Skip to main content
Beantwoord

WX3100-T0 linked wanneer bedraad met EX5601-T1 en het easy mesh werk goed. Draadloos linked hij niet.

• 23 december 2024
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

LS,

Zodra de WX3100-T0 bedraad aangesloten is op de modem/router EX5601-T1 functioneert het easy mesh netwerk goed. De WX3100-T0 geeft aan dat hij “gelinked” is.

Zodra de ethernet kabel verwijderd is, valt de link (na een minuut of zo) weg en zie ik de WX3100-TO niet meer in het netwerk. Hij linked draadloos niet ondanks dat hij maar een paar meter van de mordem/router staat.

De WX3100-T0 heeft de laatste versie firmware zijnde V5.50(ABVL.4.4)C0.

Ik heb beide apparaten diverse keren gereset via de apparaten zelf maar ook de web configurators.

NB de MPro Mesh app geeft aan dat MESH offline is, in de werkelijkheid is het MESH netwerk wel actief. Alle apparaten zijn volgens de grafische weergave bedraad aangesloten. DIt klopt dus niet. NB de web-configurator geeft hetzelfde foute beeld.

Heeft iemand een idee hoe dat ik toch een draadloze verbinding tussen WX3100-T0 en EX5601-T1 kan maken. Het is namelijk niet zo éénvoudig een bedrade verbinding in mijn huis aan te leggen.

Met vriendelijke groet, Johan.

Beste antwoord door Johan 1961

Ha Jason,

Na een factory reset van de EX5601-T1, werkt de combinatie WX3100-T0 met EX5601-T1 ook draadloos.

Sorrie voor het ongemak.

Beste wensen voor het komende jaar, Johan.

Bekijk origineel

4 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 27 december 2024

Hoi ​@Johan 1961,

Welkom op de Community!

Als de WX3100-T0 bedraad is aangesloten op de EX5601-T1, neemt hij dan de SSID en het wachtwoord daarvan over of blijft er een SSID in de lucht met Zyxel_xxxx? Odido gebruikt namelijk de WX5600 met speciaal daarvoor aangepaste firmware. Het zou kunnen dat dit ontbreekt bij de WX3100 waardoor hij niet goed koppelt. Als de bekabelde methode niet werkt, kun je ook nog proberen om hem met WPS te koppelen. Hopelijk werkt het dan wel!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 december 2024

Ha Jason, dank voor je reaktie.

Bedraad neemt hij de SSID en wachtwoord netjes over. Het mesh netwerk doet het zolang bekabeld aangesloten goed.

Hij wilt juist draadloos niet koppelen. Heb je enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Nb de reden dat ik graag een draadloze koppeling zou willen is dat ik de kabel niet zo éénvoudig netjes we kan werken. 

Met vriendelijke groet, Johan.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 31 december 2024

Ha Jason,

Na een factory reset van de EX5601-T1, werkt de combinatie WX3100-T0 met EX5601-T1 ook draadloos.

Sorrie voor het ongemak.

Beste wensen voor het komende jaar, Johan.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 31 december 2024

Geen probleem ​@Johan 1961. Fijn dat het werkt!

Voor jou ook alvast de beste wensen voor 2025!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen