Het belangrijkste om eens te bekijken is, of je gewone internet ook haperingen heeft. Als je gewone verbinding al een vorm van instabiliteit vertoont, zul je daar bij een VPN verbinding ook last van kunnen hebben.
VPN keeps disconnecting: 8 reasons and fixes
Hoi Pieter,
Bedankt voor je reactie :-)
Ik heb de link bekeken. Aan mijn VPN-settings kan ik volgens mij niets veranderen. Ik werk vanaf een werklaptop en daar staat alles op geïnstalleerd. Ik werk al met een kabel ipv wifi (maakt geen verschil), heb een nieuwe laptop ontvangen (geen verschil), een nieuwe router (geen verschil) dus kom voor mijn gevoel niet verder met jouw tip.
Ik heb de link bekeken. Aan mijn VPN-settings kan ik volgens mij niets veranderen.
Uiteraard kun je wel verder je eigen verbinding (buiten de VPN) testen (met stress test e.d.).
Dit om eventueel verbindingsproblemen uit te sluiten. Je moet ergens beginnen. Als je zonder VPN al problemen met de verbinding hebt (lost packages e.d.) dan hoef je de VPN verder niet te testen. Als je verbinding verder wel goed is, zullen we het toch moeten zoeken in de VPN instellingen (e.v. te beginnen aan cliënt kant).