Skip to main content
Beantwoord

Webadmin Zyxel T-54


Ik ben sinds 24-07-2023 klant bij T-mobile geworden en heb eindelijk internet na een hoop gedoe.

nu wilde ik mijn eigen router aan de Zyxel T-54 hangen waar weer een apache webservertje hangt.

nu valt mij op dat vanaf het publieke ip adres de weblogin van de Zyxel open staat.

ik vind dit een behoorlijke beveiligings fout.

hoe is dit uit te zetten? er is namelijk een helpdesk van T-mobile waar alleen maar scholieren zitten die je nergens mee kunnen helpen. en je moet het dan maar zelf uitzoeken.

aangezien er niet veel te vinden is over alle settings in het Zyxel T-54 modem moet ik dan maar hopen dat er hier iemand is die weet hoe ik mijn probleem kan oplossen.

 

Het gaat dus om de volgende vragen.

Hoe is de webadmin vanaf publiek ip uit te zetten in de zyxel?.

hoe kan ik er voor zorgen dan vanaf publiek ip mijn webservertje bereikbaar wordt op mijn eigen modem die aan de Zyxel hangt? (eigen modem is Fritzbox 7390)

 

Ik heb het probleem inmiddels opgelost.

extern beheer zat op een plek die ik niet had verwacht in de router en daarom kon ik dus van afstand beheren niet uitschakelen.

ik had deze vraag dus aan de helpdeks gesteld maar deze kunnen niet helpen met dit soort vragen.

gelukkig zag ik hier iets over extern beheer en zo is het probleem dus opgelost.

deze topic kan eventueel dicht.

 

Beste antwoord door louisL

HterB schreef:

Zojuist een T-54 Zyxel modem geinstalleerd gekregen. De webadmin luistert naar 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1. Maar nog vervelender de webadmin wil direct naar SSL en weigert dan de verbinding. 

Kort zoeken levert dit artikel op bij Zyxel dat het een bekend probleem is. Help With Login Portal — Zyxel Community

Ik kom dus met geen mogelijkheid in de webinterface. Wie heeft een oplossing voor dit probleem ?

 

heb je een business abonnement? Inloggen op de router werkt niet op een business abonnement dacht ik? Een moderator hier die daar meer van weet? Dat 192.168.0.1 lijkt op een business subscription te wijzen. Dit forum is voor consumers. Een  moderator weet vast wel waar je meer support voor business abonnementen kunt krijgen.

Bekijk origineel

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 25 juli 2023

Hi @alcomys, welkom op onze Community.

Erg blij om te horen dat je het al gevonden hebt in de instellingen! Voor alle technische vragen, ook eigen apparatuur, kun je altijd hier terecht op de Community. Dit is namelijk een klant helpt klant Community en we hebben een aantal zeer bekwame klanten, Super Users en Moderators (T-Mobile Medewerkers) die hier wel verstand van hebben. Heb je in de toekomst technische vragen, klop gerust bij ons aan op de Community.

 

alcomys schreef:

Ik heb het probleem inmiddels opgelost.

extern beheer zat op een plek die ik niet had verwacht in de router en daarom kon ik dus van afstand beheren niet uitschakelen.

ik had deze vraag dus aan de helpdeks gesteld maar deze kunnen niet helpen met dit soort vragen.

gelukkig zag ik hier iets over extern beheer en zo is het probleem dus opgelost.

deze topic kan eventueel dicht.

 

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 december 2023

Zojuist een T-54 Zyxel modem geinstalleerd gekregen. De webadmin luistert naar 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1. Maar nog vervelender de webadmin wil direct naar SSL en weigert dan de verbinding. 

Kort zoeken levert dit artikel op bij Zyxel dat het een bekend probleem is. Help With Login Portal — Zyxel Community

Ik kom dus met geen mogelijkheid in de webinterface. Wie heeft een oplossing voor dit probleem ?

 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 9 december 2023

@HterB 

Fabrieksreset geprobeerd?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

Al wel verwacht, maar toch geprobeerd , de factory reset. Heeft geen zin. Het modem staat weer naar 192.168.0.1 en is dus onbereikbaar. 

Weet iemand hoe ik in contact kom met diegene die de setup gemaakt heeft? Dit rammelt aan alle kanten


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

De webadmin redirect naar een SSL verbinding op zichzelf, maar weigert dan vervolgens die verbinding. 

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

 


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • Antwoord
  • 11 december 2023
HterB schreef:

Zojuist een T-54 Zyxel modem geinstalleerd gekregen. De webadmin luistert naar 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1. Maar nog vervelender de webadmin wil direct naar SSL en weigert dan de verbinding. 

Kort zoeken levert dit artikel op bij Zyxel dat het een bekend probleem is. Help With Login Portal — Zyxel Community

Ik kom dus met geen mogelijkheid in de webinterface. Wie heeft een oplossing voor dit probleem ?

 

heb je een business abonnement? Inloggen op de router werkt niet op een business abonnement dacht ik? Een moderator hier die daar meer van weet? Dat 192.168.0.1 lijkt op een business subscription te wijzen. Dit forum is voor consumers. Een  moderator weet vast wel waar je meer support voor business abonnementen kunt krijgen.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 december 2023

Ja is business, maar wordt door Odido zelf naar dit forum verwezen. 


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 16 december 2023

@HterB voor zo ver ik weet kun je bij business abonnnementen niet in de web interface. Odido heeft een aparte customer service voor business. Ik neem aan dat die je verder kunnen helpen. @Tommie van Odido kun jij @HterB helpen met he nummer van de business helpdesk?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 december 2023

Natuurlijk moet je bij de webinterface kunnen en juist bij een business account. Het is met zekerheid een fout in de software setup van odido. Het is waarschijnlijk nooit goed getest. De interface komt kort eerst kort op maar wil dan naar ssl , maar het modem zelf heeft ssl geblokkeerd staan. 

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 december 2023

Het is ook een bekend probleem bij zyxel zelf zie mijn eerdere link. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 18 december 2023

Hi @HterB, wij kunnen je hier jammer genoeg niet helpen. Je zult hiervoor de Zakelijke klantenservice moeten bellen. Dit kan op: 0800-7112. Hopelijk kunnen ze je daar verder helpen!


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 19 december 2023

@HterB Wat @louisL zegt, klopt. Dit is een zakelijke T54 en daarbij kun je niet inloggen in de webinterface. Als het goed is, kun je via een online portal zaken als wifi en port forwarding regelen. Dit is iets anders dan de melding dat de verbinding onveilig is bij particuliere Zyxels.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen