Skip to main content
Beantwoord

Constant problemen met Mediabox

• October 11, 2025
  • 13 reacties
  • 108 Bekeken

Zolang we onze mediabox hebben lopen we constant tegen problemen aan. Met enige regelmaat hebben we geen geluid zodra we de mediabox aanzetten. De laatste weken komt het ook regelmatig voor dat (deze week elke ochtend) dat we de gids en het home-menu niet in kunnen via de afstandsbediening. De knop doet niks en als we vervolgens handmatig naar gids of home willen staat er dat er geen internetverbinding is. Dit terwijl we wel gewoon beeld hebben. Voor nu moeten we steeds vaker uitwijken naar de Odido app op onze Samsung TV, maar we hebben het kastje niet voor niets zou je zeggen.

Hebben we een nieuwe mediabox nodig of zijn dit herkenbare problemen? Enkele maanden geleden heb ik nog zo’n hard reset gedaan waarbij ik zowel de stroom van het modem als de Mediabox heb afgehaald voor 1 minuut. De problemen lijken dan even opgelost, maar komen daarna weer terug. Erg vervelend.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Karbas 

Kan je ook eens een fabrieksreset van de mediabox uitvoeren door het resetknopje aan de achterkant voor ongeveer 30 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Hallo ​@Karbas 

Kan je ook eens een fabrieksreset van de mediabox uitvoeren door het resetknopje aan de achterkant voor ongeveer 30 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 2, 2025

Hallo ​@Karbas 

Dit heb ik gedaan, maar na een aantal dagen toch weer dezelfde problemen. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • December 5, 2025

Ik wil mijn mediabox graag retourneren zodat ik niet betaal voor iets wat toch niet werkt, maar zelfs dit kan niet meer. Echt ik ben wel zo teleurgesteld in de service van Odido. Waarom kan ik mijn mediabox niet uitzetten in mijn abonnement?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • December 10, 2025

Kan iemand van Odido mij helpen? Ik betaal nu al maanden voor een mediabox die ik niet kan gebruiken en ik kan deze ook niet uit mijn abonnement halen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • December 11, 2025

Hey ​@Karbas, goed dat je dit aangeeft, ik help je hier graag verder mee.

Wil je dat ik de Mediabox voor je opzeg of dat ik je help om hem wel goed werkend te krijgen? Beide kan ik voor je regelen. Daarna kunnen we verder kijken voor een vergoeding van de kosten van de Mediabox, dit is natuurlijk niet wat je van ons mag verwachten. Ik denk en help graag mee hoe we dit goed voor je kunnen oplossen! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • December 11, 2025

Bedankt voor je reactie Tommie. We zouden de mediabox graag opzeggen. We kijken nu all en paar weken via de tv app.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Karbas, ik had het graag voor je geregeld! Dit is echter niet meer mogelijk. De reden hiervan is dat er een opzegging in het systeem staat. Per februari stap je over op een andere provider. Vanwege de geplande opzegging kan ik geen wijzigingen aanbrengen in je abonnement. Wat ik je daarom graag wil aanbieden, is dat ik 2 maanden de Mediabox vergoed (€ 5 totaal). Dan mag je de Mediabox alsnog retour sturen als het abonnement is gestopt. Mag ik dit in orde maken?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • December 12, 2025

Als je dit wilt doen graag. Had het liever anders gezien, maar als alternatief vind ik dit netjes!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Snap ik ​@Karbas! Ik heb de vergoeding meteen aangemaakt. Je ziet deze terug op de eerst volgende rekening. De Mediabox mag je dan retour sturen samen met je modem wanneer je in februari vertrekt!

OpaGod
  • is een legendarische user
  • December 20, 2025

Mogguh,

Ik heb gelukkig geen mediabox omdat de televisie tegenwoordig van een schrikbarend laag niveau is. Helaas heeft een kennis (oude dame van 85 jaar) wel een mediabox en die is gekoppeld via Wifi. Nu wil het geval dat de verbinding/signaal elke keer weer wegvalt en daardoor het beeld bevriest. Kennis heeft vaker de klantenservice aan de lijn gehad en deze stellen dan elke weer de diagnose dat het aan haar TV ligt. Ikke gaan kijken en gezien dat de TV perfect in orde is en ook gedacht aan gebruikersfouten omdat de dame in kwestie 85 jaar is. Scheen niet het geval te zijn. Nu de mediabox met UTP bekabeld aangesloten en nu ineens zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik snap dat de klantenservice bezet moet worden door mensen zonder enige kennis van zaken omdat dat lekker goedkoop is. Pas dan wel even dat domme script aan wat die mensen af moeten werken want daar zit het probleem in. De mediabox op Wifi heeft de kwaliteit van de klantenservice en de echte schuldige zit in een kantoor met krokodillen leren schoenen en een stropdas (of mantelpak).

Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • December 22, 2025

@OpaGod Goed dat je dit aankaart. Ik ben heel blij op te lezen dat de dame in kwestie goede mensen zoals jij om zich heen heeft. Lief dat je hebt geholpen! 

Ik ben het met je eens dat dit voorkomen had kunnen worden. Oprecht sorry voor dit ongemak. Ik durf niet helemaal zeker te zeggen waar dit is mis gegaan. Ook wij adviseren namelijk om de Mediabox bekabeld aan te sluiten voor de beste kwaliteit. Ik heb het signaal in ieder geval intern doorgespeeld, zodat we dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen. 

Nogmaals dank voor je hulp en feedback. Ik wens jou en mevrouw alvast fijne feestdagen! 🎄

OpaGod
  • is een legendarische user
  • December 22, 2025

@Teresa van Odido 

Sorry voor de directe omschrijving van mijn beleving maar ik was even een beetje boos. Niet op jullie of de personen van de helpdesk maar meer op diegene die beslist wat er opgelezen moet worden.

De dame in kwestie is overgestapt van KPN naar Odido op mijn aanraden en zij is gelukkig iemand met een hoop geduld. Dus tot nu toe is zij best tevreden met het netwerk. Was ik er niet geweest dan had ze de doos met alle apparatuur weer retour gestuurd omdat het niet werkte zoals was beloofd.

Ik heb bij haar een extra WIFI punt bedraad aangesloten en vanaf dit punt dus de media box aangesloten. Alle instellingen in de mediabox goed gezet, signaal getest en alles werkt nu goed. Ik heb gevraagd om mij te bellen met problemen en het is al een week stil.

Voor de rest wens ik een ieder een hele fijne kerst en een mooie jaarwisseling.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • December 23, 2025

Hi ​@OpaGod, ik ben ontzettend blij om te lezen dat jij haar hier zo zorgvuldig mee hebt kunnen helpen en ze nu zo tevreden is. Je bent een engel! Mochten er toch problemen voorkomen, trek dan vooral aan de bel. We helpen je graag verder. Ik wil jou ook hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling wensen! 🎇