Skip to main content
Beantwoord

Geen toegang tot XyZel T50 router (doorgestuurde poort)

  • 29 June 2024
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Sinds twee dagen geeft Avast Premium Security een waarschuwing dat er doorgestuurde poorten zijn gevonden op mijn XyZel T50 router. Avast stelt ook de oplossing voor: 

  • Schakel de port forwarding-regel uit in de beheerderinstelling van dit apparaat. 
  • Schakel de functie Universal Plug and Play (UPnP) uit in de beheerdersinstellingen van het apparaat.

Wanneer ik echter naar mijn router ga via het 192.168.1.1 krijg ik op ieder apparaat en op ieder browser hetzelfde waarschuwingsscherm dat zegt:  "Je verbinding is niet privé, Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van 192.168.1.1 te stelen etc etc"” “en krijg ik geen toegang tot mijn inlogscherm van mijn router. Ik heb dit op verschillende apparaten (PC, Laptop, iPhone) en met verschillende browsers (Chrome, Firefox, Edge) geprobeerd om bij het inlogscherm te komen van mijn router maar dit lukt helaas niet. Ieder keer krijg ik dezelfde melding. 

Omdat ik geen toegang heb tot mijn router, kan ik het probleem zelf niet verhelpen en blijft Avast waarschuwen dat er doorgestuurde poorten zijn gevonden. 

Wie kan mij helpen? 

2 reacties

UPDATE: inmiddels maar doorgeklikt naar de onveilige verbinding met 192.168.1.1 en daar in de instellingen van mijn router kunnen komen. 

vervolgens 

   Netwerkinstellingen → Thuisnetwerk → UPnP instellingen 

en daar de UPnP  NAT-T-staat uitgezet

Nu geeft Avast Security geen melding meer bij het scannen van het netwerk waardoor het probleem verholpen lijkt te zijn. 

Vraag is wel of alles nog naar behoren werkt en hoe een normaal mens hier achter zou moeten kunnen komen.

Daar heeft men dus een helpdesk voor nodig. Ik baal altijd naar verwijzingen naar communities….! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janwilco 

De waarschuwing die je krijgt wanneer je naar 192.168.1.1 gaat krijgt iedereen, inderdaad gewoon doorklikken en je hoeft je verder geen zorgen te maken omdat deze pagina enkel toegankelijk is voor jou.

Reageer