Skip to main content
Beantwoord

Ubiquiti Cloud Gateway Ultra i.c.m. Odido Internet

  • 28 May 2024
  • 4 reacties
  • 1059 Bekeken

Donderdag word ik aangesloten op Odido, komend van KPN. Om het te vieren heb ik besloten mijn EdgeRouter X te vervangen voor een UCG Ultra. Het liefst wil ik de UCG Ultra al voorbereiden zodat ik hem snel kan aansluiten nadat de monteur de verbinding actief gekregen heeft.

 

Ik heb het tabelletje met instellingen die nodig zijn voor een eigen modem voorbij zien komen, maar ik zie in Unifi echt niet waar ik die instellingen kan zetten, ik zie slechts enkele corresponderende instellingen in Unifi onder Network of Internet..

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij aub in de juiste richting wijzen om mijn UCG Ultra goed in te richten? Alvast bedankt! :)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Denk dat deze bijdrage je op weg zou kunnen helpen

Deze gaat dan wel over de USG, maar de controller omgeving is min of meer identiek.

Ook de ‘look and feel’ kan anders zijn, omdat de controller op een andere (hogere) versie draait.

Belangrijkste setting om internet te krijgen, is het instellen van de VLAN 300.

Reputatie 1

Zijn er al mensen die dit voor elkaar hebben gekregen? Ik probeer op een locatie ook een UCG-Ultra aan te sluiten zonder Zyxel, maar direct op een Genexis media converter, met een VLAN ingesteld op 300 maar dat werkt gewoon niet. Iemand een idee of dat aan het type abonnement, de regio of het type media converter kan liggen? Of toch meer instellingen nodig of een ander VLAN nummer? 

 

 

Gisteren nog gelukt. 
Heb je deze instellingen aangehouden?

 

 

Reputatie 1

Jazeker, maar zonder succes. 

Reageer