Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg
Continu wegvallende internetverbinding
Goedemiddag,
Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem. En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed. Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur.
Ik heb onderstaande dingen geprobeerd: - De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren) - Volledige power cycle van de ONT en modem (meerdere keren) - Andere stopcontacten geprobeerd - Andere UTP kabels geprobeerd
Ik heb dit probleem twee keer telefonisch gemeld met onderstaande referenties: 64859193 64761216
Wij hebben voor de ongemakken twee vouchercodes gekregen van een collega van u voor tijdelijk onbeperkt mobiel internet, echter werkten deze vouchers niet dus dat was ook een beetje jammer. Gisteren (01-Aug) was er een monteur van Guidion langs geweest om de perikelen te verhelpen. De monteur heeft toen alleen het gele glasvezel kabeltje vd glasvezelbox naar de ONT vervangen en verzekerde mij dat dit de oplossing moest zijn. Ik heb toen expliciet gevraagd of de media converter en de modem wel naar behoren werkte en geen defect hebben wat de signaalverliezen kan verklaren. Dit was volgende de monteur niet het geval en na een kleine 15 minuten was hij alweer vertrokken. Nadat de monteur zijn werk had gedaan werkte de verbinding weer, tot ergens rond 21:15 in de avond toch de verbinding weer wegviel. :( Toen dit gebeurde verloren wederom alle apparaten in huis connectie met t internet, WIFI en bekabeld. Mijn iphone kon de wifi nog wel zien in het overzicht van beschikbare netwerken, maar er stond iets van ‘Geen netwerkverbinding mogelijk.’. Het vreemde is dat toen ik naar het modem keek dat alle lampjes nog groen waren gekleurd, zelfde voor de ONT waar alles nog groen brandde. Maar toch was er geen internetverbinding. Ik denk dat de modem pas na een tijdje rood kleurt oid?
Vandaag bij thuiskomst 17:15 wederom geen internet, verbinding lag eruit en lampje op de modem was rood.
Wij balen hier enorm van, ik keek er erg naar uit om na de verhuizing eindelijk een glasvezelverbinding te hebben, want dat was in t vorige huis niet mogelijk. Het is dan ook zeer frustrerend en jammer dat dit onze eerste ervaring is met glasvezel en als nieuwe klant bij Tmobile. Wij hopen dat jullie dit zsm voor ons kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Bladzijde 3 / 4
Ik had precies hetzelfde probleem met de T56 ik had toevallig nog een T54 liggen en met deze werkte alles meteen perfect. Nu 4 dagen later nog geen 1 reset hoeven doen. Dus heel duidelijk een probleem in de t56
Ze beloven je idd een t 54 maar ze hebben een protocol alleen de technische dienst bepaald of je als klant een andere modem krijgt of niet
Sorry hoor, dit is echt absurd.
Waarom beantwoorden jullie mijn vraag over het vervangen van het modem niet gewoon?
#Tomm
Hey @1943AK, op dit moment is het onderzoek nog in volle gang. Ook ik moet het onderzoek afwachten voordat ik iets kan betekenen. Hopelijk kunnen ze snel de oorzaak vinden!
Nu weer ruim een week later en vanavond al 6 x uitval in 30 minuten.
Kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag en het T54 modem nu eindelijk opsturen zoals eerder afgesproken is?
Beloven ze idd maar komen het niet na er zijn 4 smoesjes 1 monteur heeft geen modem mee.
2 je hebt een ticket ingediend dan moet je wachten op uitslag voor eventueel verdere actie.
3 klantenservice heeft protocol alleen de technische dienst bepaald of je modem krijgt.
4 volgende smoes / leugen er worden geen oude types modems verstrekt aan mensen die de nieuwste t56 hebben.
Hey @Remon27, het onderzoek is nog steeds in volle gang. Ik heb je toch een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over!
Hey @Remon27, het onderzoek is nog steeds in volle gang. Ik heb je toch een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over!
Tommie ik belde odido voor een andere vraag en kreeg idd dit geweldige nieuws te horen ik kijk er naar uit en hopelijk is de wekenlange narigheid dan voorbij.
Ontzettend bedankt en ik houd jullie op de hoogte en ik hoop dat iedereen die problemen ervaart er spoedig vanaf is
Hallo!
Ik ben sinds Zondag nieuwe klant bij Odido en heb precies deze issue! Ook mn verhaal is hetzelfde met verhuizen etc en dat ik eindelijk aan de gang kan met glasvezel!
Gisteren met support gebeld en die zij dat als mijn connectie weer wegvalt dat ik 3 dagen niks moet doen en dan pas bellen en alleen dan kan een monteur langs komen. (en natuurlijk viel het ook binnen een uur weg) Ik vind dat een beetje belachelijk. Gelukkig zit ik nog binnen 14 dagen bedenktijd dus ik kan nog overstappen.
Maar heeft dat T54 modem je probleem opgelost? Ik heb mijn Deco AP's nog niet aangesloten maar die kunnen ook als modem draaien dus ik zou dat kunnen testen om te zien of het meer stabiel is. (dus zonder dat die T-56 tussen zit)
Alleen als ik dat doe ben ik ook natuurlijk die 3 belachelijke dagen kwijt en altijd dichter bij die 14 dagen bedenktijd
Hallo!
Ik ben sinds Zondag nieuwe klant bij Odido en heb precies deze issue! Ook mn verhaal is hetzelfde met verhuizen etc en dat ik eindelijk aan de gang kan met glasvezel!
Gisteren met support gebeld en die zij dat als mijn connectie weer wegvalt dat ik 3 dagen niks moet doen en dan pas bellen en alleen dan kan een monteur langs komen. (en natuurlijk viel het ook binnen een uur weg) Ik vind dat een beetje belachelijk. Gelukkig zit ik nog binnen 14 dagen bedenktijd dus ik kan nog overstappen.
Maar heeft dat T54 modem je probleem opgelost? Ik heb mijn Deco AP's nog niet aangesloten maar die kunnen ook als modem draaien dus ik zou dat kunnen testen om te zien of het meer stabiel is. (dus zonder dat die T-56 tussen zit)
Alleen als ik dat doe ben ik ook natuurlijk die 3 belachelijke dagen kwijt en altijd dichter bij die 14 dagen bedenktijd
Ik heb na 7 weken storing t56 30 keer per dag opnieuw opstarten en dergelijke gisteren dankzij Tommie van Odido de t 54 mogen ontvangen.
Ik vind het nog te vroeg om de vlag uit te hangen zit nog in de testfase maar het lijkt erop dat het opgelost is.
Dus Tommie ontzettend bedankt
Dat klinkt - ietwat voorbarig misschien - al heel veelbelovend inderdaad. We houden goede hoop dat dit dé oplossing bleek te zijn!
@Ohdiedough Hoe creatief jouw gebruikersnaam ook is, onze bedrijfsnaam mag niet gebruikt worden in een gebruikersnaam. Ook niet als het fonetisch anders gespeld is! Ik maak er wat moois van. Belangrijker: ik heb ook bij jou het modem omgeruild. De T-54 komt eraan. Houd rekening met maximaal 5 werkdagen levertijd. Graag zien we de T-56 retour komen op het retouradres. Hierover informeren we je nog per e-mail.
Ook ik kreeg, na twee maanden kloten, de T54 opgestuurd. En sindsdien geen problemen meer .
@Jason van Odido dank voor je reactie! En dank voor mn nieuwe username! En ook goed dat ik nu weet hoe het fonetisch gezegd moet! Dee, dus?
Over die nieuwe modem, top. Dit is dus veel sneller dan 3 dagen wachten om dan pas te beginnen met troubleshooten. Ik kom net thuis en mn eigen modem is nog online. Het is sinds zondag nooit zolang online gebleven dus het lijkt idd te kunnen maken met de t-56. Ik ga direct ook de t-54 testen waneer ik het ontvang.
Mensen, als ik jullie allen kan helpen doe ik dit bij deze... had al een maand last van wegvallende wifi verbinding, bevriezend beeld op tv, na diverse Guidion monteurs over de vloer te hebben gekregen, en op internet te hebben gezocht naar vergelijkbare problemen en oplossingen, is er op mijn verzoek de Zyxel T56 vervangen door het T54 model, daarna zijn bij mij al de problemen die ik had, opgelost, het werkt nu prima, geen wifi uitval meer en geen bevroren tv beeld meer, dus het verhaal dat het niet aan de T56 ligt is niet waar, eis liever in plaats van vragen het model T54. Doe je voordeel ermee, succes.
Hallo beste
Ik had vanaf rond 6 Manden, meer dan 100 keer gebeld, en alles geprobeerd, en 3 keer montuur geweest. Niet vooranderd blijft het zelfde probleem,
De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil.
Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.
We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.
Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?
Ik krijg modem zyxel T-54 hij doet helemaal geen internet, en internet lamp blijft rode , lk heb gebeld klantenservice. , en hij heeft controleren, en zegt modem t-54 is kapot, en zal andere sturen. maar komt Een monteur van Guidion zonder t- 54 modem, en hij zegt modem t-54 is defect , zegt hij sorry lk forget mij te bringen . 🥺
Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op het telefoontje van de technische dienst, wat weer hetzelfde is als de afgelopen maanden. Er is niets veranderd Zoals gewoonlijk moet ik weer wachten op.
Hoi @Gamshid, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer zorgeloos genieten van je Internet! Ik heb inmiddels ook al gereageerd op je reacties in dit topic: Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, deze vraag te beperken tot dit topic zodat het gesprek helder blijft.
Dit is snel helemaal voor je opgelost!
Ik wacht op een andere goede t-54 krijgen , eindelijk
Hoi @Gamshid, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer zorgeloos genieten van je Internet! Ik heb inmiddels ook al gereageerd op je reacties in dit topic: Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, deze vraag te beperken tot dit topic zodat het gesprek helder blijft.
Dit is snel helemaal voor je opgelost!
I have exactly the same problem, I have contact with service before, but i was told to reset again and again. this does not fix it, also tried all sorts of power flip.
the internet just drops out every now and then, sometimes multiple times an hour, some times every few hours (both wifi and wired). internet light goes off then comes back after a while
@Gamshid Ik heb gelijk nogmaals jouw verbinding bekeken, maar deze ziet er gelukkig goed uit! Wat speelt er op dit moment precies dat je graag een nieuwe wil?
Heb je al geprobeerd om het modem nog eens een herstart te geven? Zo niet wil je dit dan nogmaals doen? Als je mij laat weten wanneer je zover bent, kijk ik gelijk opnieuw met je mee!
@soubhi8 Thank you for reaching out to us again through this forum. I will gladly take another look at your subscription!
From what I can see there is too big of a difference between the uptime of the touter and the WAN uptime (the signal that comes through). This of course also affects the Wi-Fi connection. To resolve this for you, I immediately arranged for a technician to come your way. You will receive an e-mail with a link to schedule the appointment.
Please let me know if there is anything else I can help you with. I’m happy to do so!
@Gamshid Ik heb gelijk nogmaals jouw verbinding bekeken, maar deze ziet er gelukkig goed uit! Wat speelt er op dit moment precies dat je graag een nieuwe wil?
Heb je al geprobeerd om het modem nog eens een herstart te geven? Zo niet wil je dit dan nogmaals doen? Als je mij laat weten wanneer je zover bent, kijk ik gelijk opnieuw met je mee!
@soubhi8 Thank you for reaching out to us again through this forum. I will gladly take another look at your subscription!
From what I can see there is too big of a difference between the uptime of the touter and the WAN uptime (the signal that comes through). This of course also affects the Wi-Fi connection. To resolve this for you, I immediately arranged for a technician to come your way. You will receive an e-mail with a link to schedule the appointment.
Please let me know if there is anything else I can help you with. I’m happy to do so!
Hi Teresa,
That could be related to the fact that sometimes just restarting the hawaui modem helps bring the Internet connection back, the problem is not related to WiFi specifically, also the wired one, the whole Internet connection drops out for few seconds, most of the times It comes back on it's own, but the fact it keeps disconnecting is not ideal, I just lost the connection few seconds ago for few seconds at 15:40
Edit: again at 15:50
@soubhi8 I understand your reasoning. However, I still advice you to schedule the appointment with the technician. He/she will make sure there is nothing else going on that is causing these issues.
@soubhi8 I understand your reasoning. However, I still advice you to schedule the appointment with the technician. He/she will make sure there is nothing else going on that is causing these issues.
The technician came, however the problem is still not solved just at around 15:16 after the cable was replaced by him, he informed me that the router must be replaced and informed me to call you, can you send me a new router please
@soubhi8 Thank you for providing us with your feedback!
I immediately looked into the system. However, I don’t see that the technician requested a new router. Instead, it says that the issue has been resolved by changing the cable.
From your message I understand that you’re still experiencing issues. Are these remaining issues only noticeable through wifi or also on the cabled connection?
I looked at your connection again, but I also don’t see any faults. Can you give the router a restart and for the next 3 days monitor when the connection drops (date/time)?
Please let me know what you’ve found so I can ask my colleagues of our Back Office to investigate this issue further.
@soubhi8 Thank you for providing us with your feedback!
I immediately looked into the system. However, I don’t see that the technician requested a new router. Instead, it says that the issue has been resolved by changing the cable.
From your message I understand that you’re still experiencing issues. Are these remaining issues only noticeable through wifi or also on the cabled connection?
I looked at your connection again, but I also don’t see any faults. Can you give the router a restart and for the next 3 days monitor when the connection drops (date/time)?
Please let me know what you’ve found so I can ask my colleagues of our Back Office to investigate this issue further.
Hi Teresa,
It's interesting that he did not mention this, he informed me that the router is faulty because when he restarted it by unplugging, he saw some lights not functioning correctly in the beginning, he also informed me that it can be possible that a "Signal Technician” must come to check the whole system.
however, the problem persists on both Wifi and Lan connection, the problem is the same, sudden drop out of the internet for at least 10 seconds each time, sometimes it happens every minute or two, sometimes every hour, there is no clear pattern.
Once at home I will restart the router and monitor, I will also set custom channels for the wifi instead of the current automatic, and will come back to you
@soubhi8 Thank you for providing us with your feedback!
I immediately looked into the system. However, I don’t see that the technician requested a new router. Instead, it says that the issue has been resolved by changing the cable.
From your message I understand that you’re still experiencing issues. Are these remaining issues only noticeable through wifi or also on the cabled connection?
I looked at your connection again, but I also don’t see any faults. Can you give the router a restart and for the next 3 days monitor when the connection drops (date/time)?
Please let me know what you’ve found so I can ask my colleagues of our Back Office to investigate this issue further.
Here you go (note: if there are big gaps, it means i was not home or wasn't able to record the times)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.