Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid via tulpstekker i.c.m. HDMI

  • 21 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 466 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
hallo,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn audio systeem op de top box. als ik deze aansluit via de tulp stekkers, i.c.m. de HDMI stekker, dan komt er geen geluid uit. Als ik de HDMI eruit haal, komt er wel geluid uit.

Het lijkt er dus op dat dit komt door een instelling. kan ik deze instelling wijzigen?

Alvast bedankt!
Gr, Lars

Beste antwoord door larsclaus

Inmiddels contact gehad met T-mobile, en het is inderdaad een instelling die T-mobile op afstand kan aanpassen.

Audio aansluiten via de TV kan zeker, en gebruik ik ook. Ik wil echter niet altijd de TV aan hebben staan om radio te luisteren. Vandaar dat ik ook het geluid via de tulp stekkers wil aansluiten.
Bekijk origineel

9 reacties

dikkedikkie
  • is King of Content
  • 200 reacties
  • 22 augustus 2017
Voor zover ik weet is het of of.
Als je hdmi aansluit zal het geluid via hdmi lopen en die heeft blijkbaar (zo te lezen) ook voorrang op je tulp.
Kun je je audio niet op je tv aansluiten via optisch ofzo?
Zo heb ik het ook. Werkt prima

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 22 augustus 2017
Inmiddels contact gehad met T-mobile, en het is inderdaad een instelling die T-mobile op afstand kan aanpassen.

Audio aansluiten via de TV kan zeker, en gebruik ik ook. Ik wil echter niet altijd de TV aan hebben staan om radio te luisteren. Vandaar dat ik ook het geluid via de tulp stekkers wil aansluiten.

dikkedikkie
  • is King of Content
  • 200 reacties
  • 22 augustus 2017
Ah ok dan snap ik het. Wel jammer dat we die instelling dan niet zelf kunnen aanpassen. Of kan dat wel tmobile?

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 23 augustus 2017
Hoi larsclaus,

Goed dat je even contact opneemt. Dit is inderdaad een instelling die we alleen op afstand kunnen aanpassen. In principe zijn alle TV Boxen standaard ingesteld dat ze het geluid op beide kanalen doorgeven. In een uitzonderlijk geval is het ingesteld op de één of de ander. Ik weet niet of het een goed idee is om dit aan te passen, zodat iedereen het zelf kan wijzigen. Ik kan mij ook voorstellen dat dit eerder verwarring oplevert dan dat het helpt.

Hoe dan ook, fijn dat het nu (straks?) weer goed werkt! 🙂

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 december 2017
Ik ben net een nieuwe klant en bij mijn TV Box is hetzelfde aan de hand: met HDMI is er geen signaal via de audio-uitgang. Kan T-Mobile Thuis ook bij mij beide kanalen openzetten zodat ze tegelijkertijd weer kunnen geven? Alvast bedankt.

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 28 december 2017
Hoi Geert OBI,

Dat doe ik graag voor je! Stuur je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht aan mij en ik ga aan de slag!

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 2 januari 2018
Hoi Geert OBI,

Bedankt voor de gegevens. Ik verwacht dat binnen enkele dagen de tulpuitgang geactiveerd is!

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 januari 2018
Hallo Sander,

Dank voor het activeren van de audio-uitgang (tulpuitgang) van de TV-Box. Werkt goed!

Sterre
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1188 reacties
  • 3 januari 2018
Goed om te lezen, @Geert OBl! Veel radioluisterplezier!

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen