Skip to main content
Beantwoord

Registratie FRITZ!Box 5590 GPON op ODF netwerk

Vandaag, zaterdag 5 april 2025, is door Guidion een Zyxel glasvezelmodem + Huawei ONT geïnstalleerd op een ODF netwerk. Omdat er al stevig is geïnvesteerd in FRITZ!Box randapparatuur wil ik die graag behouden en heb daarom een eigen FRITZ!Box 5590 Fiber GPON aangeschaft. 

De glasvezelverbinding werkt nu via het Zyxel glasvezelmodem. Ik wil dus het FRITZ!Box 5590 modem ID en evt. het serienummer van de GPON SFP-module door Odido laten registeren, zodat ik mijn eigen apparatuur kan installeren om mijn FRITZ!Fon telefoons en mijn FRITZ!Box repeaters te kunnen gebruiken.

Ik heb dit verzoek vanmiddag telefonisch gedaan via 0800-0092. De medewerker vertelde mij dat dit wel 10 werkdagen in beslag neemt. Zou dit via dit forum evt. sneller kunnen? Ik zou dit zeer waarderen. I.v.m. een ziek familielid wil ik nl. weer snel bereikbaar kunnen zijn op de vaste telefoonlijn.

Albast bedankt!

Beste antwoord door Alfa2600

@Waqqas: bedankt voor je reactie. Het is mij inderdaad gelukt via deze handleiding:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/eigen%2Dfritz%2Dbox%2D5590%2Daansluiten%2Dop%2Dg%2Dpon%2Dinternet%2D361821

Bekijk origineel

6 reacties

peter-keetfm

Hoi ​@Alfa2600 

Als je GPON hebt kun je het serienummer klonen.

Dat heb ik ook gedaan met mijn GPON verbinding.

Op XGS-PON is dit niet mogelijk.

Topic hoe dit moet.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 5 april 2025

Hallo ​@Alfa2600 

Links is XGSPON en rechts is GPON. Indien je XGSPON hebt en ook een XGSPON Fritz SFP zet dan het modem ID in je community profiel bij info voor de moderators en vul ook de overige privé velden in.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2025

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 april 2025

Goede morgen..

Ik heb de Fritz 5690 pro met de GPON, maar daar lijkt het klonen van het SN van de huawai niet te werken.

Zou dit met de 5690pro hetzelfde moeten /kunnen werken?

Fritz pakt de instellingen wel, maar vervolgens geen verbinding.

Ik heb Tommie van Odido een dm gestuurd met het verzoek om het serienummer van Fritz bij hen in het systeem te zetten, maar helaas nog geen reactie.

Modem werkt overigens nu wel gewoon, maar de huawai ONT zit er nog tussen, en dat zou niet meer hoeven als het werkt..

Groet Sander.

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 11 april 2025
SandervR85 schreef:

Goede morgen..

Ik heb de Fritz 5690 pro met de GPON, maar daar lijkt het klonen van het SN van de huawai niet te werken.

Zou dit met de 5690pro hetzelfde moeten /kunnen werken?

Fritz pakt de instellingen wel, maar vervolgens geen verbinding.

Ik heb Tommie van Odido een dm gestuurd met het verzoek om het serienummer van Fritz bij hen in het systeem te zetten, maar helaas nog geen reactie.

Modem werkt overigens nu wel gewoon, maar de huawai ONT zit er nog tussen, en dat zou niet meer hoeven als het werkt..

Groet Sander.

Ik heb het PON ID uit je profiel aangemeld voor je.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 april 2025

@Sven-Odido 

Thnx.. vrouwlief lag te netflixen en stopte ineens met streamen…

Dus ik naar de community en zag je bericht. Instellingen aangepast in de modem en het werk nu zoals beoogd.

Dank voor je snelle reactie. Chapeau.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen