Skip to main content

Vorige maand ben ik verhuist naar een andere woning 50 meter van mijn vorige woning. Ook mijn T-mobile glasvezel abonnement is verhuist. Helaas ging dat minder soepel dan de fysieke verhuizing. Wij waren bijna 3 weken verstoken van Internet door een domme fout van T-Mobile. Daarna bleek onze Vodafone Entone TV-unit alleen een zwart beeld te genereren, terwijl toch het hele bootprocoes werd doorlopen, na vele belsessies met T-mobile en een bezoek van een monteur van guidion kreeg ik als oplossing een andere (zelfde) ontvanger toegestuurd. Ik had een hard hoofd in of dit de oplossing zou zijn. Na het aansluiten van de ontvanger kreeg ik een aantal software-updates binnen, werd de harddisk geïnitialiseerd en een aantal keren herstart om .......... ook een zwart beeld te genereren. zucht ZUCHT. Ik heb geen vertrouwen in dat T-Mobile dit probleem wil of kan oplossen. dus verder gekeken. Daar ik een ubiquiti netwerk heb liggen kwam ik op dit artikel, (https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b) met bruikbare informatie het probleem zit waarschijnlijk in de vlan's. Op de Zyxel router zie ik geen enkele mogelijkheid om vlan's te configureren. De oude Draytek router heeft geen UTP WAN poort zodat ik het daarop ook niet kon testen. Vandaag de Ubiquiti USG besteld, die stond toch al op mijn verlanglijstje en hoop ik morgen binnen te krijgen.

Maar het zou toch met de setup van T-Mobile moeten werken. Iemand nog tips?

Tot een uur geleden had ik een standaard setup staan met de Zyxel achter de glasconverter en daarachter de Entone Box, Hans-Jurien en zijn collegae hebben iets veranderd maar het probleem is gebleven, ook na een complete herstart van alle componenten. na ca 5 minuten op één kanaal krijg ik een freeze van het beeld. Zojuist heb ik de Zyxel ertussen uit gehaald en vervangen door Ubiquiti spullen en geconfigureerd conform de instructies van Bjarn: https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

Alles functioneert perfect zelfs de tv-box werkt. althans 5 minuten beeld en daarna een freeze.

Het is mij duidelijk dat het probleem niet bij mij ligt. Vanaf de glasconverter heb ik alle apparatuur tot aan de HDMI kabel vervangen (dus incl tv-box). en het probleem is gebleven.

 

Pandit

 


Hoi @Pandit

 

Ik zie dat er gisteren een andere TV Box is geleverd. Ik ben heel benieuwd of deze hetzelfde probleem heeft. Op die manier kunnen we uitsluitenof het aan de TV Box lag of aan iets anders. 

 

Ik vermoed dat je de opstelling van de Ubiquity 100% correct hebt uitgevoerd (want het effect is hetzelfde als op de Zyxel), maar door de Ubiquity kan ik niet alles goed uitlezen van onze kant, dus ik hoop dat je mij meer kan vertellen over de nieuwe TV Box!


Beste Sander. Inderdaad zou ik de box gisteren moeten ontvangen, helaas schuift postnl de levering steeds een dag naar voren. De planning is nu morgenmiddag. Ik kan dus nog geen uitsluitsel geven. Dat doe ik wanneer de box binnen is. Bedankt voor je interesse. 


Hoi @Pandit, je pakket is bij PostNL wederom uitgesteld en zal naar alle waarschijnlijkheid morgenmiddag tussen 14:30 en 17:00 worden geleverd. Sorry voor het ongemak! Het is erg druk bij hen en ze proberen alle pakketten toch nog zo snel mogelijk te bezorgen. Fijn dat je ons een update geeft zodra de box gearriveerd en aangesloten is. Voor nu een prachtig weekend toegewenst en stay safe!

 


Jullie ook allemaal een goed weekend, Mijn T-Mobile verhuizing verloopt erg hobbelig, Ik ben al ruim 5 weken bezig, ach de volhouder wint. Hopelijk ontvang ik de box morgen en kan Hans-Jurien maandag aan de T-Mobile kant alles goed zetten.

 

Gr pandit


De nieuwe tv-box werkt, In eerste instantie kreeg ik met de (vlan640) zyxel het oude tv platform. maar na het verwisselen van de zyxel routers naar (vlan300) kreeg ik alleen een zwart beeld. Hans-Jurien heeft iets gedaan waarna alles werkt zoals het hoort. geen freezes in het beeld, alleen nog even wennen aan de nieuwe interface. Ik kijk het nog even aan of het blijft werken.


Fijn dat de nieuwe TV Box werkt en dat Hans-Jurïen een aanpassing heeft kunnen uitvoeren zodat het weer functioneert! Houd je ons op de hoogte? Als we toch nog iets kunnen doen, dan horen we het graag! @Pandit 


Reageer