Hallo,
Ik was bezig met het weghalen van het Ziggo modem en heb toen wat RJ45 kabels omgezet. Daarna kreeg mijn eigen router (TP-Link R605) geen IP meer van Odido. Na alle instellingen te hebben doorgenomen en meerdere restarts de Odido router (Zyxel T-56) aangesloten. Ook die krijgt geen IP, ook niet na meerdere herstart pogingen. De mediaconverter lijkt naar behoren te functioneren (de juiste lampen branden).
Ik heb gebeld en daar kwam men tot de conclusie om een nieuwe router op te sturen (?). Beetje vreemd gezien deze gloednieuw is en tijdens de initiële aansluiting van het glasvezel prima functioneerde. Dat zou beteken dan mijn eigen router ook kapot zou zijn? Heb Ziggo opnieuw aangesloten en dat werkt gewoon.
Wellicht dat er iemand met meer (technische) toegang kan meekijken wat er mis gaat?
Bedankt!
Beantwoord
Krijg geen IP toegewezen (Odido router & eigen router)
Beste antwoord door redfoxert
Ik heb inmiddels door hoe het (stabiel) goed werkt wanneer je wisselt tussen routers. Het is heel erg belangrijk dat de DHCP lease wordt vrijgegeven op het apparaat waarop het IP adres is afgegeven. In de Zyxel router is dat de knop “Release” of “Vrijgeven”. Hoe dat eruit ziet op een eigen router zal verschillen per router. Mijn EdgeRouter 3-Lite moet via de CLI het IP releasen, maar het functioneert in ieder geval.
Er blijft dus een mac address aging timer lopen als je dat niet doet en pas als die timer is afgelopen kan de DHCP server van Odido een nieuw IP adres afgeven op de aansluiting.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.