Vorige maand ben ik verhuist naar een andere woning 50 meter van mijn vorige woning. Ook mijn T-mobile glasvezel abonnement is verhuist. Helaas ging dat minder soepel dan de fysieke verhuizing. Wij waren bijna 3 weken verstoken van Internet door een domme fout van T-Mobile. Daarna bleek onze Vodafone Entone TV-unit alleen een zwart beeld te genereren, terwijl toch het hele bootprocoes werd doorlopen, na vele belsessies met T-mobile en een bezoek van een monteur van guidion kreeg ik als oplossing een andere (zelfde) ontvanger toegestuurd. Ik had een hard hoofd in of dit de oplossing zou zijn. Na het aansluiten van de ontvanger kreeg ik een aantal software-updates binnen, werd de harddisk geïnitialiseerd en een aantal keren herstart om .......... ook een zwart beeld te genereren. zucht ZUCHT. Ik heb geen vertrouwen in dat T-Mobile dit probleem wil of kan oplossen. dus verder gekeken. Daar ik een ubiquiti netwerk heb liggen kwam ik op dit artikel, (https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b) met bruikbare informatie het probleem zit waarschijnlijk in de vlan's. Op de Zyxel router zie ik geen enkele mogelijkheid om vlan's te configureren. De oude Draytek router heeft geen UTP WAN poort zodat ik het daarop ook niet kon testen. Vandaag de Ubiquiti USG besteld, die stond toch al op mijn verlanglijstje en hoop ik morgen binnen te krijgen.
Maar het zou toch met de setup van T-Mobile moeten werken. Iemand nog tips?