Beantwoord

Geen audio bij stereo-zenders (Entone TV-box aangesloten op receiver)

  • 22 December 2022
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een Entone Tv-ontvanger via een Marantz NR1605 Receiver aangesloten op een LG Televisie.
De Entone staat standaard op AC3 audio ingesteld. De belangrijkste zenders worden getoond met perfect beeld en geluid. Maar als ik doorzap naar de kleinere zenders, dan is er geen geluid. 

Ik heb de Entone al eens op stereo gezet, maar dat hielp niet.

Is er een instelling waarmee ik dit kan oplossen? 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 24 December 2022, 12:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @michiel71, goede vraag! Ik kijk met je mee. Ten eerste ben ik erg benieuwd of de zenders die geen geluid geven, wel geluid hebben wanneer je de receiver eruit haalt. Gebruik dus alleen het geluid van de TV Box. Hoe werkt het geluid dan? Mocht je dan ook geen geluid hebben, dan hoor ik graag:

  • Om welke zenders het precies gaat
  • Vanaf wanneer je dit ervaart
  • Of het om Live TV, opnames of Terug Kijken gaat
  • Een exact voorbeeld van een programma wat je bekeek maar er geen geluid was (zender, programma, datum en tijdstip)
  • Of je dit ook ervaart op je andere TV Box, gezien je er twee hebt. Je kunt ze bijvoorbeeld wisselen van plek!

Werkt het wel zonder de receiver, dan moet het probleem aan de kant van deze apparatuur zitten. Succes en anders dank voor alle antwoorden!

Reputatie 2

Ik ben in het dressoir gedoken om de kabel om te zetten: directe hdmi van tv box naar televisie.

Resultaat: geen enkele zender was nog echt hoorbaar. Als ik het tv volume op 100% zet kan ik heel zacht wat geluid horen. Volumeknop op de afstandsbediening van de tv-box flink omhoog gedrukt, gaf geen verandering.

 

Reputatie 7
Badge +6

@michiel71 Heb je de afstandsbediening van de TV-box aan de TV gekoppeld? Zo ja, zou je hem dan eens kunnen ontkoppelen en dan het volume omhoog zetten. Dan bedien je namelijk de TV-box zelf. Als het volume bij de bron al te zacht is, komt er ook niks uit de versterker. Daarom kun je de TV-box het beste op maximaal volume (100) zetten. Is het geluid nu beter te horen?

Reageer