Skip to main content

Hallo

Ik heb niet kunnen vinden waar ik zou moeten beginnen met het rapporteren van mijn bevindingen met het nieuwe platform T Mobile TV. Dus probeer ik het hier.

Hoewel ik enkele gelijksoortige bevindingen al heb gezien, hierbij toch mijn ervaringen kort samengevat en hoop dat T-Mobile puntsgewijs kan reageren.

 

FUNCTIES:

  • Opnemen (met de ingebouwde HDD recorder) van o.a. RAI Uno ineens niet meer toegestaan (van de een op de andere dag dus). Waarom niet?
  • Teletekst helemaal niet meer ondersteund, met als gevolg dat wij geen ondertitels meer hebben op Rai Uno, een van onze favoriete buitenlandse zenders.
  • Direct zappen door mijn favorieten met de pijltjes knoppen werkte na de migratie eerst niet, toen ineens wel en nu weer niet. Alle zenders worden getoond in plaats van de favorieten. Van zender wisselen moet dus via de gids of het kanaalnummer, erg onhandig, zeker als je gewoon één of twee omhoog of laag wilt.
  • Wisselen van zenders vaak heel traag, vertraging tot wel 8 seconden!
  • Opnemen gaat soms verkeerd. Of neemt helemaal niet op, of een verkeerd programma wordt opgenomen.
  • Bij terug-of doorspoelen van opnames valt de ondertiteling weg. Na stoppen en weer kijken is de ondertiteling weer terug
  • Een niet geheel bekeken opname weer bekijken geeft niet meer de keuze vanaf begin kijken. Hij gaat vanzelf verder waar je was gebleven. Dus moet je terugspoelen als je weer opnieuw alles wilt kijken (dus ook als het programma al is afgelopen en je nog een stukje extra hebt opgenomen). Oude functie was erg handig en veel door ons gebruikt.
  • Geprogrammeerde opnames geeft vaak indicatie van 0 (nul) programma’s. Het lijkt erop dat dit al opgenomen programma’s zijn, maar de informatie is blijven  ‘hangen’.
  • Profiel aanmaken: voor elk profiel is een pin code vereist. Beetje overdreven, niet?

 

 

USER INTERFACE:

  • Programmagids: informatie per programma is moeilijk leesbaar (inhoud, zender, datum, tijd), veel te klein font als gevolg van veel ruimte voor andere m.i. overbodige informatie (foto's, hartje, lege ruimte, brede balk per zender, e.d.)
  • Programmagids achtergrond (actuele programma) storend en maakt gids informatie lastiger te lezen. Liever het actuele programma weer als picture in picture i.p.v. m.i. zinloze illustraties van een programma. Dan zie je tenminste nog het bekeken programma terwijl je even iets anders zoekt.
  • Lijst opnames en geplande opnames veel te ruim. Heel veel lege ruimte en daardoor langer scrollen om gewenste programma te vinden. Oude compacte lijst was veel prettiger.
  • Lijst opnames: programma informatie mag groter en meer ruimte innemen.
  • Lijst geplande opnames: heel veel items in deze lijst hebben helemaal geen opname. Vermelding: ‘Geen opnames gevonden’.

 

PLUSPUNTEN:

Het is niet allemaal kommer en kwel, dus hieronder nog mijn positieve punten:

  • Serie opnemen i.p.v. per aflevering apart instellen, en vanzelf overgang tussen delen van opgenomen serie en wel op juiste punt
  • Begin gemist vanuit guide en vooral terug naar was je was na onderbreking
  • Nog sneller vooruit-en terugspoelen
  • Per programma kunnen kiezen voor ondertitels voor slechthorenden
  • Suggesties voor andere opnames, ook buiten favorieten

 

 

Hey @janavv, dit is een dubbel topic. Ik heb al antwoord gegeven op je eerste topic hierover. Bij deze sluit ik dit topic!