Skip to main content
Beantwoord

Zyxel EX5601-T1 in combinatie met Zyxel WX3100

  • 20 May 2024
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Ik wil mijn router Zyxel EX5601-T1 wifi netwerk uitbreiden zodat overal in huis Wifi is. Daarvoor heb ik een Zyxel EX3100 gekocht. Een tijdje had ik een mesh netwerk, dat werkte voor alle apparaten. Ik kon beide apparaten zien in de app Mpro Mesh en ook alle apparaten die van het netwerk gebruik maakten, ook zag ik dat de ene verbonden was via de router en de andere via de extender en ook dat ze wisselden wanneer je door het huis liep. Tenminste, dit laatste gold niet onze iPhones (allemaal iPhone12/12 mini). Die weigerden de overstap te maken naar de extender, bleven altijd verbonden met de router of gingen over naar 4/5G als ze buiten bereik kwamen. Ze pakten dan niet de extender, die dan heel dichtbij was. 

Sinds kort zie ik alleen de router Zyxel EX5601-T1 en is de status Mesh offline. De Zyxel EX3100 zie ik als apparaat in de lijst, maar krijg ik niet meer verbonden als via mesh. En zijn geen apparaten meer verbonden aan de extender, alles is verbonden aan de router.

Hoe krijg ik het voor alle apparaten werkend?

PS ik kan de extender ook bekabeld koppelen met de modem.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @8knoop, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Om heel eerlijk met je te zijn ben ik niet bekend met de WX3100, wij hebben zelf de WX5600 namelijk. Over de werking met de T-56 weet ik niet heel veel maar dat laatste wat je zegt komt me wel bekend voor. Sind de T-56 is voorzien van de nieuwste firmware klopt het dat de Topologie en Mpro Mesh app niet meer goed werken. Mesh zul je inderdaad op Offline zien staan in de app en de Topologie klopt niet. Als het goed is moet het wifipunt wel gewoon werken. Dit doet de WX5600 namelijk ook. 

Dit wordt opgelost in een nieuwe update, echter is de firmware van de WX5600 en de T-56 op elkaar afgestemd en kan het zijn dat dit dan nog niet zal werken voor de WX3100. 

Reageer