Skip to main content

afstandsbediening lampje blijft knipperen

wirsarreke

hoi, van mijn afstandsbediening blijft regelmatig het rode lampje knipperen na gebruik. Hierdoor is de afstandsbediening niet meer te gebruiken. Als ik dan de batterijen loshaal stopt het knipperen (natuurlijk) en keert ook niet meer terug bij terugsteken van de batterijen. Niet erg handig als je dat geregeld moet doen.

Bovenstaand probleem komt voor wanneer de tv-box eerder op de dag al een keer aangestaan heeft en tussentijds op standby heeft gestaan.

Wie herkent dit verschijnsel?

Uitgelichte reactie

24 februari 2025

Hoi ​@wirsarreke, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder problemen kunt zappen. Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen? Als dat niet werkt, kan je dan 2 nieuwe batterijen in de afstandsbediening stoppen? Dit kan het ook wel eens oplossen voor je!

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Is het hierna opgelost?

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 24 februari 2025

Hoi ​@wirsarreke, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder problemen kunt zappen. Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen? Als dat niet werkt, kan je dan 2 nieuwe batterijen in de afstandsbediening stoppen? Dit kan het ook wel eens oplossen voor je!

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Is het hierna opgelost?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 februari 2025

Ik heb ook het probleem dat het powerlampje op de afstandsbediening blijft knipperen. Na ontkoppelen kan ik niet meer koppelen lampje blijft gewoon knipperen, nieuwe batterijen helpt ook niet. Heb het setje nog geen jaar. Wat nu?

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi Tommie, wat je aanraadde deed ik. Nu even afwachten of het werkt. Het probleem trad soms wel, soms niet op. Groet, wirsarreke

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025
HeinR schreef:

Ik heb ook het probleem dat het powerlampje op de afstandsbediening blijft knipperen. Na ontkoppelen kan ik niet meer koppelen lampje blijft gewoon knipperen, nieuwe batterijen helpt ook niet. Heb het setje nog geen jaar. Wat nu?

Hoi Hein, bij mij leek herkoppelen ook niet te lukken totdat ik heel dicht op de Mediabox ging zitten met de afstandsbediening. Mogelijk moet je, als het lukt, ook de tv opnieuw koppelen. Groet, wirsarreke

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 februari 2025

op de televisie komt een mooi plaatje te staan dat je binnen 20 cm van het boxje moet zitten met de remote maar dat helpt ook niet. De hele box maar helemaal van stroom afgehaald en nog een paar keer geprobeerd en ineens pakte die hem. Maar er is iets niet goed met die remote en gezien het aantal meldingen hier op de community met soortgelijke klachten denk ik dat er in de remote software of hardware een fout zit.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1596 reacties
  • 28 februari 2025

Hi ​@wirsarreke en ​@HeinR, super om te zien dat het opnieuw koppelen van de afstandsbediening dit probleem voor jullie heeft opgelost! We zijn inderdaad bezig met het achterhalen van de precieze oorzaak hiervan en hopen dit met de volgende update helemaal opgelost te hebben! 

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 28 februari 2025

Dag Nora, dank je voor je bericht maar ik had nog niet teruggerapporteerd. Bij mij is het probleem niet opgelost door de werkwijze van Tommie te volgen. Of het bij Hein opgelost is weet ik niet, wat hij beschrijft is dat hij opnieuw heeft kunnen koppelen, niet dat het probleem voorbij is. Groet wirsarreke

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

hi ​@Nora van Odido en ​@wirsarreke  tot op heden blijft de remote werken gelukkig. Ik heb afgelopen maanden meerdere keren gehad dat de rode powerknop op de remote begon te knipperen en de remote nergens meer op reageert, meestal is dan de batterij eruit en er weer in de oplossing, laatste keer dus niet vandaar dat ik mijn bericht schreef.  Hopelijk komt er snel een update aan.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 4 maart 2025

@wirsarreke Dankjewel voor je terugkoppeling. Ook voor jou wil ik natuurlijk dat de afstandsbediening weer naar behoren werkt. Ik help je graag verder! 

Wil je nog eens proberen om eerst de afstandsbediening te ontkoppelen, vervolgens de Mediabox van de stroom te halen en dan opnieuw de afstandsbediening te koppelen? 

Mocht dit niet werken, wil je dan je community profiel aanvullen met de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN)? Dan is de verificatie compleet en kijk ik gericht met je mee naar een werkende oplossing.

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

@HeinR Super fijn om te lezen dat de afstandsbediening weer doet wat ‘ie moet doen! 😀 Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig!  

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 5 maart 2025

Dag Teresa, dank voor je bericht. Ik zal het vandaag nog een keer doen en hier het resultaat posten. Dank voor deze opvolging! Groet!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen