Skip to main content
Beantwoord

Orbi SRR60 gebruiken als router

• 15 augustus 2024
  • 8 reacties
  • 261 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, vandaag de overstap gemaakt naar Odido. In huis heb ik een mesh systeem van Orbi.

De router, SRR60 en 2 satellieten. Deze wil ik blijven gebruiken. Ik heb al gelezen dat je de Zyxel T-56 modem niet in bridge-mode kan zetten. Je moet een VLAN 300 aanmaken op de router…

Nou, dat heb ik dus geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Het werkt niet.

Bij Settings→ VLAN/Network setup heb ik een VLAN toegevoegd

So far so good denk ik...alleen hierachter zitten dus ook nog allerlei instellingen die mij niets zeggen maar waarschijnlijk wel nodig zijn. Wie kan mij helpen? Het is allemaal abracadabra voor mij

Wired settings

Wireless settings

IP Configuration

Wat moet ik hier allemaal invullen?

En dan misschien nog een domme vraag...maar de ethernetkabel die vanaf de converter (Nokia) komt die moet toch in de "Internet”aansluiting op de router van Orbi?

Alvast bedankt!

groet Gerrit

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @GeKa 

De kabel vanaf de mediaconverter moet wel in de gele internet poort.

Bekijk origineel

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21717 reacties
  • Antwoord
  • 15 augustus 2024

Hallo @GeKa 

De kabel vanaf de mediaconverter moet wel in de gele internet poort.

• Auteur
  • 1 reactie
  • 15 augustus 2024

Dank @Waqqas , dan had ik dat toch goed :-)

Heb je ook enig idee wat ik allemaal moet invullen bij die vlan instellingen?

• 1 reactie
  • 9 december 2024

Hoi ​​@GeKa 

Ik wil graag hetzelfde voor elkaar krijgen en was even benieuwd of het u al gelukt is om voor elkaar te krijgen, zo ja welke stappen zijn nog meer nodig?

Bij voorbaat dank. 

• 2 reacties
  • 9 maart 2025

Zit met een soortgelijk probleem. Heb een Unifi USG waar ik de VLAN op 300 heb gezet en verder standaard DHCP. Krijg ook geen internetsignaal. Via de zyzel werkt alles gewoon goed.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 9 maart 2025

Standaard DHCP? Je bedoeld alleen voor de LAN zijde?

Check anders eens met de verkoper van die USG , wat is zijn advies?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21717 reacties
  • 9 maart 2025

Hallo ​@PWBDERKSEN 

Met deze instellingen zou het moeten werken, herstart hierna wel de mediaconverter.

• 2 reacties
  • 9 maart 2025

Het werkt nu. Moest zowel de USG harde reset doen en de converter even van het stroom af. Toen met een kabel op de LAN poort van de USG VLAN 300 ingesteld, daarna de USG weer ge-adopted. Gek dat de installateur je dat niet kan vertellen. En gek dat tijdens het verkoopproces verteld wordt dat het in bridge zetten van die Zyxel modems kan terwijl dat niet zo is.  eind goed al goed. dank voor de hulp!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 9 maart 2025

Als je met “de installateur” bedoeld de Guidion internet monteur die Odido heeft gestuurd, dan klopt het dat die geen verstand heeft of advies kan uitbrengen over apparatuur van derden. ZIj zullen alleen de Zyxel router installeren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen