Ik heb sinds afgelopen dinsdag alleen maar beeld op nederland 1,2,3 en heb al van alles geprobeerd maar krijg op alle andere zenders die het normaal wel doen alleen een zwart beeld gevolgd door 'geen signaal' beeld van mijn tv zelf.
Ik heb de router en de tv box meerder malen gereset , zowel stroom, HDMI en UTP kabel opnieuw aangesloten. Niets van dit heeft geholpen.
Via Facebook Messenger ben ik wel in eerste instantie te woord gestaan, maar na een reactie geen opvolging meer. Ook gisteren via de telefoon werd er verteld dat er een storing is, maar nergens is deze te vinden op de website of de community als zijnde actueel.
Graag zie ik dat dit opgelost wordt.
Groet,
Olav
Bladzijde 1 / 2
Ook ik heb hier last van zodra je naar buiten een ned 1,2,3 gaat is het zwart beeld en geen signaal.
Hi @OlavW en @Hakker9, ik heb ook ervaren dat de service erg tegenvalt. De servicedesk van T-Mobile is simpelweg door interne procedures niet geëquipeerd om dit soort zaken zelfstandig op te lossen en men wimpelt je af. Daar gaat organisatorisch iets serieus verkeerd. Ik denk dat jullie ook last hebben van dit probleem:
Ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer klanten net als ons hier last van hebben maar niet iedereen klimt meteen in de pen en telefonisch is er een wachttijd van 45 minuten. Een schrale troost is dat er moderators van dit forum nu mee bezig zouden zijn en zij roepen op dat iedereen zich in het forum meldt. Ik heb het gevoel dat er nu serieus naar gekeken wordt maar de tijd zal het leren.
Zie mijn post:
HELP: Door Dec. 2020 Firmware Update AMINO Aria ALLEEN NOG TV-zenders NPO1, NPO2 en NPO3.
De Firmware Update in week 51 blijkt buggy te zijn. Enige oplossing is: bij de Helpdesk een ticket aan te vragen voor een buggy-vrije Firmware Update.
Hi @OlavW Kan je mij vertellen op wat voor merk/platform TV je dit probleem hebt? Krijg je toevallig ook een foutmelding wanneer je naar een andere zender gaat? Of krijg je alleen het ‘Geen signaal’ in beeld? We ontvangen namelijk meerdere berichten van klanten die problemen ervaren met de TV sinds een paar dagen. Ik wil graag controleren of dit hetzelfde probleem betreft. Zou je dit topic willen checken of je dezelfde problemen ervaart? Mocht dit niet zo zijn, dan wil ik graag voor je onderzoeken wat er dan speelt.
Hoi @Demi,
Ik heb de volgende reactie ontvangen van Niels via Facebook Messenger:
Hoi Olav,
Excuses voor het trage antwoord van mijn kant. Ik weet wat er aan de hand is met je TV Box. Hij staat niet (meer) geregistreerd als werkende TV Box. Mijn collega's moeten dit vanaf afstand oplossen. Hoe dit komt, weet ik ook niet, maar, het kan opgelost worden. Dit gaat wel enige dagen duren, maar we gaan dit oplossen. Die enige dagen, omdat mijn collega's niet direct aan jouw vraag toe gaan komen en ik het niet op kan lossen.
Groetjes, Niels
Om verder je vraag te beantwoorden; ik heb een LG C8. Bij een andere zender buiten Nederland 1, 2 of 3 is exact hetzelfde. Eerst een zwart beeld, gevolgd door het 'geen signaal' beeld van de tv. De tv box staat dan nog steeds aan, maar zappen, naar menu of naar opnames gaan lukt ook niet meer.
Ik lees in het andere forum dat het eventueel iets te maken heeft met andere randapparatuur. Ik heb nog een Samsung soundbar en een Playstation 4 aangesloten, maar die zijn al sinds het begin aan de tv gekoppeld.
Verder staat de resolutie bij de instellingen van de tv box standaard op 1080i50 als ik het goed heb. Geen idee of dat nog van invloed is.
Groet,
Olav
@OlavW Dankjewel voor de update! Ik wil graag checken of dit het geval is. Kan je mij het MAC adres en het serienummer van de TV Box sturen in een privé berichtje? Zo komen we erachter of het om een specifiek probleem gaat of om een algemeen probleem.
Bedoel je trouwens dat wanneer je zapt naar een commerciële zender dat het als het ware ‘vastloopt’? Dat menu en opnames ook niet werken en het nog steeds een zwart beeld geeft met de melding ‘geen signaal’? Of bedoel je dat je geen menu kan openen of opnames kan bekijken?
@Demi, nee ik krijg geen HDCP 2.2 melding.
Ja klopt, bij alles behalve NED 123 krijg ik een zwart beeld.
Zodra ik een zwart beeld heb kan ik niet meer terug naar NED 123, of naar menu, of naar opnames.
Alleen door een reset via het gaatje aan de achterkant doet hij het weer even.
@OlavW Duidelijk! Ik neem deze info mee in het onderzoek en probeer je zo snel mogelijk van een update te voorzien wanneer ik deze heb.
@Demi ook ik heb het probleem zoals boven beschreven. alleen nederland 1 2 en 3. wanneer er geschakeld wordt naar rtl4 (of alle andere kanalen) dan krijg ik een zwart scherm. is hier inmiddels al een oplossing voor?
Hi, even voor de duidelijkheid: de HDCP 2.2 melding krijg je alleen als er een apparaat in de hdmi keten zit die dat kan ondersteunen. Gebruik je alleen een Tv box en een TV die geen 4k ondersteunt dan is de kans groot dat het beeld gewoon zwart blijft. Gebruik je een tvbox - versterker (met 4k ondersteuning) - tv (zonder 4k) dan geeft de versterker ipv zwart beeld een hdcp 2.2 melding. De tvbox vereist dus sinds kort een hdcp 2.2 compliant hdmi keten terwijl dat niet zou moeten. Dit is een fout in de Amino.
Kortom ik ben er vrij zeker van dat als het HDCP 2.2 probleem wordt opgelost iedereen in dit topic ook weer gewoon beeld heeft.
@tomv123 Er is momenteel nog geen oplossing voor maar er word naar gekeken!
@fvaes Dankjewel voor de input! We merken inderdaad twee TV issues met of de HDCP 2.2 melding of geen beeld (anders dan de lopende storing). Welliicht dat hier inderdaad een verband in zit, dit wordt onderzocht!
Hi, even voor de duidelijkheid: de HDCP 2.2 melding krijg je alleen als er een apparaat in de hdmi keten zit die dat kan ondersteunen. Gebruik je alleen een Tv box en een TV die geen 4k ondersteunt dan is de kans groot dat het beeld gewoon zwart blijft. Gebruik je een tvbox - versterker (met 4k ondersteuning) - tv (zonder 4k) dan geeft de versterker ipv zwart beeld een hdcp 2.2 melding. De tvbox vereist dus sinds kort een hdcp 2.2 compliant hdmi keten terwijl dat niet zou moeten. Dit is een fout in de Amino.
Kortom ik ben er vrij zeker van dat als het HDCP 2.2 probleem wordt opgelost iedereen in dit topic ook weer gewoon beeld heeft.
Wij hebben hier 2 tv’s, 1 4K tv maar ook een ‘gewone’ tv, met beide hebben geen hinder ondervonden wat betreft de HDCP 2.2 melding. Bij beide tv’s zit het tv kastje via een switch. Beide tv kastjes gaan direct in de tv. Ik maak gebruik van een Unifi USG router zonder de Zyxel modem er nog tussen. Alles werkt prima, we kunnen alle zenders kijken zonder problemen, updates komen binnen op de tv kastjes, de USG kan de 1GB snelheid prima handelen, dus met tv kijken geen enkel probleem meer nadat de issue met de resolutie was verholpen. Wel ben ik van mening dat het niet handig is geweest om deze updates te doen vanaf week 51, dan is overal de bezetting minder dus minder mankracht om problemen op te lossen.
hier sinds een uurtje het zelfde probleem volgens mij, bij gratie gods krijg ik na lang wachten ned 1,2 of 3 te zien. Rest van de zenders blijven zwart.
Wij ervaren hier ook hetzelfde probleem. Nederland 1,2,3 zijn te bereiken, maar de ‘commerciele’ zenders geeft een zwart beeld of vluchtig ‘… is bezet’ op de tv boven. Beneden werkte de tv einde van de middag nog perfect
Tv-anywhere via de browsers (Chrome, Edge of Firefox) werkt tevens ook niet, daar kan ik niet bij inloggen. Dit geeft een fout ‘geen netwerkverbinding (626000)’ aan.
Helaas het zoveelste probleem met de tv diensten en tv-anywhere van T-Mobile, waardoor mij de moed nu wel in de schoenen zakt of er een stabiel systeem komt wat foutloos werkt? Komt deze bug door de laatste update @T-Mobile of is er een ander probleem?
Hoi @MarLut en @Vincitore,
Op dit moment is er een probleem met TV. We werken hard aan een oplossing. Dit topic (hierboven) gaat om een ander issue voor andere klanten.
Houd dit topic in de gaten voor updates:
Dat is vervelend om te horen. De bovenstaande link werkt helaas niet.
Gefixed! :)
Gisteren nog een specialist ingehuurd om zekerheidshalve mijn Systimax Gigiaspeed X100 CAT6a UTP verbindingen door te meten. Alle CAT6a kabels tussen Vigor modem en TV-box en TV doorliepen de Diagnose tests met glans. Het kostte mij Euro 30,00. Conclusie van deze specialist: het Vigor modem is de oorzaak van de problemen.
Half uur geleden is de Guideon monteur langs geweest. Hij heeft een nieuw Zyxel modem aangevraagd ter vervanging van het Vigor modem. Hij vertelde mij dat hij al meerdere Vigor modems heeft laten vervangen door een Zyxel modem vanwege onoplosbare TV-ontvangst problemen.
Opdracht is gegeven om een nieuw Zyxel naar mij op te sturen en na ontvangst dien ik dan een nieuwe afspraak te maken met Guideon om het Zyxel modem aan te sluiten.
Het probleem is dus bekend bij de Guideon monteurs en hoe het opgelost kan worden namelijk door de Vigor te vervangen met een Zyxel. Alleen de Helpdesk en Forum moderators weten dat kennelijk niet. Of we worden allemaal voor de gek gehouden door T-Mobile. Niet best allemaal.
Gefixed! :)
@Sander
Welk probleem is gefixed? En aan wie was dit bericht specifiek gericht? Wees concreet. Er zijn legio problemen met de ontvangst van TV-zenders en/of het gebruik van TV applicaties!
@Bram058 Excuses, wat helderheid had hier op zijn plaats geweest. Sander refereerde naar zijn eigen bericht van 29 december 21.10 uur. Voor wat betreft de issue dat alleen Nederland 1, 2 en 3 te ontvangen zijn, is een tijdelijke oplossing gevonden. @OlavW, @Hakker9, @tomv123, @fvaes, @MarLut ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zo ja, willen jullie mij de volgende info per PB sturen?
- welke TV Box geeft dit probleem? Graag inlusief MAC-adres. Deze vind je onderop de TV Box
- kun je zappen van NPO naar RTL 4 en terug? Zo nee, wat gebeurt er als je dit doet?
- maak je gebruik van het nieuwe TV platform?
Mocht je het nog niet gedaan hebben, willen jullie dan tevens het T-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) aan je profiel toevoegen? Dan kan ik hier snel actie op ondernemen. Dank jullie wel!
@Ginny Kun jij uiteenzetten wat er nou bedoeld wordt met “nieuwe TV platform”? Ik kwam het begrip al vaak tegen zonder te weten wat ermee bedoeld wordt. En wat hield dan het “oude TV platform” in?
@Ginny Jouw collega @Demi heeft al eerder een soortgelijk verzoek gedaan aan abonnees in een draadje dat aansluit met dit draadje, en die met ditzelfde probleem geconfronteerd worden. Misschien zou je eens te rade kunnen gaan bij jouw collega? Wel zo efficient, lijkt mij!
Hoi @Demi en @Jason, willen jullie informatie en inzichten delen met @Ginny ?
Anders blijven we sommige vragen telkens opnieuw beantwoorden.
@Ginny Kun jij uiteenzetten wat er nou bedoeld wordt met “nieuwe TV platform”? Ik kwam het begrip al vaak tegen zonder te weten wat ermee bedoeld wordt. En wat hield dan het “oude TV platform” in?
Ook al ben ik @Ginny niet, met het ‘oude platform’ wordt Interactieve TV bedoeld. Het ‘nieuwe platform’ heet T-Mobile TV.
@TMTV Dank voor je toelichting. Helder en duidelijk allemaal. Ik heb T-Mobile TV
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.