Skip to main content

Ik kan met Chromecast 2023 met GoogleTV (v12), wel via mijn thuis wifi Odido bekijken, maar niet met mobiel netwerk (Mifi / hotspot).

Als ik via mobiele Wifi inlog op mijn Chromecast (v12), kan ik wel Netflix, Youtube, Prime, Videoland e,d. kijken, maar bij het starten van de Odido app vraagt hij om het apparaat (Chromecast) te registreren, terwijl deze Chromecast al via thuis Wifi al geregistreerd is, dus dat is op zich al vreemd. Vervolgens vraagt hij om in te loggen met mijn TVklantnr en TVpincode (deze zijn gecontroleerd met de helpdesk) en dan komt hij met de melding: TV klantnr of TV pincode is onjuist (terwijl deze 100% goed zijn).

Wie kan ons helpen?

Hi @Willempies, ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! We hebben 2 verschillende apps, namelijk de Odido TV App en de Odido Online TV App. De Odido TV App die je op de Chromecast hebt geïnstalleerd, is als vervanging van een Mediabox en werkt alleen via ons eigen wifinetwerk. Zodra je deze via het mobiele netwerk probeert te gebruiken is dit inderdaad niet mogelijk. Om toch op andere locaties tv te kunnen kijken, hebben we daarom de Odido Online TV App die je op je mobiele apparaat kan downloaden. Deze is wel via het mobiele netwerk te gebruiken en kan je in de hele EU gebruiken. Mocht je op een locatie zijn waar je ons wifinetwerk niet kan gebruiken, dan kan je altijd vanaf jouw mobiele apparaat naar de Chromecast toe streamen om zo toch tv te kunnen kijken! 


Reageer