Skip to main content
Beantwoord

Synology NAS onbereikbaar

  • 7 januari 2025
  • 9 reacties
  • 123 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Vorige week overgestapt van Ziggo naar Odido. Afgezien van de matige WiFi is mijn NAS (DS916) nu niet meer bereikbaar. Odido kan me niet helpen zeggen ze dus moet het maar neerleggen bij de community gaven ze aan. Ik heb reeds een statisch IP toegevoegd in de Zyxel. De NAS kan ik dan via het IP wel bereiken, maar nog niet inloggen, ook via Quickconnect is deze niet bereikbaar.

Hopelijk heeft hier nog iemand tips, via de andere topics kwam ik helaas ook niet verder.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door ICONS

Ik heb Drive ontkoppeld en opnieuw geactiveerd. Moet nu een hersynchronisatie doen, maar er lijkt weer leven in te zitten. Ik houd in de gaten of het nu allemaal goed gaat, dank allen voor de tips.

Bekijk origineel

9 reacties

  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 8 januari 2025

Als je van Ziggo komt zal je waarschijnlijk een ander subnet hebben?

Ziggo is bv 192.168.178.22

Odido is 192.168.1.22

Misschien een klein dingetje over het hoofd gezien :-)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 januari 2025

Dank je, waar zou ik dit aan moeten passen? 


  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 10 januari 2025
ICONS schreef:

Dank je, waar zou ik dit aan moeten passen? 

Log in op je NAS en ga naar configuratiescherm en dan naar Netwerk.

Kies daar voor Netwerk Interface en dan Bewerken


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2092 reacties
  • 11 januari 2025

Ik heb reeds een statisch IP toegevoegd in de Zyxel. De NAS kan ik dan via het IP wel bereiken …

Bedoel je hiermee dat je wel de login GUI ziet, of iets anders?

Als je de GUI wel ziet, maar je kan niet inloggen?

I can't connect to my Synology NAS on the local network. What can I do?

 

Je zou kunnen overwegen, een netwerk reset te doen, dus Mode 1 of 2 in deze YT.

https://youtu.be/JyJB6kmNIME?si=G_hcyu5ljQFa-QVi

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 januari 2025

Dank. Ik heb reset 1 uitgevoerd. Daarna mijn laptop direct gekoppeld aan de NAS. Toen kon ik er weer in, nu ook zonder kabel. Ik kon ook een update in het package center uitvoeren dus dat ging goed vooralsnog.
De Synology Drive blijft wel een verificatiefout aangeven en synct dus nog niet. Mijn IP in de netwerksettings staan zoals in de bijgevoegde afbeelding. Het IP adres heb ik uit de router. Dat zou goed moeten zijn denk ik?

Ik zie nog even niet wat ik nu mis om de Drive weer aan de gang te krijgen.

 

 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2092 reacties
  • 12 januari 2025

Goed om te horen dat je er alweer bij kunt, was dus een netwerk probleem vanuit de settings van je NAS.

Verificatie heeft te maken met een SSL certificaat, wat op te lossen zou moeten zijn met het vernieuwen van het certificaat.

https://youtu.be/Ee6dbbHHwMU?si=FnN3J_bAIEWvxtp1

Kijk eens of deze informatie je op weg kan helpen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 januari 2025

Ik ga het testen, dank je wel.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 januari 2025

SSL certificaten zijn vernieuwd en geldig, Drive blijft dezelfde melding geven.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Ik heb Drive ontkoppeld en opnieuw geactiveerd. Moet nu een hersynchronisatie doen, maar er lijkt weer leven in te zitten. Ik houd in de gaten of het nu allemaal goed gaat, dank allen voor de tips.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen