Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel snelheid zakt naar 100M

• 26 december 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds een maand Glasvezel Internet (2G) van Odido, maar nu merken we dat de internetsnelheid steeds van 2G terug zakt naar 100Mbps. Als ik alles opnieuw opstart gaat de snelheid ruim over de 1900Mbps, maar binnen het uur is deze gezakt naar 94Mbps. Een monteur meet geen problemen, maar in het huisnetwerk is het behoorlijk merkbaar. Computer is vrijwel direct bedraad op het modem aangesloten en uploaden is een drama. Iemand een oplossing?

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@velo1901, goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Dat is niet de bedoeling en moeten we zeker oplossen. Ik zie echter dat je inmiddels al contact met ons hebt gehad via een andere weg. Er is een ticket voor je gestart die de juiste afdeling zo snel mogelijk oppakt. Hiervan houden we je op de hoogte!

Nog één tip vanuit mij, ik lees dat je zegt '’vrijwel direct'’. Heb je de test ook al eens gedaan op een rechtstreekse verbinding met modem, zonder randapparatuur ertussen? Maakt dat verschil? Tijdens het onderzoek van de backoffice willen ze het liefst geen randapparatuur zien, wel een directe aansluiting. Dank!

Bekijk origineel

3 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2024

Hi ​@velo1901, goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Dat is niet de bedoeling en moeten we zeker oplossen. Ik zie echter dat je inmiddels al contact met ons hebt gehad via een andere weg. Er is een ticket voor je gestart die de juiste afdeling zo snel mogelijk oppakt. Hiervan houden we je op de hoogte!

Nog één tip vanuit mij, ik lees dat je zegt '’vrijwel direct'’. Heb je de test ook al eens gedaan op een rechtstreekse verbinding met modem, zonder randapparatuur ertussen? Maakt dat verschil? Tijdens het onderzoek van de backoffice willen ze het liefst geen randapparatuur zien, wel een directe aansluiting. Dank!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 december 2024

Ik doe de test altijd direct (computer op modem) met 2,5G ethernet verbinding. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 27 december 2024

Duidelijk ​@velo1901, thanks! In dat geval wachten we het onderzoek vanuit de backoffice af. Bedankt voor je geduld!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen