Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje last van mijn nieuwe Zyxel T56 modem.
Op het moment wanneer ik probeer in te loggen op mijn modem blijft hij constant laden, en krijg komt er op een gegeven moment de volgende foutmelding op Google Chrome

This site can’t be reached

192.168.1.1 took too long to respond.

Ook blijkt het dat het MAC filtering is verwijderd uit het menu kan dat ook kloppen?

Hallo @michaelnguyen 

Krijg je dit ook via een andere browser of een andere apparaat? Anders zou je misschien een fabrieksreset kunnen uitvoeren als eerder génoemde niet werkt.

Je hebt wel mac filtering voor WiFi maar niet voor bekabeld internet.

Hallo @michaelnguyen 

Krijg je dit ook via een andere browser of een andere apparaat? Anders zou je misschien een fabrieksreset kunnen uitvoeren als eerder génoemde niet werkt.

Je hebt wel mac filtering voor WiFi maar niet voor bekabeld internet.

Hallo @Waqqas, ik heb het zojuist bekeken op mijn windows PC en mijn macbook. Beide met verschillende browsers zoals: Safari, Firefox en Chrome. Helaas blijft hij laden en komt er op een gegeven moment de foutmelding gegeven.

Voorheen was MAC filtering wel mogelijk voor bekabeld internet toch?

@michaelnguyen 

Kan je eens een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Geen idee eigenlijk of die optie er eerder wel was.

@michaelnguyen

Kan je eens een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Geen idee eigenlijk of die optie er eerder wel was.

Ja resetten heeft geholpen! Wat was er mis waardoor een fabrieksreset wel heeft geholpen maar het opnieuw opstarten niet?

Beste,

Zoals jullie misschien al ontdekt hebben is de Mac filtering verdwenen onder de firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 terwijl deze wel in de firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b07_0130 wel aanwezig is. Nu is het zo dat ik veel bekabeld heb en een  bekabelde Mac filtering wil toepassen. Maar helaas nergens te traceren in de laatste firmware versie (b10). Nu vind ik  geen oplossingen voor dit euvel laat staan dat de telefonische service nog niet eens weet wat dit überhaupt is.  Nu lees ik wel dat de versie b10 een customized versie is. Waarom dit is gedaan geen idee. Kan iemand mij vertellen van Odido ( een technische persoon ) waar ik dit alsnog kan toepassen. 

@jgtg Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik kan mij voorstellen dat je graag van deze functie gebruik wil blijven maken. Nu weet ik hier zelf het antwoord niet op, maar ik help je graag verder! 

Ik heb jouw vraag meteen neergelegd bij mijn collega die hier meer verstand van heeft. Vanwege de Feestdagen kan het iets langer duren voor ik een terugkoppeling krijg, dus houd daar rekening mee. Ik ga het in ieder geval tot op de bodem voor je uitzoeken! 😊

Ik kan het bericht zo snel niet vinden, maar ik meen dat ​@Tommie van Odido heeft aangegeven dat het MAC-filter eruit gehaald is en dus ook niet zal terugkeren. De achterliggende gedachte zal zijn dat hoe minder er kan, hoe minder er kapot kan. Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van, maar als die keuze gemaakt is, is daar weinig aan te doen. Als je per se een MAC-filter wilt hebben, ben je aangewezen op een eigen router.

Reageer