Ik ben via Tweak overgegaan naar Odido. Ik heb altijd mij TP-LInk AX600 router native gebruikt (dus geen bridge functie) tot volle tevredenheid. WAN/Internet instelling was simpel: Dynamic IP.
Twee weken geleden stopte het internet plots omdat de router geen IP adres meer had/kreeg. Met Odido gebeld en moest Odido's standaard ZYXEL router aansluiten, en die werkte prima, dus internet/DHCP blijkt te werken. Conclusie was dus dat het modem waarschijnlijk defect was geraakt.
Exact hetzelfde modem nieuw gekocht (300 euro), maar ook deze krijgt geen IP adres toegewezen. Lijkt er dus op dat Odido van de een op de andere dag geen modem van derden meer op het netwerk toelaat.
Met support gesproken en die ondersteunen alleen het standaard ZYXEL modem.
Ik kan mijn TP-Link 6000 niet in bridge mode gebruiken achter de ZYXEL omdat de wifi extenders in mijn huis dan niet meer werken, die doen het alleen als de router native werkt.
Herkent iemand dit, is er een oplossing zodat ik als de afgelopen jaren weer mijn eigen AX600 te kan gebruiken? Anders moet ik op zoek naar een andere ISP.
Bij voorbaat dank!
Rob