Skip to main content

Beste, 

 

Vorige week maandag ben ik overgezet naar het nieuwe t-mobile tv, dit ziet er in ieder geval stukken beter uit waarvoor complimenten.

Maar sinds ik ben overgezet is mijn beeld kwaliteit veranderd van HD naar SD en deze is niet te veranderen tenzij ik mijn tv box volledig uitschakel door de stekker eruit te halen en weer opnieuw opstart. Zodra ik mijn tv box weer uitschakel en bijv. de dag erna weer op start is de beeldkwaliteit weer gezakt naar SD.

Afgelopen week twee keer telefonisch contact gehad met de klanten service waarbij ik de eerste keer werd geadviseerd om ook het modem in de meterkast te resetten, na dit gedaan te hebben was de kwaliteit inderdaad weer HD maar de dag erna weer SD. Nogmaals een telefoontje richting de klantenservice alleen werd ik deze keer wat minder behulpzaam te woord gestaan aangezien er meteen gemeld werd dat het probleem niet aan t-mobile lag. 

Het zou best aan mij kunnen liggen en niet aan T-Mobile maar ik blijf het vreemd vinden dat ik 1 jaar lang nergens last van heb gehad en na de omschakeling naar het nieuwe T-Mobile TV opeens dit vreemde probleem zich voor doet.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of ook hebben?

Of heeft iemand tips/tricks om dit irritante probleem op te lossen?

Alvast bedankt.


 

 

Hi @Schimpie59, @Jeffrey1994 en @Martynn, graag deel ik hier een korte update naar aanleiding van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat dit issue weer verder onderzocht gaat worden door de TV specialisten. Ik ga dit weer nauwlettend in de gaten houden en alle updates hiervan in dit topic melden. Voor nu wil ik jullie een heel fijnweekend wensen! 


Hi @Marcel-2011 ,

Voor een eventuele overzetting, kijk ik graag met je mee. Wil je mij in een privebericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan check wat er mogelijk is. Ik hoor het graag van je!

Privé bericht verstuurd...

Privé bericht verstuurd.


Hi @Marcel-2011,

Excuses! Je bericht leek te zijn verdwaald in de spelonken van het internet, maar ik heb 'm gevonden. Ik heb je direct van een antwoord voorzien. Spreek ik je daar verder? 😊


Hi @firecaps30 en @Kaaps, ik zie dat jullie berichten nog niet zijn behandeld dus daar wil ik heel snel verandering in brengen! Ik hoor heel erg graag van jullie of jullie problemen overeenkomen met één van de pijlers uit het onderzoek dat ik eerder heb gedeeld. Als dit niet voor jullie geldt, dan voeg ik jullie namelijk ook heel erg graag aan het onderzoek toe dat hier momenteel voor loopt. Ik wil namelijk dat jullie ook volop van goed beeld genieten! 💪


Hi @firecaps30 en @Kaaps, ik zie dat jullie berichten nog niet zijn behandeld dus daar wil ik heel snel verandering in brengen! Ik hoor heel erg graag van jullie of jullie problemen overeenkomen met één van de pijlers uit het onderzoek dat ik eerder heb gedeeld. Als dit niet voor jullie geldt, dan voeg ik jullie namelijk ook heel erg graag aan het onderzoek toe dat hier momenteel voor loopt. Ik wil namelijk dat jullie ook volop van goed beeld genieten! 💪

Hoi Lisa,

nee, niet helemaal. Het gehele signaal van de tv box is dan 576p, niet alleen het menu of de video stream. Zoals in mijn topic aangegeven haalt het veranderen van de resolutie van de TV box in de instelling niets uit, net als wisselen HDMI kabel, input op Tv, TV instellingen etc.


Hi @firecaps30, merci voor de aanvulling! Zou jij aan mij willen laten weten welk merk en type TV's jij hebt? Dan voeg ik jou graag toe aan het lopende onderzoek.


Hi @Schimpie59, ik zou jou in aanvulling op het onderzoek graag nog het volgende willen vragen. Aangezien jij twee TV Boxen bezit, willen de specialisten ook graag weten welk merk en type TV jij bij de andere TV Box hebt staan. Is dit ook een Samsung QE43Q60R QLED 4K 43 inch? Ik hoor het heel graag van je, merci alvast voor de moeite! 😊


Ik denk dat er zo onderhand wel een beeld begint te ontstaan waaruit blijkt dat de kwaliteit van de streams gewoon niet goed genoeg is. Je kan blijven onderzoeken totdat je een ons weegt, als het niet goed is, is het gewoon niet goed. Dan is het leuk om keer op keer aan te geven dat iedereen er alles aan doet on een probleem te verhelpen, maar er komt een moment dat dit niet meer geloofwaardig is.

Is T-Mobile TV goedkoper vergeleken met de concurrentie? Ja

Is T-Mobile van inferieure kwaliteit vergeleken met de concurrentie ? Ja

Hoe kan het zijndat een stream 6-8 mb is op een glasverzelverbinding van 1GB?


Is T-Mobile van inferieure kwaliteit vergeleken met de concurrentie ? Ja

Hoe kan het zijndat een stream 6-8 mb is op een glasverzelverbinding van 1GB?

Het issue welke hier speelt @Dennis25 is voornamelijk dat Samsung TVs resolutie wijzigingen niet lijken op te pikken. Kwaliteits issues van de streams kun je je beter melden in een ander topic denk ik, anders gaat alles een beetje door elkaar heen lopen.

Overigens ben ik het geheel met je eens dat de kwaliteit bijzonder beroerd is, daar heb ik zelf op dit moment een topic voor lopen. En idd, ze blijven onderzoeken. Of onderzoeken het juiste woord is overigens; naar mijn idee zijn ze naar redenen aan het zoeken waardoor ik diegene ben die het probleem veroorzaak. Nu willen ze ineens na een maand onderzoek weten welk model TV ik heb. Leuk, maar totaal niet relevant voor de lage bitrate icm met de beroerde encoder.


@Lisa Deze informatie heb ik de afgelopen 3 jaar al meerdere keren aangeleverd. Het verbaast mij dan ook dat dit niet intern bekend is. Als het goed is loopt er namelijk al langere tijd een case. 

@Dennis25 Mijn probleem en dat van anderen in dit topic is niet de kwaliteit van de stream an sich, maar dat er een communicatieprobleem tussen TV box en TV is waardoor de resolutie van het HDMI signaal niet goed afgestemd word en blijft hangen op 576p. Zoals @MetaframeNL hierboven ook aangeeft.


Ik ben inmiddels ook heel benieuwd of er al een update is omtrent de kwaliteit met de Samsung tv's. Het blijft echt enorm vervelend om de tv aan te zetten met 576p op een 4k tv waarna je minuten moet wachten tijdens de volledige reset…

 

Ik heb nog een paar maanden te gaan maar ben anders bang dat er na een paar (fijne) jaren toch een eind komt aan onze abonnement(en). 


Hi @Marcel-2011,

Excuses! Je bericht leek te zijn verdwaald in de spelonken van het internet, maar ik heb 'm gevonden. Ik heb je direct van een antwoord voorzien. Spreek ik je daar verder? 😊

Hoi Boris,
 

Zou je nog kunnen reageren op mijn privebericht? 

Met vriendelijke groet,
Marcel 


@Martynn hieronder de reactie van T-Mobile op mijn klacht e-mail.

Mijn probleem speelt al voor augustus 2020 dus dat heb ik ook in mijn reactie gezet. Ze zullen vast een knip willen maken vanwege het live gaan van het nieuwe TV platform, maar voor mij heeft dat geen enkel verschil gemaakt.

Mijn abonnement loopt deze maand ook af en ik twijfel heel erg. Internet is prima en met een aantal mobiele abonnementen tikt het voordeel aardig aan.

Ik overweeg nog een Apple TV met de anywhere app, ik ga even uitzoeken of dan alle zenders ook beschikbaar zijn en wat de kwaliteit is.

Uw klacht is bekend bij ons TV team en valt onder een gezamenlijk issue. De TV springt automatisch naar een lagere resolutie dan de tv-box ingesteld heeft. Afgelopen week is er wel een vermoedelijke oorzaak gevonden en ze zijn nu bezig met het vinden van een oplossing.

Wel geven ze aan dat het probleem met de resolutie zich alleen voor lijkt te doen bij T-Mobile TV klanten. Het probleem welke u voor augustus 2020 had, zijn hier niet aan gerelateerd, echter kan ik me wel voorstellen dat u hiervoor ook al problemen had.

Tot slot geven ze aan dat in het topic aanvullende vragen zijn gesteld aan klanten die hier last van ondervinden. Uw reactie op deze vragen zal zeker helpen bij het vinden van een oplossing.

Uiteraard zou ik net als u willen dat het probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Ik hou het voor u in de gaten en bericht u zodra ik een update heb ontvangen.


Hi allemaal, zojuist heb ik een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊


Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Hallo allen,

Sinds de 22e een nieuwe klant van t-mobile. Ook ik heb last van het resolutie probleem op een samsung televisie (55 inch Q95T) aangesloten op een Aria 7x. Hoop dat de 567p fix snel wordt gemaakt en uitgerold want dit is natuurlijk vrij irritant om elke keer het TV kastje uit en aan te moeten zetten.


@JvStraaten Van harte welkom! Begrijpelijk dat dit niet fijn TV kijken is. Zodra wij meer weten over deze fix, houden we jullie uiteraard hier op de hoogte! 


Bedankt voor de update! Ik lees het nu pas, maar super dat jullie waarschijnlijk een fix hebben gevonden. Hopelijk kunnen de Samsung bezitters binnenkort zorgeloos kijken 😀. Ben benieuwd! 


@Demi en @Lisa 

 

Is er al iets meer gekend over de fix waar men mee bezig was?

 


Hi allemaal, ik genoot van een heerlijke vakantie, maar nu ben ik weer lekker actief op de Community en ben ik weer in de lead van het welbekende issue uit dit topic. Graag voorzie ik jullie dan ook van een update vanuit onze technische specialisten. Zoals jullie weten lopen er twee onderzoeken. Hiervoor is er flink getest en lijkt er een fix te zijn gevonden. Om dit breder aan te pakken, willen we dit graag bij enkele van jullie testen.

Het gaat om een fix die op afstand geactiveerd wordt - jij hoeft dus niks te doen! Mocht deze fix niet naar behoren werken bij jullie, dan kan deze worden teruggedraaid met een herstart van de TV Box: factory reset van de TV Box (link is klikbaar).

Graag verneem ik wie ik hiervoor kan aandragen. Laten jullie het weten als ik jullie gegevens door kan zetten? 💪


Zet maar door en vertel maar wat ik moet doen!


Mij ook!


Hi @JvStraaten en @firecaps30, tof om te zien dat jullie hieraan mee willen doen! Merci hiervoor. Ik heb gelijk jullie gegevens doorgezet. Er staat vandaag een meeting op de planning waarin wordt besproken wat er precies getest gaat worden. Ik hoop dan ook dat ik jullie hier vanmiddag meer over kan vertellen. Ik heb ook aangegeven of bij de meeting besproken kan worden wanneer deze fix wordt uitgevoerd. Zo zijn jullie volledig op de hoogte van alles! 💪

 


Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 

 


Hopelijk heb je een mooie vakantie gehad! Ik ben momenteel tot maandag op vakantie. Maar daarna beveel ik me ook aan voor de test! Als dit oké is kan ik vanaf dinsdag kijken hoe het loopt 👌


Hi @Martynn, ik heb echt volop genoten dus ik kan er weer helemaal tegenaan! Wat heerlijk, ga jij nog ergens heen of lekker chillen in en rondom huis? Helemaal super, dan zet ik jouw gegevens alvast door en vermeld ik er bij of jij vanaf /of na dinsdag meegenomen kan worden. Maak er een heerlijke vakantie van. Ik duim voor je dat je lekker weer hebt! 😁


Reageer