nemem, zonder er om gevraagd te hebben wordt deze box op afstand onklaar gemaakt en moet ik nu extra betalen om weer op te kunnen nemen?

 

Lijkt mij niet de juiste gang van zaken? Ik heb niet gevraagd om de "cloud opname". Het oude werkte prima.

Oplossing: graag voor mij gratis de opname functie activeren.

icon

Beste antwoord door Teresa van Odido 10 November 2023, 11:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @M. Sommers ,

Bij opnames op een de decoder thuis betaal je voor de HDD functie €5,- per maand extra. Deze is op de nieuwe box niet meer van toepassing en zodra je opnemen in de cloud aanzet kost dst dezelfde €5,-.

Voordeel is dat dit per account geldt, niet meer per box.dus het zou zelfs goedkoper kunnen uitpakken als je meer HDD boxen had.

Reputatie 3

Hoi, bedankt voor je reactie. @eric  Je reactie triggerde me.. en heb even naar de prijs van mijn huidige abonnement gekeken. Bijzondere is dat het tarief van mijn maandabonnement na de levering van de nieuwe box is aangepast ( verlaagd) zie ik nu... hmmm...dan heb ik niets gezegd.. 😀. Wel raar dat de opname functie uitgezet is..

 

Kwestie van aanzetten dan maar. 

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan.

Reputatie 3

Toch nog even naar mijn rekening afschrift gekeken en ik zie dat ik hetzelfde bedrag betaald heb op 25 oktober dan eerdere maanden.

 

Lijkt er dus op dat er geen mindering op mijn factuur is en ik het zelfde betaal alleen nu niet meer kan opnemen.

Of zie ik deze wijziging pas op de factuur eind november?

Wie kan me helpen?

Reputatie 6
Badge +2

@M. Sommers, goed dat je dit checkt! Ik heb direct voor je in het systeem gekeken en zie inderdaad dat de bedragen in mindering zijn gebracht op factuur van november. Geen zorgen, dit komt goed! 

Reageer