Skip to main content
Beantwoord

internet/netwerk valt vaak uit, reset modem dan nodig

  • 26 July 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Goedemiddag,

 

Wij ervaren vaker dat het netwerk wegvalt, alleen een modem reset lost dit op, het is zo dat dan ook over het netwerk de modem niet bereikbaar is, dus mijn LAN ligt plat.

Momenteel heb ik een Draytek Vigor 2132F, is het mogelijk dat ik een recenter model kan krijgen?

 

Groet, Robin.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rrss 

De Draytek ontvangt al geen updates meer sinds 2018 en heeft de status end of life dus ik denk dat een nieuwere router waarschijnlijk de problemen zal oplossen ✅

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! 🙋🏽 @rrss 

Goed dat je dit aankaart. Uiteraard bestel ik graag een nieuw modem voor je! 

Ik heb dit meteen voor je geregeld. Je ontvangt een e-mail met een link om de afspraak in te plannen met de monteur voor de installatie. Houd er rekening mee dat de levering iets langer (± 1 week)  kan duren dan normaal (5 werkdagen). 

Het oude modem hoef je niet te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Beste, 

 

Helaas heeft vandaag de monteur afgemeld middels Guidion. Ik begrijp echter niet waarom een monteur de router/modem voor mij moet aansluiten, dit kan ik zelf denk ik ook wel als het alleen gaat om de glasconnector, UTP kabels en voeding.

 

Is het mogelijk dat de modem naar mij opgestuurd wordt? Het uitvallen van het internet begint wel tamelijk vervelend te worden op deze manier. Ik heb het probleem intussen achterhaald, het is namelijk tijdens een game die connectie legt met het internet om gespeeld te kunnen worden, op de een of andere manier raakt de Draytek hiervan over de rooie.

 

Ik hoor graag, alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

@rrss

De router en mediaconverter worden naar jou opgestuurd, je hoort deze binnen te hebben voordat de monteur komt. De monteur neemt niks mee en komt enkel aansluiten voor je.

Bij Odido wordt een glasvezel installatie altijd door een monteur gedaan.

@rrss

De router en mediaconverter worden naar jou opgestuurd, je hoort deze binnen te hebben voordat de monteur komt. De monteur neemt niks mee en komt enkel aansluiten voor je.

Bij Odido wordt een glasvezel installatie altijd door een monteur gedaan.

 

Helder en bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik nog niets ontvangen, dan was de monteur dus sowieso voor niets gekomen.

 

Misschien is dit dan ook de reden, ik wacht het even af.

Reageer