Skip to main content

lampje op afstandsbediening blijft knipperen na aanzetten Mediabox

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Nadat de Mediabox is aangezet met de afstandsbediening blijft het de 'witte’ knop knipperen. De afstandsbediening werkt vanaf dat moment niet meer. Het is alleen te verhelpen door de batterij er even uit te halen en weer terug te plaatsen.

Dit kan natuurlijk niet de oplossing zijn.

Uitgelichte reactie

28 januari 2025

Ok ik ben eruit.

in apparaat voorkeuren - Voeding en energie had ik ecostand aanstaan.

als je deze afzet houd de box blijkbaar zicht op je afstandsbediening anders niet.

nog iets om in de software aan te passen dus.

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13196 reacties
  • 22 januari 2025

Hey ​@BW111, welkom op onze Community!

Dit heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Om het een en ander uit te sluiten wil ik je vragen om 2 handelingen uit te voeren, hopelijk lost 1 van deze handelingen het op. Zou je de afstandsbediening opnieuw willen koppelen? Als dat niet werkt, kan je de Mediabox dan voorzien van een fabrieks reset? Dit doe je door het reset knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Laat je mij weten of 1 van deze 2 handelingen het heeft opgelost? Alvast bedankt!

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 januari 2025
BW111 schreef:

Nadat de Mediabox is aangezet met de afstandsbediening blijft het de 'witte’ knop knipperen. De afstandsbediening werkt vanaf dat moment niet meer. Het is alleen te verhelpen door de batterij er even uit te halen en weer terug te plaatsen.

Dit kan natuurlijk niet de oplossing zijn.

Bij mij gebeurd precies hetzelfde.

ik heb 2 mediaboxen. Beide geven probleem met afstandsbediening.

rechts boven lampje blijft knipperen na starten box.

krijg het niet weg maar je kunt ipv batterijen eruit halen kort tegelijk op ok en home drukken.

hoop op permanente oplossing. Resetten werkt niet.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1829 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@PeterBIP,  dat is natuurlijk niet fijn, kan ik me goed voorstellen!  Ervaar je dit probleem ook na de laatste update van de Mediabox? Heb je de nieuwste firmware versie 12.8.8874 op de Mediabox staan of is dit een andere versie? Heb je daarnaast ook geprobeerd om te ontkoppelen en weer te koppelen volgens de stappen van ​@Tommie van Odido hierboven? Ik ben benieuwd of dit ook voor jou werkt en het blijft werken!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 januari 2025

Ik ben pas 2 dagen bij Odido.

kastje heeft update gedaan maar zie versie v12.8.7702 zal deze proberen te update.

tommie van Odido geeft standaard aan wat ik al geprobeerd heb, dat werkt niet.

afstandsbediening begint bij aanzetten van box direct met knipperen. Dus voordat de box actief is. Alsof de bediening dingen blijft sturen. Misschien helpt een update van de afstandsbediening.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 januari 2025

Nieuwe update heeft hetzelfde effect helaas

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 27 januari 2025

Wat gebeurt er als je de batterijen vervangd voor geheel nieuwe batterijen ​@PeterBIP? Welke handelingen voer je uit na de reset waar dit toe leidt?  

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Nieuwe batterijen als eerste geprobeerd. Zelfs gewisseld met oplaadbare geen verschil in functie.

wat bedoel je met handelingen na reset?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@BW111, welkom op onze Community!

Dit heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Om het een en ander uit te sluiten wil ik je vragen om 2 handelingen uit te voeren, hopelijk lost 1 van deze handelingen het op. Zou je de afstandsbediening opnieuw willen koppelen? Als dat niet werkt, kan je de Mediabox dan voorzien van een fabrieks reset? Dit doe je door het reset knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Laat je mij weten of 1 van deze 2 handelingen het heeft opgelost? Alvast bedankt!

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Hallo Tommie,

Het ontkoppelen en koppelen heeft het probleem niet verholpen. Je tweede optie ‘terug naar fabrieksinstellingen’ heeft tot nu toe wel geholpen. Wij hebben alleen niet met de tandenstoker gewerkt, maar gewoon via het instellingenmenu van de mediabox (Instellingen/Apparaatvoorkeuren/Over/Terugzetten op fabrieksinstellingen).

Bedankt voor de oplossing.

Het probleem is bij beide mediaboxxen verholpen.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 januari 2025

Bij reset ben ik dan al mijn opnames kwijt?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025
PeterBIP schreef:

Bij reset ben ik dan al mijn opnames kwijt?

Bij ons zijn de opnames blijven staan, wel ben je alle app's kwijt.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 januari 2025

Complete reset gedaan. Alles opnieuw ingesteld.

precies hetzelfde probleem.

Laatste software geïnstalleerd maar afstandsbediening blijft knipperen bij aanzetten systeem.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 januari 2025

Wat raar is, ik had eerste keer installatie Nederlands gedaan. Na reset heb ik Engels genomen. Nu staat alles echter weer op Nederlands.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 januari 2025
Uitgelichte reactie

Ok ik ben eruit.

in apparaat voorkeuren - Voeding en energie had ik ecostand aanstaan.

als je deze afzet houd de box blijkbaar zicht op je afstandsbediening anders niet.

nog iets om in de software aan te passen dus.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen