Hallo mevrouw en of meneer,
Ik heb sinds gisteren nieuwe Samsung tv Samsung QE55Q65T (2020)
Nu heb ik helaas niet de beste HD kwaliteit die ik kan verwachten van T mobile is hier wat aan te doen?
Ik heb een Entone decoder.
Met vriendelijke groet, Marcel
Hoi @Marcel-2011, daar zijn onze specialisten momenteel mee bezig, sorry voor het ongemak! Op welke resolutie staat jouw TV momenteel ingesteld?
Super dat jullie ook allebei aan de bel trekken @Martynn en @Schimpie59! Ik wil jullie hier heel graag mee helpen, want ik heb toevallig vandaag net twee andere klanten geholpen die ook een Samsung TV hebben en problemen met de TV ervaren. Bij hen is er ook sprake van wazig beeld, dus ik zet ook graag jullie gegevens door naar de TV specialist die dit gaat onderzoeken. Zouden mij nog kunnen voorzien van het aantal inch van de TV en wil jij ook het type TV nog aan mij doorgeven @Schimpie59? Dan heb ik alle informatie om het door te kunnen zetten.
Hier gaat het om de Samsung QE43Q60R QLED 4K 43 inch
Hoi @Marcel-2011, daar zijn onze specialisten momenteel mee bezig, sorry voor het ongemak! Op welke resolutie staat jouw TV momenteel ingesteld?
Hallo Jason,
Helaas kan ik mijn resolutie niet instellen op de Entone decoder zal ik beter beeld krijgen als ik de nieuwste decoder ga gebruiken?
Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de update! Ik had echt gehoopt dat het probleem nu was verholpen. Ik heb jouw gegevens toegevoegd aan het onderzoek dat nu loopt, waarbij de Samsung TV's worden gelinkt aan TV problemen. Hopelijk wordt hier snel een verband in gevonden. Helemaal super dat jij mij nog hebt voorzien van de aanvullingen @Schimpie59. Ook jouw gegevens zijn ondertussen doorgezet voor nader onderzoek.
Hi @Marcel-2011, ook jouw gegevens zijn aan dit onderzoek toegevoegd. Zodra ik een update voor jullie heb, dan plaats ik die in dit topic. Wat betreft jouw vraag over de resolutie, hier help ik je graag mee. Jij zou de resolutie van de Entone TV Box wel moeten kunnen aanpassen. Zou jij deze stappen eens willen proberen? TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. Mocht dit niet werken en jij bent in bezit van de ‘oude’ afstandsbediening, dan wil ik jou graag verwijzen naar dit topic:
Wanneer jij een nieuwere TV Box gaat gebruiken, zou dit in principe niet voor een verbetering moeten zorgen. Dit is namelijk afhankelijk van de verbinding, de TV en de TV Box. In principe bieden alle Aria TV Boxen dezelfde resolutie als de Entone TV Boxen, dus hier zou theoretisch geen verschil in moeten zitten. Weet jij zo voldoende?
Ik had dit probleem ook, bij mij hielp het om eerste mijn TV-Box aan te zetten en daarna pas mijn televisie.
Andersom krijg ik 720P
(ook ik heb een Samsung)
Hi @Rick V, top dat jij hier ook aanklopt! Kan ik hieruit opmaken dat het probleem nu weg is bij jou of komt dit puur en alleen omdat jij nu deze methode hanteert? Ik hoor het heel graag! Mocht jij namelijk nog steeds met deze problemen kampen, dan zet ik ook jouw gegevens graag door voor verder onderzoek. Zou jij mij dan ook nog kunnen voorzien van jouw type TV en het aantal inch? Merci alvast!
Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de update! Ik had echt gehoopt dat het probleem nu was verholpen. Ik heb jouw gegevens toegevoegd aan het onderzoek dat nu loopt, waarbij de Samsung TV's worden gelinkt aan TV problemen. Hopelijk wordt hier snel een verband in gevonden. Helemaal super dat jij mij nog hebt voorzien van de aanvullingen @Schimpie59. Ook jouw gegevens zijn ondertussen doorgezet voor nader onderzoek.
Hi @Marcel-2011, ook jouw gegevens zijn aan dit onderzoek toegevoegd. Zodra ik een update voor jullie heb, dan plaats ik die in dit topic. Wat betreft jouw vraag over de resolutie, hier help ik je graag mee. Jij zou de resolutie van de Entone TV Box wel moeten kunnen aanpassen. Zou jij deze stappen eens willen proberen? TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. Mocht dit niet werken en jij bent in bezit van de ‘oude’ afstandsbediening, dan wil ik jou graag verwijzen naar dit topic:
Wanneer jij een nieuwere TV Box gaat gebruiken, zou dit in principe niet voor een verbetering moeten zorgen. Dit is namelijk afhankelijk van de verbinding, de TV en de TV Box. In principe bieden alle Aria TV Boxen dezelfde resolutie als de Entone TV Boxen, dus hier zou theoretisch geen verschil in moeten zitten. Weet jij zo voldoende?
Bedankt voor je reactie, helaas krijg ik me afstandsbediening niet meer ontkoppeld ondanks dat ik hem met de code probeer te ontkoppelen.
Zijn er nog andere manieren om bij deze menu te komen?
Hi @Marcel-2011, super om te horen dat jij gelijk mijn genoemde tips hebt geprobeerd! Wat gek dat het ontkoppelen niet lukt. Lukt het ook niet om de resolutie in te stellen met de tweede manier die ik aan jouw heb meegegeven? Door naar het TV-menu te gaan. Dit zou namelijk wel moeten werken. Daarnaast wil ik ook dit onderstaande topic aan je meegeven, waarin staat hoe jij de afstandsbediening kunt resetten:
Ik hoor graag van je of dit is gelukt!
Hi @Marcel-2011, super om te horen dat jij gelijk mijn genoemde tips hebt geprobeerd! Wat gek dat het ontkoppelen niet lukt. Lukt het ook niet om de resolutie in te stellen met de tweede manier die ik aan jouw heb meegegeven? Door naar het TV-menu te gaan. Dit zou namelijk wel moeten werken. Daarnaast wil ik ook dit onderstaande topic aan je meegeven, waarin staat hoe jij de afstandsbediening kunt resetten:
Ik hoor graag van je of dit is gelukt!
Hoi Lisa,
Helaas heb ik een oude Entone decoder en oude software dus heb deze menu niet, ook de afstandsbediening lukt me niet om te ontkoppelen. Het vreemde is de afstandsbediening van de slaapkamer lukt ook niet om te ontkoppelen als ik op input druk krijg ik Bronnen van de Samsung tv.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Hi @Marcel-2011, super om te horen dat jij gelijk mijn genoemde tips hebt geprobeerd! Wat gek dat het ontkoppelen niet lukt. Lukt het ook niet om de resolutie in te stellen met de tweede manier die ik aan jouw heb meegegeven? Door naar het TV-menu te gaan. Dit zou namelijk wel moeten werken. Daarnaast wil ik ook dit onderstaande topic aan je meegeven, waarin staat hoe jij de afstandsbediening kunt resetten:
Ik hoor graag van je of dit is gelukt!
Hoi Lisa,
Helaas heb ik een oude Entone decoder en oude software dus heb deze menu niet, ook de afstandsbediening lukt me niet om te ontkoppelen. Het vreemde is de afstandsbediening van de slaapkamer lukt ook niet om te ontkoppelen als ik op input druk krijg ik Bronnen van de Samsung tv.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Zie (maar dan STB ipv TV knop)
Hi @Marcel-2011, ik hoop heel erg dat het wel lukt aan de hand van het topic dat @apis4 als goede tip heeft doorgezet! Geef jij een seintje of het op deze manier wel lukt? Fingers crossed!
Hi @Marcel-2011, ik hoop heel erg dat het wel lukt aan de hand van het topic dat @apis4 als goede tip heeft doorgezet! Geef jij een seintje of het op deze manier wel lukt? Fingers crossed!
Helaas had ik dit ook al geprobeerd het lijkt wel of Samsung automatisch verbinding maakt met afstandsbediening.
Maar heb gezien dat de verbinding al 1080 dat schijnt goed te zijn verder zijn jullie intern al aan het bekijken of het beter kan toch?
Misschien toch een optie om later over te gaan naar het nieuwe T mobile televisie. Al dacht ik dat we toen allemaal overgezet zouden worden maar dat schijnt niet zo te zijn?
Hi @Marcel-2011 ,
Voor een eventuele overzetting, kijk ik graag met je mee. Wil je mij in een privebericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan check wat er mogelijk is. Ik hoor het graag van je!
Vorige week overgestapt naar T-mobile, waar ik bij mn vorige provider EK wedstrijden in 4K kon kijken schakelt de T-mobile box constant terug naar 720x576. Het enige wat dan helpt is een tijd de stroom eraf. Dan kan ik weer ongeveer een dag Full HD kijken. In de instellingen van de tv box heb ik de resolutie vast ingesteld op 1080p, echter negeert de box dit.
En zoals gezegd is het op te lossen door om de dag de stroom er af te halen, maar ik vind het toch wel jammer omdat ik na 10 jaar de oude provider de overstap heb durven maken..
Ik heb ook een Samsung 4K tv trouwens.
Hi @Marcel-2011 ,
Voor een eventuele overzetting, kijk ik graag met je mee. Wil je mij in een privebericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan check wat er mogelijk is. Ik hoor het graag van je!
Privé bericht verstuurd...
Mijn topic over dit onderwerp dateert inmiddels van 2 jaar terug:
In die tijd er is nog geen enkele fix van T-Mobile geweest om dit probleem permanent op te lossen. Work-arounds zoals in dit en andere topics omschreven zijn leuk, maar ik moet soms mijn TV box 8x uit en aan zetten voor ik HD beeld heb.
Wat mij betreft is de redelijke termijn om te wachten op een oplossing ruimschoots overschreden. Ik ga dan ook een formele klacht indienen.
Hi @Jeffrey1994, @Schimpie59, @Martynn en @Marcel-2011, zoals beloofd heb ik het onderzoek van problemen versus de Samsung TV’s in de gaten gehouden. Van mijn collega heb ik hier een update van ontvangen die ik graag met jullie wil delen. Wat blijkt is dat niet zozeer de Samsung TV’s voor problemen zorgen, maar dat er een aantal verschillende issues mogelijk door elkaar gehaald worden. In dit geval is het toeval dat dit om Samsung TV’s gaat. Ik wil graag het volgende bij jullie checken:
- Ervaren jullie wazig beeld in het menu of in de TV stream?
Wanneer jullie wazig beeld in het menu ervaren, dan heeft dat te maken met het volgende. Het kan namelijk kloppen dat het beeld in het menu wazig overkomt, omdat het menu wordt gerenderd door een web broser met een resolutie van 720p. Er vindt hier dus zogenomende upscaling plaats, wat inhoudt dat het menu effectief wordt uitgetrokken naar de resolutie van de TV. Upscaling van resoluties van 1280x720 naar 1920x1080 pixels houdt in dat je horizontaal en verticaal 1,5x zoveel pixels krijgt. Dat is een probleem. Upscaling in gehele getallen (2x, 3x, 4x) is makkelijk: je verdubbelt iedere pixel en er is niets aan de hand. Een factor van 1,5x bereik je door de eerste pixel te verdubbelen, de tweede niet, de derde wel, de vierde niet, etc. Dat geeft een onscherp effect of rafelige randen. Als je van dichtbij kijkt naar schuine lijnen en tekst, dan zal dit het best zichtbaar zijn. Het kan dus kloppen dat de TV een resolutie van 720p weergeeft bij het menu, want deze wordt in 720p aangeboden (onder anderen om de rekenkracht van de TV Box te besparen).
Wanneer jullie wazig beeld in de TV stream ervaren, dan wil ik checken of de juiste resolutie wel wordt doorgegeven aan de TV.
- Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2, 3) hebben een 1080p framerate 50 fps. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Wat staat er in beeld als je van HDMI output verandert op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Dit kan je zelf aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.
- Mocht deze bovenste stap geen verschil voor jou uitmaken en schakelt de TV Box automatisch naar 720p, dan lijkt dit op een resolutie probleem. Dit zou in principe niet meer voor moeten komen, na een fix die hiervoor is aangevoerd afgelopen december. Toch controleer ik dit wel graag even met jullie,
- Wat is de ingestelde HDMI resolutie van de TV Box(en)?
- Wat gebeurt er als de HDMi resolutie verandert (via instellingen op een andere setting setten)?
- Is de resolutie hetzelfde als wat je hebt geselecteerd?
Wanneer jullie wazig beeld in de video ervaren, dan heeft dit te maken met het volgende. Graag hoor ik allereerst om wat voor soort video’s het hier dan gaat. Alle TV Boxen die op Fiber zijn aangesloten, maken gebruik van MPEG DASH streams. Deze videostreams worden beschikbaar gesteld in een vier-/vijftal verschillende kwaliteiten. Naar gelang de kwaliteit van de netwerkverbinding, kiest de dash player de stream die het meest stabiel kan worden uitgespeeld. Dat betekent: goede, stabiele netwerkverbinding: maximale beeldkwalieit. Slechte/onbetrouwbare netwerkverbinding: lage beeldkwaliteit. Wanneer een verbinding dus niet voldoende snel is, dan belandt de TV Box op de laagste snelheid en resolutie. Als de TV Box een (te) lage resolutie kiest dan kan onze technische dienst dit zien en in deze gevallen doen we graag verder onderzoek waarom dit het geval is.
Ik hoor het heel graag van jullie en laat het vooral weten of dit verhaal duidelijk is voor jullie!
Ik heb geen probleem met de menu's. Deze gaan wel mee met de ingestelde resolutie. Het gaat puur om het probleem dat de ontvanger wel in het menu aangeeft dat deze op 1080P staat, maar de TV dit weergeeft als 576P. De 1080P komt dan niet aan bij de ontvanger. Alleen een harde reset van de ontvanger (stekker er even uit en opnieuw op laten starten) geeft dan pas weer 1080P.
En ik wel zeggen dat 576P op een 4K TV er niet uitziet.
@Lisa
Ik weet niet of het menu ook slecht beeld heeft, volgens mij wel, is dacht ik ook gewoon 720x576… De TV gids is sowieso niet scherp, daar kun je het probleem snel aan herkennen.
Ik denk dat de output van de TV box gewoon 720x576 is. De TV geeft dit ook aan zodra ik mijn TV switch naar de TV box.
De resolutie in de TV box staat altijd gewoon op 1080i50 (default). Als ik dit verander heeft dit geen effect. Dus het beeld blijft gewoon 720x576 onafhankelijk van de resolutie instelling.
@Lisa
Allereerst bedankt voor de terugkoppeling en dat jullie ermee bezig zijn .
Ik sluit mij aan bij wat hierboven al is geantwoord. Het menu is wanneer de box/tv wel de juiste 1080i resolutie pakt goed en scherp, maar zodra de resolutie op 576P staat dan is de beeldkwaliteit + menu beiden zeer korrelig en van slechte kwaliteit.
De TV box staat hier ook op 1080i50 Default. Een verandering heeft hier ook geen effect, ook niet wanneer de resolutie 576P is maar de instellingen op 1080i50 staan of ergens anders op wordt gezet.
p.s. de opmerking eerder van @Schimpie59 met eerst de box uitzetten en dan de TV lijkt tot nu toe wel aardig te werken. Alleen een verklaring waarom de instellingen dan wel goed zouden moeten blijven staan kan ik echt niet bedenken….
Hi @Schimpie59, @Jeffrey1994 en @Martynn, super fijn dat jullie zo snel reageren! Het lijkt erop dat de TV Box toch de verkeerde resolutie pakt, ondanks dat deze handmatig op 1080i is vastgezet. Ik wil graag aan jullie laten weten dat er morgen een meeting plaatsvindt samen met TV specialisten en de technische dienst om dit issue voor te leggen. Hier zal worden aangegeven dat de pijlers uit het onderzoek die ik eerder noemde, niet voor jullie gelden en dat dit op een andere manier moet worden opgelost. Ik zal jullie dit weekend laten weten wat er uit deze meeting is voortgekomen!
Bedankt voor de terugkoppeling. We zijn benieuwd naar de uitkomst.
Ook vanuit hier bedankt, nogmaals top dat jullie er zo bovenop zitten ! Hopelijk valt er een oplossing te verzinnen
Heel graag gedaan, ik houd jullie op de hoogte!