Skip to main content
Beantwoord

geluid tv valt steeds weg


Wanneer komt er een oplossing voor het geluid van de tv dat soms 1 sec weg valt en best regelmatig 

indien dit niet opgelost kan worden wil ik dat mijn contract wordt verbroken 

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi @Viscerale , we zijn druk bezig om dit issue intern te testen en op te lossen voor de Mediabox. In dit topic houden we je op de hoogte:  Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Mocht het echt niet te doen zijn met kijken via de Mediabox, dan kan ik ook je Mediabox omruilen voor een Amino Aria 7x TV Box. Deze heeft geen problemen met wegvallend geluid. Nadeel is wel dat je hier geen andere apps op kan installeren zoals Netflix, Videoland etc en dien je de TV Box bekabeld aan te sluiten. Mocht je deze TV Box willen dan ruil ik hem met alle liefde voor je om. Mocht je trouwens ook een smart tv hebben, dan zou je eventueel ook voor nu de Mediabox op kunnen zeggen in Mijn Odido en kan je kijken via de smart tv zelf. Laat maar weten wat je wilt doen. Ik ben hier om je te helpen!

Bekijk origineel

14 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1968 reacties
  • Antwoord
  • 25 juni 2024

Hi @Viscerale , we zijn druk bezig om dit issue intern te testen en op te lossen voor de Mediabox. In dit topic houden we je op de hoogte:  Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Mocht het echt niet te doen zijn met kijken via de Mediabox, dan kan ik ook je Mediabox omruilen voor een Amino Aria 7x TV Box. Deze heeft geen problemen met wegvallend geluid. Nadeel is wel dat je hier geen andere apps op kan installeren zoals Netflix, Videoland etc en dien je de TV Box bekabeld aan te sluiten. Mocht je deze TV Box willen dan ruil ik hem met alle liefde voor je om. Mocht je trouwens ook een smart tv hebben, dan zou je eventueel ook voor nu de Mediabox op kunnen zeggen in Mijn Odido en kan je kijken via de smart tv zelf. Laat maar weten wat je wilt doen. Ik ben hier om je te helpen!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

Ik blijf dit kastje gebruiken dit ivm met Netflix en videoland ,maar hoop dat het probleem snel wordt opgelost 

wat ik wel merk dat het ‘s morgens veel minder is als ‘s avonds.

dank je 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 juli 2024

Bij mij valt t geluid ook vaak weg voor 1 sec als je naar de zenders kijkt. Niet bij Netflix, NPOstart of andere streamers. Heb al een nieuwe media box. Graag oplossen.

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 11 juli 2024

Hoi @bgttje, ik heb direct een aantal metingen gedaan en ik zie dat je Mediabox al een tijd niet opnieuw opgestart is. Zou je het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw willen opstarten? Daarnaast zou ik je ook willen vragen of je een andere LAN-poort op het modem wil testen. Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt!

Mocht dit het niet verhelpen, ontvang ik graag twee voorbeelden. Ons TV team is hier namelijk hard mee bezig. Ze ontvangen graag nog voorbeelden wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 juli 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @bgttje, ik heb direct een aantal metingen gedaan en ik zie dat je Mediabox al een tijd niet opnieuw opgestart is. Zou je het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw willen opstarten? Daarnaast zou ik je ook willen vragen of je een andere LAN-poort op het modem wil testen. Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt!

Mocht dit het niet verhelpen, ontvang ik graag twee voorbeelden. Ons TV team is hier namelijk hard mee bezig. Ze ontvangen graag nog voorbeelden wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana

Zal ik doen, thanx :-)


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 juli 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @bgttje, ik heb direct een aantal metingen gedaan en ik zie dat je Mediabox al een tijd niet opnieuw opgestart is. Zou je het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw willen opstarten? Daarnaast zou ik je ook willen vragen of je een andere LAN-poort op het modem wil testen. Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt!

Mocht dit het niet verhelpen, ontvang ik graag twee voorbeelden. Ons TV team is hier namelijk hard mee bezig. Ze ontvangen graag nog voorbeelden wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana

 

Gedaan wat je voorstelde maar geen resultaat. Toen de HDMI plug in een ander slot van mn TV gedaan(HDMI(Arc)) en voila………...het werkt. Cu

 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1968 reacties
  • 12 juli 2024

@bgttje Super om te lezen dat je de oplossing gevonden hebt, veel kijkplezier!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 december 2024

Heb de tv box van Odido , het geluid valt regelmatig kortstondig weg.

wat heb ik gedaan tot nu toe :

internetkabel rechtstreeks op modem aangesloten.

nieuwe hdmi kabel gekocht.

ander hdmi kanaal gekozen.

tv box gereset.

tv gereset.

instellingen doorlopen en geprobeerd.

tot nu toe geen succes.

Wat wel werkt , app downloaden en via de app kijken maar ja dat was juist niet hoe ik het wil.

is er nog iets wat ik kan proberen.

 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 21 december 2024

Je schaft internet en tv aan en dan moet je via een app tv gaan kijken lekker handig

kunnen ze ook tv kastje retour nemen ga je minder betalen

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@M.scheide, super fijn dat je dit al geprobeerd hebt! Ik ben benieuwd of je externe audioapparatuur hebt aangesloten en als dit het geval is of je verschil merkt wanneer je dit loskoppelt. Groetjes, Ishana


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 december 2024

Als ik mijn Sonos loskoppel heb ik geen last van de onderbreking.

heb trouwens ook wegval van geluid bij gebruik van de app.

heb een nieuwe HDMI kabel geplaatst maar geen  verschil tot nu toe.

 

bij de andere tv aanbieder had ik hier nooit last van , dus ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@M.scheide, heb je ook al geprobeerd om de volgende instellingen aan te passen? 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 december 2024

Hoi heb je opties geprobeerd maar had nog niet het gewenste succes , maar door je tips wel een andere optie gevonden het geluid rechtstreeks naar de Sonos sturen zonder in menging van de tv .

Hierdoor is het gelukt om een mooi beeld met bijbehorend geluid te krijgen.

Dit was een van de meest lastige problemen die ik met geluid heb gehad maar door jullie tips en hulp is het gelukt fijne dagen en hartelijk bedankt.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@M.scheide, super fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen