Beantwoord
Marktaandeel T-Mobile TV
Uit het artikel op tweakers (https://tweakers.net/nieuws/143233/aandeel-tv-markt-van-ziggo-en-kpn-is-nauwelijks-gewijzigd-sinds-vorig-jaar.html):
De combinatie van Tele2 en T-Mobile zou op 4,2 procent van de markt uitkomen. T-Mobile probeert de Europese Commissie ervan te overtuigen om de geplande overname door te laten gaan, mede door te claimen dat de concurrentie op de vaste markt zou toenemen.
Als het totale markt aandeel van Tele2 én T-mobile voor televisie maar 4,2% is kan ik begrijpen dat Netflix en consorten er niet op zitten te wachten om een aparte app te ontwikkelen voor de tvboxen. Ik vraag mij ook serieus af of de geplande overname inderdaad de concurrentie zal laten toenemen. Dit zal alleen gebeuren als T-mobile een gedegen tv platform kan neerzetten.Voor zover ik weet is dat nu niet mogelijk, omdat t-mobile met een deel legacy vodafone zit. De abonnee die naast interactieve tv ook nog analoog via de coax kunnen kijken voor de eerste 30 zenders (het oude glashart gebied). De nieuwere klanten (die geen analoog via coax kunnen kijken) zitten hoogstwaarschijnlijk op het netwerkt van glasoperator welke sinds de overname van vodafonethuis nu onder t-mobile valt.
Omdat Tele2 en T-mobile expliciet onder 1 noemer worden genoemd, rijst bij mij de vraag of Tele2 niet ook dezelfde diensten gebruikt als t-mobile.
Kan T-mobile niet samen gaan werken en 1 grote TV dienst op te tuigen. Ik denk dat dit alleen maar voordelen gaat bieden voor de consument.
Een kleine rekensom leert dat als t-mobile gaat samenwerken met M7 (canal digitaal/online) en EQT (Delta en Caiway) er een marktaandeel behaald kan worden van maar liefst 13,4%. Dit opent in mijn ogen veel meer deuren dan nu het geval is. Denk aan de inkoop van apparatuur. Een betere deal kunnen maken met de NOS, RTL en SBS zenders.
Colour me crazy, maar als je klein blijft denken in dit geval, zul je nooit een groeien.
Groeien is investeren. En naast lineaire televisie (NPO/RTL/SBS/enz) maakt non-lineaire (netflix/jouwbuis/videoland/enz) tv ook zijn opmars. Als gerenomeerd bedrijf als t-mobile kun je gewoonweg niet achterblijven. Als je daarvoor nu even op de blaren moet zitten, dan is dat maar zo.
Ik hoor graag wat jullie mede community leden hier over denken.
De combinatie van Tele2 en T-Mobile zou op 4,2 procent van de markt uitkomen. T-Mobile probeert de Europese Commissie ervan te overtuigen om de geplande overname door te laten gaan, mede door te claimen dat de concurrentie op de vaste markt zou toenemen.
Als het totale markt aandeel van Tele2 én T-mobile voor televisie maar 4,2% is kan ik begrijpen dat Netflix en consorten er niet op zitten te wachten om een aparte app te ontwikkelen voor de tvboxen. Ik vraag mij ook serieus af of de geplande overname inderdaad de concurrentie zal laten toenemen. Dit zal alleen gebeuren als T-mobile een gedegen tv platform kan neerzetten.Voor zover ik weet is dat nu niet mogelijk, omdat t-mobile met een deel legacy vodafone zit. De abonnee die naast interactieve tv ook nog analoog via de coax kunnen kijken voor de eerste 30 zenders (het oude glashart gebied). De nieuwere klanten (die geen analoog via coax kunnen kijken) zitten hoogstwaarschijnlijk op het netwerkt van glasoperator welke sinds de overname van vodafonethuis nu onder t-mobile valt.
Omdat Tele2 en T-mobile expliciet onder 1 noemer worden genoemd, rijst bij mij de vraag of Tele2 niet ook dezelfde diensten gebruikt als t-mobile.
Kan T-mobile niet samen gaan werken en 1 grote TV dienst op te tuigen. Ik denk dat dit alleen maar voordelen gaat bieden voor de consument.
Een kleine rekensom leert dat als t-mobile gaat samenwerken met M7 (canal digitaal/online) en EQT (Delta en Caiway) er een marktaandeel behaald kan worden van maar liefst 13,4%. Dit opent in mijn ogen veel meer deuren dan nu het geval is. Denk aan de inkoop van apparatuur. Een betere deal kunnen maken met de NOS, RTL en SBS zenders.
Colour me crazy, maar als je klein blijft denken in dit geval, zul je nooit een groeien.
Groeien is investeren. En naast lineaire televisie (NPO/RTL/SBS/enz) maakt non-lineaire (netflix/jouwbuis/videoland/enz) tv ook zijn opmars. Als gerenomeerd bedrijf als t-mobile kun je gewoonweg niet achterblijven. Als je daarvoor nu even op de blaren moet zitten, dan is dat maar zo.
Ik hoor graag wat jullie mede community leden hier over denken.
Beste antwoord door Brian
Hi martva, dat is een mooi ambitieus plan! We zijn zeker van plan om te groeien, eerst de fusie met Tele 2 maar eens rond zien te krijgen, wie wat de toekomst daarna nog brengt! Overigens werken we als T-Mobile Thuis niet samen met Glashart Media dus dit mag je vergeten. ;)
@Doeffgek Als je goed rondkijkt op de Community dan vind je hier en daar zeker informatie die door ons gedeeld wordt. Ik vind het dan ook jammer om te horen dat je het gevoel hebt geen informatie te krijgen. We doen namelijk érg ons best om zowel voor- als achter de schermen zo veel mogelijk met jullie te delen! In de praktijk is dit soms lastig vanwege concurrentie, onzekere deadlines, eventuele vertragingen en het scheppen van verwachtingen over zaken die nog niet vast staan. Geloof mij, mijn vingers jeuken af en toe! Weet dat jullie feedback en reacties zeker niet aan dovemans oren gericht zijn en ook opgepikt worden binnen T-Mobile. De Community is een waardevolle bron van informatie voor ons en naast de moderators hier zijn er ook andere collega's die de community gebruiken voor de ontwikkeling van onze producten!
KPN en Ziggo maken zich zorgen omdat wij ze op de hielen zitten en alleen maar groter worden waar zij klanten verliezen (kijk bijvoorbeeld naar mobiel) De grote spelers in de markt willen lekker op hun lauweren zitten en het rustig aan doen maar daar steken wij een stokje voor, nu ook met het "fixed" aanbod! 😉
Dan je laatste twee punten, het is een lekkere dooddoener maar wees je bewust dat een overname veel tijd kost. Zodra de overname "rond" is begint het pas en het ontwikkelen van producten duurt vaak maanden en soms jaren. We hebben met de overname een stabiele basis en dit gaan we uiteraard zo veel mogelijk uitbreiden. Inmiddels beginnen we langzaam de vruchten te plukken van onze inspanningen maar we zijn pas net begonnen!
Hieronder even een greep van wat we sinds de overname gelanceerd hebben en wat er (op korte termijn) nog aan zit te komen. En er zit nog veel meer moois 'in het vat' waar we jullie héél graag meer over willen vertellen!
Bekijk origineel@Doeffgek Als je goed rondkijkt op de Community dan vind je hier en daar zeker informatie die door ons gedeeld wordt. Ik vind het dan ook jammer om te horen dat je het gevoel hebt geen informatie te krijgen. We doen namelijk érg ons best om zowel voor- als achter de schermen zo veel mogelijk met jullie te delen! In de praktijk is dit soms lastig vanwege concurrentie, onzekere deadlines, eventuele vertragingen en het scheppen van verwachtingen over zaken die nog niet vast staan. Geloof mij, mijn vingers jeuken af en toe! Weet dat jullie feedback en reacties zeker niet aan dovemans oren gericht zijn en ook opgepikt worden binnen T-Mobile. De Community is een waardevolle bron van informatie voor ons en naast de moderators hier zijn er ook andere collega's die de community gebruiken voor de ontwikkeling van onze producten!
KPN en Ziggo maken zich zorgen omdat wij ze op de hielen zitten en alleen maar groter worden waar zij klanten verliezen (kijk bijvoorbeeld naar mobiel) De grote spelers in de markt willen lekker op hun lauweren zitten en het rustig aan doen maar daar steken wij een stokje voor, nu ook met het "fixed" aanbod! 😉
Dan je laatste twee punten, het is een lekkere dooddoener maar wees je bewust dat een overname veel tijd kost. Zodra de overname "rond" is begint het pas en het ontwikkelen van producten duurt vaak maanden en soms jaren. We hebben met de overname een stabiele basis en dit gaan we uiteraard zo veel mogelijk uitbreiden. Inmiddels beginnen we langzaam de vruchten te plukken van onze inspanningen maar we zijn pas net begonnen!
Hieronder even een greep van wat we sinds de overname gelanceerd hebben en wat er (op korte termijn) nog aan zit te komen. En er zit nog veel meer moois 'in het vat' waar we jullie héél graag meer over willen vertellen!
- TV Anywhere app gelanceerd!
- Nieuwe TV Box (Aria 610) geïntroduceerd
- A la Carte dienst gelanceerd
- Gratis Zender van de maand - Gaan we verder doorontwikkelen, binnenkort meer hierover
- Live pauzeren
- TV Anywhere in de EU - Als eerste provider!
- Apple TV ondersteuning - support voor oudere versies (Apple Airplay) komt er ook snel aan
- TV Anywhere voor web (desktop) - De verwachting is dit deze maand te lanceren
- (Meer) HD-zenders
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.