Sinds kort hebben wij Odido internet thuis en wil ik hetzelfde doen als ik bij KPN had. Dit werkte bij KPN zeer goed maar bij Odido lukt dit niet meer. Wat ik graag wil is als volgt:
De modem bedraad verbinden naar mijn router en die moet dan bedraad verbinden met mijn laptop. Daarnaast was de router ook een “extra” WiFi punt. Waar je ook loopt in huis, de router had hetzelfde WiFi netwerk als de modem. Ik krijg dit helaas niet meer ingesteld. Het is zelfs zo dat als ik nu de router aan zet dat mijn WiFi het niet meer doet in huis. Mijn WiFi geeft dan aan “Verbonden zonder internet”. Hij moet dus uitstaan wil ik überhaupt internet hebben in huis. Ook kan ik niet meer in de router komen aangezien de IP die ik zie middels CMD ervoor zorgt dat ik in de Zyxel terecht kom.
Ik heb de volgende apparaten:
De modem is de Zyxel T-56. De router is een TP-Link AC1750. De modem bevindt zich in de ene hoek van het huis en de router zit vrij dicht bij de werkkamer in de andere uithoek van het huis.
De router moet uiteindelijk de bedrade verbinding maken met mijn laptop in de werkkamer. Daarnaast is de router ook handig als WiFi punt voor de printer die zich in de werkkamer bevind.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de router kan instellen en ervoor kan zorgen dat mijn WiFi niet onderbroken wordt als de router aan gaat, de beide apparaten WiFi uitgeven en dat de router bedraad internet kan geven?
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben. :D