Sinds twee dagen geeft Avast Premium Security een waarschuwing dat er doorgestuurde poorten zijn gevonden op mijn XyZel T50 router. Avast stelt ook de oplossing voor:
- Schakel de port forwarding-regel uit in de beheerderinstelling van dit apparaat.
- Schakel de functie Universal Plug and Play (UPnP) uit in de beheerdersinstellingen van het apparaat.
Wanneer ik echter naar mijn router ga via het 192.168.1.1 krijg ik op ieder apparaat en op ieder browser hetzelfde waarschuwingsscherm dat zegt: "Je verbinding is niet privé, Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van 192.168.1.1 te stelen etc etc"” “en krijg ik geen toegang tot mijn inlogscherm van mijn router. Ik heb dit op verschillende apparaten (PC, Laptop, iPhone) en met verschillende browsers (Chrome, Firefox, Edge) geprobeerd om bij het inlogscherm te komen van mijn router maar dit lukt helaas niet. Ieder keer krijg ik dezelfde melding.
Omdat ik geen toegang heb tot mijn router, kan ik het probleem zelf niet verhelpen en blijft Avast waarschuwen dat er doorgestuurde poorten zijn gevonden.
Wie kan mij helpen?