Skip to main content
Beantwoord

Geen WAN ip adres bij gebruik eigen modem, die al 3 jaar heeft gewerkt

  • 29 August 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

20-8 gebeld met dit probleem zou die dag of de dag erna terug gebeld worden, niks meer gehoord.

29-8 (vandaag) weer gebeld en wederom het probleem uitgelegd, niet verder geholpen want ‘wij kunnen u niet helpen met eigen apparatuur’.

Zelfs als ik vertel dat een doodgewone laptop aan de aansluiting geen IP adres krijgt, krijg ik 0 medewerking. Ik werd doorverwezen naar het bedrijf welke de TP-Link heeft geinstalleerd (dat ben ik zelf).

Wat is dat voor een klanten’service’?

 

Probleem is dat ik al jaren eigen aparatuur heb hangen (TP-Link deco) maar onlangs het modem van T-Mobile (Zyxel) even geprobeerd heb om te kijken of dat met 1 apparaat de wifi dekking voldoende zou zijn. Nou dat was dus niet het geval dus, dan maar teug naar de TP-Link opstelling.

 

Helaas, krijg geen WAN ip adres meer sinds dat de Zyxel aangesloten is geweest. Er lijkt dus iets aan de backend zich vastgebeten te hebben op het zyxel apparaat. Welke wel blijft werken (= van odido).

 

Alles geprobeerd:

  • Uurtje wachten
  • Mac clonen
  • Ip Release op zyxel

Zyxel werkt gewoon maar wil terug naar de deco omdat dit uiteindelijk een betere wifi dekking geeft.

Wie geeft er iets of iemand aan de backend een schop onder zijn kont? :-)


Update: Magisch wonder, zojuist krijg ik een ip-adres… Iemand zit gelukkig aan de knoppen te draaien?

 

 

 

 

Hallo @Marrik74 

Kan je de Deco eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen? Na het opslaan van de instellingen herstart de mediaconverter.


@Waqqas

Ik had mijn 1e post aangepast met een update.


Resetten naar fabrieksinstellingen, rebooten, etc had ik de afgelopen dagen al meerdere keren tevergeefs geprobeerd.

Nadat ik gebeld had.. Account aangemaakt had voor de community en het bericht had gepost kreeg ik kort erna wel een IP adres zonder enige aanpassingen, had wel wederom een reboot gedaan, na de vele vorige keren.

Automagisch werkt het nu wel.

 

 


Reageer