Beantwoord

heel vaak geen geluid 4k mediabox

  • 14 March 2024
  • 4 reacties
  • 282 Bekeken

Hoi, ik heb sinds een aantal weken een glasvezel abonnement van odido (tv+internet) met een 4k media box die via wifi online is , aangesloten via hdmi kabeltje aan mijn philios smart tv.

 

Ik kijk savonds pas tv. Als ik mijn philips tv aanzet ,  en de mediabox aanzet, heb ik 6 van de 7 dagen geen geluid :( 

 

Ik moet dan naar "apparaatvoorkeuren" gaan, dan naar , "weergave en geluid"   dan naar "geavanceerde geluudsinstellingen" en dan moet ik switchen tussen :

 

Automatisch alleen de indelingen aanzetten die worden ondersteund door je audio uitvoerapparaat

 

en 

 

geen: nooit surround sound gebruiken., om weer geluid te krijgen.

 

Of, met een beetje geluk, druk ik op de google inspreekknop en zeg ik: zet het geluid aan. Dat werkt 3 van de 6 keer…

 

het kastje is simpelweg aangesloten via een hdmi kabeltje op input hdmi 1..

 

daar kan het gewoon niet aan liggen, volgens mij is het echt iets softwarematigs in het kastje.

 

hebben jullie hier een workaround voor?

 

Elke avond als ik naar bed ga gaat de tv en media box uit via de standbyknop.. en de dag erna moet het riedeltje weer opnieuw.. erg vervelend.

 

Gr. Tom

icon

Beste antwoord door Zillionfreak 15 March 2024, 11:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

 

Dank voor het antwoord. Ik volg...

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

Hoi Hans, is er intussen al wat meer bekend?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Zillionfreak, zeker! Ons TV team is op dit moment druk bezig met het testen van de oplossing. Zodra we meer informatie hebben, zul je het direct van ons horen. Voor nu wens ik je een heel mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reageer