Ik heb een Nibe warmtepomp die geen verbinding maakt met het internet. Dit was wel het geval, maar ineens was de verbinding weg. Inmiddels meermaals contact gehad met de leverancier en zij geven aan dat er instellingen in de router mogelijk gewijzigd moeten worden.
Nibe gaf me onderstaande informatie. Geen idee waar ik dat zou moeten/ kunnen wijzigen. Daarnaast valt me op dat de warmtepomp ook geen ip adres krijgt van de Zyxel T-56:
Met betrekking tot (internet)connectie met de myUplink software;
Communicatie vindt plaats via poort TCP/8883 en TCP/443 naar de cloudservice. Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst verbinding met ipv4.myuplink.com of ipv6.myuplink.com via HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met het internet is verbonden en niet alleen met een lokaal netwerk. Vervolgens maakt het verbinding via HTTPS (TCP/443) met het domein iotstatic.myuplink.com, waarna alle verdere communicatie dynamisch plaatsvindt naar verschillende domeinnamen en IP-adressen, afhankelijk van het product en/of de regio waarin het product zich bevindt.
Het kan ook nodig zijn te specificeren dat de server reageert met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) specifiek voor myUplink. De installatie fungeert altijd als cliënt en is de partij die de communicatie initieert, waardoor het niet nodig is om poorten van buitenaf te openen.
Om ervoor te zorgen dat de klok in de installatie automatisch via het internet wordt ingesteld, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.com worden toegestaan. Ook in dit geval is het altijd de installatie die het verkeer initieert.
Het betreft een bekabelde aansluiting, ik heb zelfs al een nieuwe kabel getrokken en als ik een laptop aansluit werkt deze gewoon.
Hoe kan ik dit oplossen?