Skip to main content
Beantwoord

HDMI bron wisselen lukt niet

• 1 januari 2025
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Op de afstandsbediening van mijn mediabox zit rechts van de “0” knop een knop die mij in staat zou moeten stellen van HDMI bron op de TV te wisselen naar bijvoorbeeld mijn spelcomputer. Deze knop lijkt echter niet te reageren. Mijn Philps televisie heeft een klein rood lampje als hij signaal ontvangt vanaf de afstandsbediening (bijvoorbeeld als ik het volume aanpas), maar die gaat ook niet branden as ik de HDMI knop indruk

Op advies van de helpdesk heb ik al geprobeerd de afstandsbediening te onkoppelen en opnieuw te koppelen, maar dit mocht niet baten

Ik kan wel met de afstandbediening van de televisie zelf wisselen van HDMI-bron, maar doe alles het liefste met slechts 1 afstandsbediening.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Glod Glodsson, uiteraard moet dit ook werken met onze afstandsbediening. Goed dat je dit laat weten! Er liep eerder een probleem met het niet goed werken van de SOURCE knop die met onze laatste firmware is opgelost. Nu las ik toevallig gisteren over een klant die hier last van had en met het vervangen van de batterijen dit heeft opgelost. Zou je dit alsjeblieft willen proberen en mij de uitkomst laten weten? Dank!

Bekijk origineel

5 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 2 januari 2025

Hi ​@Glod Glodsson, uiteraard moet dit ook werken met onze afstandsbediening. Goed dat je dit laat weten! Er liep eerder een probleem met het niet goed werken van de SOURCE knop die met onze laatste firmware is opgelost. Nu las ik toevallig gisteren over een klant die hier last van had en met het vervangen van de batterijen dit heeft opgelost. Zou je dit alsjeblieft willen proberen en mij de uitkomst laten weten? Dank!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 januari 2025

Beste Cheyenne,

Hoewel ik skeptisch was over je suggestie heb ik het zojuist geprobberd. zonder het gewenste resultaat.

Iets wat ik vergeten ben te melden in mijn eerste bericht: Dit betreft een nieuwe Mediabox die afgelopen maandag pas is geinstalleerd. Toen de monteur bij ons thuis was heb ik gezien dat er gelijk na installatie een update heeft plaats gevonden van de Mediabox. Ik vermoed hiermee dat deze daarmee up to date is.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14044 reacties
  • 3 januari 2025

Het kan zijn dat je tv het zelf niet accepteerd om de bron te wijzigen via de Mediabox ​@Glod Glodsson. Heeft het in het begin wel gewerkt of heeft het nooit gewerkt? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 januari 2025

Beste Tommie,

Ik ben pas sinds afgelopen maandag klant van Odido, het heeft nog nooit gewerkt.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1792 reacties
  • 5 januari 2025

@Glod Glodsson Het gaat dus alleen om de source-knop, volume werkt wel? Kun je in dat geval eens proberen om de afstandsbediening handmatig in te stellen? Dat gaat in het menu via Afstandsbedieningen en accessoires > TV Box 4K remote. Kies hier voor Bediening TV aanpassen en dan voor Philips. Op enig moment vraagt de Mediabox om op volume omhoog te drukken. Druk in plaats hiervan op source en kijk of dit werkt. Als dat zo is, kun je dat in het menu aangeven. Als het nog niet werkt, herhaal de stappen dan. Hij probeert dan allerlei combinaties uit. Hopelijk zit de goede daar tussen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen